Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongen 2007


Tequila
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært der (Stordalselva) et par år på åpningen på 90-tallet.

Og nitten hundre og frys ihjel hver gang. Rått og kaldt. Og i natt var det samme været i Trøndelag, plaskregn og kaldt.

Men Åfjord fristet nok ikke til gjentakelse. Tungvint adkomst til elva på siden vi fikk kort, og ett råhøl av en dal i mai. Og 10 mann stod og denget sluk oppunder en liten høl i Støvelfossen i timesvis, der det kunne stå en laks eller to. Så dette var nok det kjedeligste jeg har opplevd av laksefiske :lol:

Men oppløftende å se at det er storlaks på gang inn fjorden. de neste dagene blir spennende.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pssst... Teq... bildet ligger i linken til avisen...

laks_1252358n.jpg

(bildet lånt fra namdalsavisa)

Psssttt.... Trym.... var først inne på den offisielle børsen som er fast lesing fra og nå og noen måneder framover, og der lå det ikke noe bilde. Har sett det nå ;) men ser ikke så feit ut som de pleier. De pleier å veie en kg eller mer i forhold til annen fisk med samme lengde.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God åpningsdag i Holmfoss , første laks på land !

Vi har mottatt melding om at første laks er på land i Holmfoss.

Laksen ble tatt på evja som forventet og veide 7,9 Kg.

Fisker var ikke overraskende Hettly som er fast inventar på åpningen

Vi venter på bilde i skrivende stund!

sakset fra sidene til waterproof. Første fra lågen i år (som jeg har hørt om)

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at Namsen kan få kjempeproblemer i sommer, pga. det enorme leirraset i Overhalla.

Blir vel ikke noe fluefiske på en stund i Namsen da ??

Leira var visstnok på vei nedover Namsen og det ville bli suppe i elva i sommer.

var på fjorden i morges, den var helt grå. så bilder på nyhetene på nrk1 nå, elva så jævli ut.. fiskeforvalteren i N-T hevder at laksen går likevel, men blir kanskje vanskelig å få den til å ta i den suppa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Skal ikke se bort fra at det blir landet noen flotte lakser i Årdal i løpet av natten. Drømmeforhold!! Drømmeåpning!! Whiskey farget elv!

3,5 time på å komme meg i elva...så jeg må stikke!!! :unsure::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at det blir landet noen flotte lakser i Årdal i løpet av natten. Drømmeforhold!! Drømmeåpning!! Whiskey farget elv!

3,5 time på å komme meg i elva...så jeg må stikke!!! :(:)

Lykke til . Håper det kommer rapport fra turen din. Dere kommer til og få et drømmefiske vil eg anta.

Misunner deg ikke i det hele tatt :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Det syntes å bli en god åpning i Årdalselven. Vet om 10 laks som ble tatt. Den største på 9,5.

For min egendel var det en veldig fin åpning. Bra vær, to svømmeturer i kaldt smeltevann og to lakser

Det er ikke bare bare å hykke en storlaks i halen med flua. Tidenes løpetur. Etterpå fikk laksen friheten tilbake. Nydelig laks. Mye penere en den 6 kilo'n på bildet under....selv om jeg blir litt yr av den også..:hailfs:

DSC00946.jpg

Endret av Roar Velle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.