Gå til innhold
Fiskersiden

Åpning Etneelva


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

det er tatt fisk i sone 6, sørelva og sone 3 (2stk 5 og 2,5kg), samt i sone 20 , F.Mortensen hadde på en fisk i sone 11b noen sekunder[:0] som så sa takk for seg[ :( !][ :( !]

Forholdene er vist vanskelige med liten vannføring, men bra temperatur, 11 grader i vannet.

Her er siste nytt saksa frå Etne laks sine sider:

Nyheter 1.juni 2004

Sesongen er nå snaue 18 timer gammel og status er som ventet under de rådende forhold, ikke så veldig oppløftende. Jeg vet nå om 6 laks. Den største er på 10,3 kg fra sone 20. To laks er fra Sørelva og to fra sone 3. Fangsten er som dere skjønner fordelt litt rundt i vassdraget.

Elva er liten til årstiden å være. Ca. 7 kubikk ( burde vært 20), men holder etter hvert ideell temperatur på 12 grader nå i ettermiddag.

Her er ein link til Haugesunds Avis fra åpninga i elva, og første laksen iår http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dl...01/NYHET/233314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Mortensen

Kan nevne at elva i dag morges holdt 12 grader og synker ytterligere[ :( ]. Fisket Mowinckel uten å se eller kjenne noe i natt. Foruten de fiskene som er nevnt her vet jeg om en laks på 6,9 kg fra Store Djupingen idag, to sjøaurer på 0,8 og 1 kg fra Murray.

Ble observert et par fisker som passerte Torefoss i natt, i tillegg er det sett fisk som kom opp i Busketeigen idag, så en og annen fisk beveger da på seg...Jeg venter på regnet - i morgen står Stroken for tur[|)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk nr på sonen i tillegg til navnet Frode, jeg er ikke sååå kjent i elva enda:-(

Temperaturen er jo akkurat i beste sjiktet, men liten og fallende elv tyder dårlig for helgas eskapader...

Her er vannføringen i Etne:

http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0041.00...001.000/uke.gif

Og det er meldt regn til helga, men det kommer vel for sent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Mortensen

Navn på hølene skal det være - litt mer sjel i de gamle navn i forhold til sone 2,3 osv... Jeg nekter å la de gamle navn gå i glemmeboka[ :( ]

Stroken gav ingenting til tross for celebre medfiskere med samme etternavn, fornavn Henrik[8D]Dog begynte elva såvidt å stige da jeg måtte forlate elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Sorry Ståle, burde vel sagt at den parkeringa ligger ved veien, men kom ikke på at du kunne kjøre ned på marka der.

Det går jo en slik grusvei nesten helt ned til elva. Bakluke-fisking er fett! Men de galne kyrne stod og lurte bak noe buskas og overfalt bilen så snart jeg stod med ryggen til for å piske elva.[} :( ]

Nå er (den svarte!) bilen min ripete på samtlige dører, bakluke og panser! AAARGH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Var nede ved moloen i Etne for å teste en ny fluestang i går kveld.

Kom i snakk med noen fiskere som hadde vert i sone 1 tidligere i uken.

De kunne skryte av 38 SØ på et døgn.

Åjavel sa jeg. 38 stk...

Ja de fikk vel vandre videre de fleste da?

Ånei... Hadde vi regnet med alle som fikk gå hadde vert sikkert dobbelt. Den største var 1,7kg, og snittet var ca 0,8kg.

Hallo??? Hvor går grensen? Kan tenke meg at mengden undermålere må ha vert meget stor.

Sånt irriterer meg grenseløst...[ :( !][ :( !]

Kan tenke meg at kanskje det var samme gjengen som plukket opp 80 stk for et par år siden også....

Hadde vert moro å spurt om hvordan de ser på forvalting av SØ bestanden i Etne. Og hvor i H........ gjør de av fangsten??

Kanskje målet er 100 stk?

Det står masse SØ helt fra osen og opp i sone 1, og mye av den fisken er småtasser som aldri går opp. Å stå å frotse denne fisken er idioti.

Jeg står der selv og fisker der iblant, men jeg bruker hodet....

Hadde vert moro å tatt en liten debatt om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den debatten har vi ofte.... men blir visst ikke gjort noe. Skal i sone 1 i juli, og lover at mer enn et par-tre fisker (avh av størrelse) skal jeg ikke ta. Men problemstillingen blir ikke aktuell tenker jeg.

Så på børsen at det er meldt inn 20SØ på 14 kg (snitt 0.7) fra sone 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.