Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongen 2007


Tequila
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I Etne er det gode forhold med vannføringen på ca 25kbm/s og stigende etter en liten tur nedover. Tipper denne stigningen og toppen for en liten tid tilbake sikrer godt med fisk på elva nå :D

PS: Jeg er helt enig i at undertittelen var litt teit men det var egentlig for å minne meg på at den skulle oppdateres når det kom fangster inn- slik at leserne kunne se hav som var siste nytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sikre kilder har sett storlaks flere plasser i Gaula siste uke.

Laks på flere vald nedenfor Gaulfosssen og til og med ovenfor fossen, ved Støren !!

Elva har gått på kun rundt 200kbm/s de siste dager i snitt så laksen forserer fossen, tross litt kald elv.

Åpningsdagen (fredag) vil Gaula sannsynligvis være opp på 4-500kbm/s da varmen nå har satt inn i Trøndelag. Den begynte å stige igår, og vil stige mere fremover pga. enda litt varmere vær.

Det vil bremse på oppgangen fra fossen og laksen vil samles opp etterhvert i de nedre områder (foreløpig), tror jeg. Fin sikt på elva, så den kan fiskes med all slags redskap.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevnt over bra forhold, med en sommer som lar vente på seg og sørger for vann i lang tid.

Meget bra forhold i Eidselva hørte jeg i dag.

Oppfordrer alle til å beherske seg og la mye fisk gå tilbake eller ta en øl ekstra.

Ikke ta ut alle penga av banken på en gang!!!!

Denne karen slipper ut den første laksen som forhåpentlig hvis blir tatt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt om 2 DØDE laks i Espedalselv!

. Lå døde på bunnen av elva, 1 meter fra land, der elva skal til og renne ut i munningen. Mellomlaks som så helt ok ut, uten skade. Er meldt fra til elveeier laget om observasjonen.

Noen her inne som vet om denne elva har hatt noen skade/sykdom tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk nok mange en skikkelig overraskelse i trynet.

Gaula har i natt steget til 600kbm/s pga. varmen og endel regn oppi dalen i natt.

Og den er endel farget. Og den har vært som en drøm lenge nå for slukfiskere og fluefiskere.

Gaula vil holde seg høy noen dager nå !

Men jeg synes det er helmax, kunne gjerne vært litt større :wub:

Nå er det feite ormer som gjelder, smukk, smukk.

Så det er nok Sølvreven-forhold nå, som bestilt :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke du være på 1B da?

Nei blir ikke stuntreporter i år :)

Sliter med noe nakke/hode greier og skal til legen imorgen så da passer det dårlig å springe elvelangs i Etne hele natta :) Men mobilen skal jeg ha på.....

Personen som vant trekningen av åpningsdøgn i sone 1B ville bytte, så da slo jeg til og åpningsfiske i sone 15 for 3. året på rad var i boks ;)

Du får si til legen at du er nødt til å bli frisk så raskt som mulig....er vel ikke så lenge til du skal innover til Sone 3?

God bedring.

Lars.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med noe nakke/hode greier og skal til legen imorgen så da passer det dårlig å springe elvelangs i Etne hele natta ;) Men mobilen skal jeg ha på.....

[OT]Stakkars legen din. Han må være temmelig drittlei av å tafse på den gamle kroppen din nå. Alt går i stykker på deg for tida jo.[/OT]

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt siste rapport fra Gaula, før premieren.

Den er på vei rett opp til liten flom, og den er nesten ikke fiskbar akkurat nå !

Den er suppe og trær og dritt dundrer nå nedover elva, til stor fortvilelse blant alle de som har tenkt å fiske i natt ! Vannføring er nå 700kbm/s og grafen er på vei mot himmelen. Typisk, nå har den vært en drøm i flere uker.

Spørs om elva er for mye suppe til marken også nå ??

Nå drar jeg til Gaula, og blir ikke den samme før 1/9.

Så den som skal fiske med flue i natt, vil nok få action (med et stort grantre på kroken ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Meldt om 2 DØDE laks i Espedalselv!

. Lå døde på bunnen av elva, 1 meter fra land, der elva skal til og renne ut i munningen. Mellomlaks som så helt ok ut, uten skade. Er meldt fra til elveeier laget om observasjonen.

Noen her inne som vet om denne elva har hatt noen skade/sykdom tidligere?

Trolig kobbe som har sprengt dem iflg grunneierene.....

Best regards

Krøvel Velle Voll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slått sammen trådene for åpning 15.mai og 1.juni og ryddet et par innlegg-ingen PM sendt.

Jeg vil oppdatere trådstarters undertittel med siste oppdatering dersom han ikke gjør det selv :)

Det var ikke meningen at den kun skulle være i forhold til 15. mai men for alle åpningsdagene. Det er vel nok tråder som det er? ;)

Ellers gjør du det du vil med undertittel m.m. KIS, jeg stoler på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke du være på 1B da?

Nei blir ikke stuntreporter i år ;)

Sliter med noe nakke/hode greier og skal til legen imorgen så da passer det dårlig å springe elvelangs i Etne hele natta :) Men mobilen skal jeg ha på.....

Jepp, da reiser jeg til Vikedal, orker ikke vente lenger :)

Jeg sender en mld til deg Karl Inge, hvis det skjer noe spennende i løpet av natten...

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig kobbe som har sprengt dem iflg grunneierene.....

Best regards

Krøvel Velle Voll

Er bra med kobbe i dei områdene, fekk kun tatt ut to i Frafjord i første del av jakta. Neste periode av kobbejakta begynner 1.august, men det er bare 6 kobbe igjen på kvoten for fylket. Årdalsfjorden skal imidlertid vere kobbefri, fått tatt ut et par dyr der både i fjor og i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.