Gå til innhold
Fiskersiden

Er ålen aktiv nå?


Karleif
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har i ett par års tid tenkt å kjøre en satsing etter stor ål, og håper det skal bli tid til det i år. Er det for tidlig å prøve nå? Eller er det bare å kjøre på..

Uten at jeg er noen ålefisker vil jeg trod et er bittelitt for tidlig. Men for all del, den som ikke fisker får nok ikke fisk. Tror jeg.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de lokale fiskerene i helgeroa har plassert mange ålruser på de beste sø plassene,så sesongen er desverre i gang.

Den ene rusa var full av små krabber,sand flyndrer og noen småtorsk. Flyndrene var halvspiste,og torskene bar preg av å ha bli plaget halvt til døde av krabbene.

Skal forsøke å få lagt ut mobil bildet senere.

Hvis vinden gir seg i morgen,så blir det nattfiske etter ål. Rapport kommer selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 års NMU statistikk over fangede specimenål er temmelig entydig. Det er sommern og tidlig høst som teller.

Det er tatt enkelte slengere på våren. Noen få store er tatt fra midten av mai og utover (bl.a i vannsjø) og en skarve ål i april. (Akersvannet)

For all del, det er sikkert mulig å få en og annen slenger nå så tidlig, men det er nok de mørke ettersommernettene som gir deg best mulighet for kontakt med stor"slange".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe greier. Får finne meg ett annet prosjekt til neste helg da.. Tror ikke eg gidder å kaste bort dyrebar fisketid på prosjekter som er mer håpløse enn strengt tatt nødvendig. :)

Tusen takk for svar alle sammen!

blir endel fiske neste helg da.....vi må jo få til noe? Hermy får besøk av bror sin, og jeg hørte rykter om at trønderen og skulle fiske...

er fortsatt i planleggingsfasen, men her er noen muligheter:

Flyndrevika skal være inne endel fin flatfisk nå, også de spennede artene,,,

Ognøy skater,kveiter og fløyfisk

småflekka rødhaiplassen, vi reiser ut og fisker i fra ei øy og fra båter. kan vel og overnatte der. ikke langt fra plassen der S.Eie tok monsterlyren sin....

Bråstein muligheter for de STORE sørvene?

Jærstrendene piggvar osv

skateplassen på ei av jærstrendene- er det skate der? jeg skal kanskje fiske der i morgen

ørretmeite på høgjæren

bare noen av mulighetene jeg har tenkt på, jeg er med på ALT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir mandag og tirsdag, muligens med overnatting. Ognøy er helt klart ett alternativ, men da vil eg ikke se snurten av noe fløyfisk :D

Karl Inge har helt rett: Skatene mine har vært på plommesekkstadiet, og det er kraftig forbedringspotensiale. Piggskate mangler eg jo også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.