Gå til innhold
Fiskersiden

Flyndrefisk


Recommended Posts

Gratulerer med ny fin art da Flemming :lol: Gapeflyndre en en artig sak, var ute på flatfisk jakt selv idag - men ble bare en ny pers på Sandflyndre på meg da.

Jo takk ja, alle flyndrere/flatfisk er kule. Trodde gapeflyndra ble større enn den blir, før jeg tok en nærmere titt på dette. Burde ha veid den :) , men kan umulig ha veid mer en max 200g!

Du gjør vel knapt annet enn å mete i saltvann :) , så når du prater om ny pers på Sandflyndre blir jeg spent!? Hva snakker vi om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...&hl=gapeflyndre

Hvis du husker denne, så veide den 150 gram - så har du noe å sammenligne med når det gjelder vekta på din Gapeflatbanker. Nei persen var ikke mye å skryte av, 409 gram - en økning på hele 18 gram. Men desto enklere å knekke den i senere tid :)

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, I think if you fried upp that little fellow you would gett nothing left but bones and butter

;) Had a few Platichthys flesus and one Limanda limanda, baked whit crème, lemon & salt&pepper on the camp fire, and it tasted superb.

:)

Woulda been Nice n' crispy :D

I have a freezer full of Dabs (limanda) they are very popular here even tho it takes a few to make a meal.

been catching a few good old flounders (skrubbe?) on the fly lately too, most weird... i'm told its cos i'm standing on the blåskjell when I fish. They taste better than I remembered ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.