Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeitetreff i Sandefjord


westside
 Share

Recommended Posts

Idag var det et aldri så lite treff i Sandefjord med Meg, LasseB, Triturus, Brutus og Tailbait. Alltid hyggelig å møte folk fra FS. Triturus og Lasse var ute igår også i Kjerringvik og Ranvika og resultet ble Bergnebb, Grønngylt, Sei, Sjøørret, Torsk, Rødnebb og Torsk.

Idag var vi ute ved Rørvika, været var bra og alle mann fisket og forventningene var høye :( Brutus drømte om både Steinbit og Lange og synes jeg hørte noe snakk om Paddetorsk og Fløyfisk også.. Etter en hel huag med timer begynte det å blåse og fangsten ble dessverre ikke det fantastiske, men humøret var på topp og var digg å bare komme seg ut på tur.

Det er meldt regn imorra så vi får bare ta det som det kommer og blir intet oppmøte til bestemt tid, men er bare å sende PM eller ringe hvis interressen for fiske imorgen skulle være der :) Nå skal jeg knekke en pils og ta en cognac og kaffe og slappe helt av.

25353_s.jpg

Irvin (Triturus) med Berggylte

25354_s.jpg

Meg med monstertorsk

25355_s.jpg

Tailbait i aksjon

25359_s.jpg

Lasse surrer med et eller anna

25358_s.jpg

Den ene plassen hvor Jørgen(Brutus), Frank(Tailbait) og Irvi(Triturus) sto

25356_s.jpg

Jeg kjører fisk

25357_s.jpg

Nah under 700 gram, ut med den.

25352_s.jpg

Lasse kjører fisk

25366_s.jpg

Grønngylta til Irvin ble grovveid til hele 250 gram, kunne vært potensiell rekordfisk men gutten slapp den dessverre ut igjen uten å tenke for mye på det :)

25365_s.jpg

Flatfisk fetishisten Lasse med en av sine kjærlige Sandflyndrer.

25368_s.jpg

Meg og Lasse på plassen vi fisket fra.

25367_s.jpg

Lasse med Berggylt

25371_s.jpg

"Hyler ikke nappvarslinga snart!!"

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg trenger vel ikke forklare min litt syke fetisj for flatfisk. Er alltid noe spesielt med flatfisk, enten det er er kveite eller sandflyndre. Husker godt en av mine turer med Even under vestlandstreffet, innover mot Bømlo. Vi fiska her og der, og siste plassen sightseeingturen var et sted det skulle være mulig å få stenbit - under en flytebrygge. Even røska opp sandflyndrer til han ble lei (skulle faktisk ikke mye til), og ga seg til å denge sluk etter sjøørreten. Jeg dro sandflyndre som bare F... og kosa meg rått med det.

Syns vi hadde et vellykket kystmeitetreff ved Rørvika, selv om fiske var mindre brubart. Det var hyggelig å møte Jørgen aka Brutus også. Den lille turnèen med Irvin ved Kjerringvik og Ranvika var hyggelig, selv om vi begge gjerne skulle vært i kontakt med noe litt større i form av en lekker flattifisk. Jeg fikk uansett to sandflyndrer, og er storfornøyd med det. Var lenge en viss spenning da jeg fikk et brukbart run på den ene surfstanga, som jeg hadde pulleytackle og en dugelig bit makrell på. Da fisken kom på land, viste det seg å være en torsk på rett under kiloen - noe både jeg og Martin først trodde var lange.

Tusen takk til Vango, også, for å være behjelpelig med fjernguiding frem til Ranvika på fredag. Selv vi ikke helt slo til på flatfiskfronten, kommer jeg garantert tilbake hit for å prøve meg på både tunge, slettvar og piggvar nærmere sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en artig tur idag, hyggelig å treffe nye fjes :D

Dagens tur ble fiskefattig og blåsig etterhvert, men plassen er helt klart spennende, med ca 20 arter registrert her til nå. Artig overraskelse var en 300 grams skrubbe som beit på 1 meters dyp på toppen av en bergvegg som går 50 meter bratt nedover.

Helgens høydepunkt for min del er grønngylten, som er ny art og samtidig bra størrelse. Vekta mi har ti grams inndeling (digital), og det er vel ikke nok for en evt. Norgesrekord.

Noen fler bilder:

25408_s.jpg

Skrubbe på 300 gram tatt i en bergvegg.

25409_s.jpg

Brutus med standard sandflyndre, østlandsstandard i det minste.

25411_s.jpg

Brutus og Tailbait.

Flott tiltak Martin! Regner med det blir flere slike treff fremover, alltid kjekt å fiske med likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en trivelig dag!

Hyggelig å treffe nye fjes

Ikke mange befinnede vesener som fikk se hvordan det ser ut over vannskorpa :D

men jeg synes det var en fin dag å blanke på jeg :wacko:

25354_s.jpg

Westside med monstertorsk ved (flatt vann)

Sjøen har tatt seg opp litt i høyden

25534_s.jpg

25535_s.jpg

25536_s.jpg

25537_s.jpg

Som vanlig på kystmeitetreff fisker stengerne selv

25538_s.jpg

25539_s.jpg

LasseB med en av sine flate venner

25543_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/10493/25543.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba jenter. fikk mer fisk enn meg....

Kommer det noe rapp fra lørdagskvelden Lasse?

Mvh Oz

He he! Du har fått med deg den lille byturen vår, ja.

Kort fortalt: Martin miksa et lite voerspiel med meg og noen kompiser av han, før vi reiste på byen. Sandefjord city var en åpenbaring, med masse strøkne damer og mye godt drikke. Utpå morrakvisten var vi hjemme igjen, selv om jeg ikke helt husker hvordan jeg kom meg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst pokker drikker jeg! :) Problemet var at jeg hadde meget lite søvn de siste dagene, og noe heitt i toppen hadde tatt knekken fullstendig knekken på meg. I tillegg var det grusomt langt opp til hytta di. I tillegg måtte Irvin hjem til kveldsmat.

Men neste gang - da kommer jeg innom for å tømme ei flaske med deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.