Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongen 2007


Tequila
 Share

Recommended Posts

STOPP!!!

Jeg har ikke godt av mer nå!! Får jo ikke gjort noe fornuftig om dagen med tråder som det her. Er vel bare en kur (og den har jeg ikke råd til): Ta fri og fiske resten av sommeren...

Hør hør.... (men ikke stopp).

Ellers så er jeg f¤%#/ lei av alle kommersielle interesser som nå skal kjøpe opp det ene og det andre av laksevald. Håper ikke sesongen min blir ødelagt av dette, får da går jeg bananas (tenker ikke på annet om dagen om jeg får kortene jeg har lyst på) :angry2: Går utover alt som er!

Og der var jeg jammen meg oppe i 1000 poster (skulle bare så vidt innom FS-siden for ett par år tilbake......)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hør hør.... (men ikke stopp).

Ellers så er jeg f¤%#/ lei av alle kommersielle interesser som nå skal kjøpe opp det ene og det andre av laksevald. Håper ikke sesongen min blir ødelagt av dette, får da går jeg bananas (tenker ikke på annet om dagen om jeg får kortene jeg har lyst på) :angry2: Går utover alt som er!

Og der var jeg jammen meg oppe i 1000 poster (skulle bare så vidt innom FS-siden for ett par år tilbake......)

Håper selvfølgelig du får laksefisket ditt. Når det er sagt så syntes jeg artikkelen til Rieber mohn i siste alt om fiske tok opp dette temaet på en ryddig og bra måte. Ellers så er det viktig at vi uttaler oss i alle slike saker.

PS! ikke meningen med avsporing. Fortsett med resultater fra åpningsfiske...

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Tequila: Grattis med 1.000 poster

Fortsatt grønt lys for å legge ut flere bilder? :o

Her er en av de vakreste fiskene jeg har sett. Hvorfor har man kun med seg ett dårlig mobilkamera i slike øyeblikk?:angry2: Den stakk avgårde utfor brekket og rett gjennom hovedløpet til brua. En god klatretur rundt brupilaren, med risiko for å drukne seg måtte til. Det kjentes jo ut som en fisk over 10 kg ett øyeblikk. 250 meter med backing begynte å ta slutt. Jeg måtte rundt!!

Hele greia tok slutt 400-500 meter nedstrøm, etter jeg hadde plasket og svømt litt i elva :o

Legg merke til flua i halen...

released.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila: Grattis med 1.000 poster

Fortsatt grønt lys for å legge ut flere bilder? :o

Her er en av de vakreste fiskene jeg har sett. Hvorfor har man kun med seg ett dårlig mobilkamera i slike øyeblikk?:angry2: Den stakk avgårde utfor brekket og rett gjennom hovedløpet til brua. En god klatretur rundt brupilaren, med risiko for å drukne seg måtte til. Det kjentes jo ut som en fisk over 10 kg ett øyeblikk. 250 meter med backing begynte å ta slutt. Jeg måtte rundt!!

Hele greia tok slutt 400-500 meter nedstrøm, etter jeg hadde plasket og svømt litt i elva :o

Legg merke til flua i halen...

Takk og kult bilde og legg gjerne ut flere selv om Espen og jeg sliter om dagen..... :o

Gratulerer med flott åpning. Hadde tenkt meg innover den 23. mai men kona mente at ikke det passet. Er glad for det nå for jeg må få med meg CL-finalen. Får håpe jeg får en tur til neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det tatt noen fine lakser i søråa. (7,5 -13 -14 -14,6)

denne er den eneste med bilde http://www.tronderavisa.no/apps/pbcs.dll/a...0524011/-1/DEMO

eller: http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article2789102.ece

laksebørsen for namsenvassdraget: http://www.flyshop.no/cust/Namsen/index.htm

edit: ny link: laksen på 14.6 http://www.namdalsavisa.no/laksefiske/article2782674.ece

Endret av røyksjuk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det kan bli bra forhold i Etne neste helg også -_- Elva går nå med imponerende 35-36kbm, men er vel avhengig av noe regn til uka for å holde seg stor.

Mitt mål for året er å få fiske denne elva på mer enn 10kbm... I fjor (og de fleste andre år) traff jeg den på 2-2.5kbm nesten hvert eneste døgn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det kan bli bra forhold i Etne neste helg også -_- Elva går nå med imponerende 35-36kbm, men er vel avhengig av noe regn til uka for å holde seg stor.

Mitt mål for året er å få fiske denne elva på mer enn 10kbm... I fjor (og de fleste andre år) traff jeg den på 2-2.5kbm nesten hvert eneste døgn :lol:

Jeg traff også bare på lav vannstand den første tiden i Etne, men de siste årene har jeg vært heldigere.

Etneelva er jo en typisk flomelv, og det er jo noe helt annet å fiske elva på bra vannstand.

Har åpningsdøgn i år, så jeg håper vannstanden holder seg bra ut i neste uke.

Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo allerede tatt fisk i Verdalselva den 1. juni - slett ikke verst :lol: . Kan ikke påstå at Trøndere er treige - de er jo i forkant på alt -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ofte ikke så mye til å få fisken til å vandre og dermed være mer i bettet. I fjor traff 4 døgn på hver side av begge juliflommene... 2kbm-20kbm-2kbm :lol: Selv om det ble fisk er det litt trist å fiske på så liten elv.

Hadde et flott døgn i sone 14 i fjor da et flak av mellom- og storlaks stilte seg på terskelen øverst i sonen :D Da gikk elva på 7 kbm og laksen var i bevegelse.

Lykke til dere som skal fiske åpninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet hva som gjør det.

PS! Dette er ikke tull, men seriøst. (litt iallefall)

Kvinner bruker parfyme. Og det liker laksen noe helt vannvittig.

Bruker ofte herreparfyme jeg, som jeg gnir inn redskapen med. (fiskeredskapen ja)

Og Lagerfeld, den har jeg funnet ut skal være meget bra !

Tro det eller ei, men jeg har for lenge siden begynt å gni inn både mark og fluer med litt parfyme !

Og har tatt mange laks etter det. Overtro eller ei, jeg tør iallefall ikke å slutte med det.

Bedre det, enn å ofre cognac på elva. Alle har sine ritualer.

Og det fine er at nikotinlukta fra fingrene blir fortrengt.

Spøk eller alvor, det kan dokk finne ut selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet hva som gjør det.

PS! Dette er ikke tull, men seriøst. (litt iallefall)

Kvinner bruker parfyme. Og det liker laksen noe helt vannvittig.

Bruker ofte herreparfyme jeg, som jeg gnir inn redskapen med. (fiskeredskapen ja)

Og Lagerfeld, den har jeg funnet ut skal være meget bra !

Tro det eller ei, men jeg har for lenge siden begynt å gni inn både mark og fluer med litt parfyme !

Og har tatt mange laks etter det. Overtro eller ei, jeg tør iallefall ikke å slutte med det.

Bedre det, enn å ofre cognac på elva. Alle har sine ritualer.

Og det fine er at nikotinlukta fra fingrene blir fortrengt.

Spøk eller alvor, det kan dokk finne ut selv !

Hehe..du har vel hørt om feromoner... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel - roeren tar fisken, og Erik (Anda) har vel mer enn 10 års tidligfiske bak seg i elva som roer og fisker i akkurat den elva. han rodde vel på fjorårets nest største der også - på 18,4..?

Dog - den som sitter ved stengene bak i båten og svetter feromoner (og billig parfyme?) må ha både tur og tæl for å tøyle slik fisk, så hatten av! Kanonartig at det var en dame denne gang og ikke noen feit, full, Islandsk fiskeskipper som kjøper dyr gøy i Trøndelag og raver rundt fullstendig loaded på surmat, snus og Svartadaudir... :):)

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.