Gå til innhold
Fiskersiden

Visterflo i pinsa


Gjest
 Share

Recommended Posts

Fredag 28.mai

Tok med broder`n og nevø Sondre på 7 år en tur på Visterflo. Dette var gjeddedebuten til Sondre så her var forventningene skyhøye. Selv duppmeita jeg stort sett med død sørv. Vegard banka wobbler mens Sondre fiska med balansepilk. Kom ikke i gang med fiskinga før 21-tida. Svart hav. I det vi skulle pakke sammen i halv elleve-tida gaper Sondre til: "Jeg tror jeg har fisk!". Lettspinnstanga står i full bue og et heftig utras følger. "Ta stanga, pappa!". Da måtte onkel skjære gjennom og fortelle at den som får fisk selv må sørge for å få den opp til båten. Knerten fulgte innstrukser og fikk etter kraftig pumping og flere utras dratt fisken opp mot båten. Vi gjorde store øyne da vi så størrelsen på fisken. Ei gjedde på 95 cm/5,1 kilo. Debatten om gjenutsetting ble ganske kort. Sondre hadde vel ikke tilgitt oss på denne siden av konfirmasjonen dersom han ikke hadde fått ta med denne fisken hjem og vise til mamma! Den ble til gjeddekaker dagen etter. Hodet ligger til uttørking og skal lakkeres og plasseres på hedersplass på gutterommet.

En ny sportsfisker så forhåpentligvis dagens lys denne sene kvelden på Visterflo.

Lørdag 29.mai

Meg og Jostein. Fiska fra 20-23. Dupp- og bunnmeite med død mort. Wobbler, spinner, sluk, balanse, jig, you name it. Blanka totalt.

Mandag 31.mai

Meg og Inge Harald. Fiska 20-22.30. Prøvde alt i skrinet. Ingenting funka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god porsjon nybegynnerflaks er viktig for virkelig å vekke interessen hos unger.

Fikk kun instruksjoner om fiskedyp. Resten fiksa han sjøl. Fisken ble tatt på 0,18 monosene. Dumme-onkel hadde glemt å sette på fortom (ja, det er faktisk mulig[:I]). Idet broder`n fikk tatt nakkegrep og lempa gjedda ombord i båten ramla balansen ut av kjeften på den. Jeg sjekket sena og den røk med et trykk på kanskje 200 gram. Det var tydeligvis meninga at den fisken skulle han få!

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Espen!

Har vel mistet litt av nyhetens interesse men det var ikke jeg som tok bildene og det tok litt tid å få dem sendt over.

Spørs om ikke pjokken tar seg en tur på internett i kveld!

Kan legge til at gliset sitter der ennå!

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.