Gå til innhold
Fiskersiden

torsk


max_fishing
 Share

Recommended Posts

Ellers er krabbeimitasjoner fisket på grunt vann om morgenen ganske moro og effektivt. Du ser da ofte torksen du fisker på. Ellers fungerer de fleste saltvannsfluene du finner her: https://www.fiskersiden.no/fluer.asp (de fleste sjøørretfluene også forsåvidt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket masse torsk i høst. Jeg/vi bruker ofte kobber Møresild 32 gram og ei flue til opphenger foran. Flua vi oftest bruker er brun glimmerreke, men det går bra med nesten hvilken som helst flue. Henger den foran sluken tror jeg fisken oppfatter konkuransemomentet.

Jig er også effektivt, eller bunnmeite med f.eks. sild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jsc

Har fisket masse torsk i høst. Jeg/vi bruker ofte kobber Møresild 32 gram og ei flue til opphenger foran. Flua vi oftest bruker er brun glimmerreke, men det går bra med nesten hvilken som helst flue. Henger den foran sluken tror jeg fisken oppfatter konkuransemomentet.

Jig er også effektivt, eller bunnmeite med f.eks. sild.

skal jeg bevege på agnet ved meite eller bare la det ligge på bunnen[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av max_fishing

har du noen fluer å anbefale til torsken nå for tiden

(binder fluene mine selv)

Torsken er ikke så kresen, Killer eller Wolly-Bugger i forskellige farger holder i massevis. Rød, Gul, Hvit i solskinn, gjerne med litt flash i, og Brun, Svart i mørket!

Fikk to på sisst SØ tur, og de var det bra fight i. Begge veide 1.5kg og tok i mørket på grunna, den første lurte meg bra da jeg trodde jeg hadde fått på en pen SØ[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.