Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken surfstang til ambassadeur 7000?


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Her fins det jo allverdens muligheter, sjekk engelske nettbutikker. Daiwa, Penn, Shimano og Ron Thompson selger alle rimelige og fornuftige stenger til surf med multi. En stang som tar 5-6 oz kastevekt burde være passende.

Antar at en stang ment for haspel generelt har en mindre parabolsk aksjon slik at kastet ikke blir så jevnt som en multistang, stangringene er i alle fall større og færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Tom Ole på Avkroken, han har jo flere surfcastere beregnet til multisneller blandt nyhetene fra FOX.Når noen tar seg bryet med å ta inn spesialisert utstyr her til lands ( og dem er det ikke mange av ), bør vi benytte dem i størst mulig grad. Har ikke sett disse stengene selv, men regner med at de holder sedvanlig FOX kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av limanda

Hør med Tom Ole på Avkroken, han har jo flere surfcastere beregnet til multisneller blandt nyhetene fra FOX.Når noen tar seg bryet med å ta inn spesialisert utstyr her til lands ( og dem er det ikke mange av ), bør vi benytte dem i størst mulig grad. Har ikke sett disse stengene selv, men regner med at de holder sedvanlig FOX kvalitet.

Hei Geir, har faktisk ikke sett de stengene enda jeg heller. har kontaktet FOX for bilder og beskrivelse, men har foreløpig ikke fått noe svar fra dem. Sliter også litt med hvilke av de nye stengene som er aktuelle å ta inn.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan hele rangen av Fox sine sjøstenger ses:

http://www.birdstackle.com/fox-sea/

Aktuelle å ta inn kan jo være Master-serien, som er meget rimelige stenger. Kunne tenkt meg en uptider i denne serien etterhvert. Impressa Beachcaster ser vel også ut til å være en bra stang, ment for haspel. Trek-båtstengene er både praktiske og billige. Ellers kunne jeg ønsket meg en 14' surfmatch 4-8oz, men det ser ut til at Fox har satset på 12' og 13' stenger i denne omgang.

Har lest noen reviews i engelske fiskeblader, og Fox leverer som vanlig kvalitet. Noen barnesykdommer finnes, og de kan foreløpig ikke konkurrere med de etablerte favorittstengene på markedet.

Mustad har også noen virkelig interessante sjøstenger som har godt rykte i UK, og Mustad uttalte nylig at hjemmemarkedet skal satses på. Hva med en telefon til Tundra Outdoors som er leverandør, Tom Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.