Gå til innhold
Fiskersiden

SYKT BILDE


Trulsolsen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

He he...dårlig dag i dag Frish?

[ :D ]

Neida, jeg bor i Norge og er hvit, så svært få av mine dager er dårlige[ :) ][ :D ]. Slipper fordommer og urettferdige handlinger i større grad da[^]

Når det gjelder karpene så er det nok i dette tilfellet en feil form for kultivering.[|)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en helt riktig form for kultivering....Selv om karpen i Norge er en sjelden og uvurderlig sportsfisk så må vi jo ikke uten videre betrakte all fangst av karpe som drap og usivilisert opptreden i andre land. Kan jo nevne at de fleste gode karpevann i Frankrike fisker ut og "slakter" noen tonn "småfisk" i året. Gjerne opp til den størrelsen vi ser på dette bildet. Det er vel egentlig tvilsomt om gutta på bildet driver noen bevisst kultivering (ser litt for hobo aktige ut til det) men tenkte jeg bare skulle nevne det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Kan tenke meg at de har en fin ørretelv eller vann som har blitt forpestet med karpe, og fant ut at de ville fjerne så mange som mulig av de. Rett og rimlig det!!! Ser ingen frykt og avsky i det!

At et vann kultiveres er selvsagt fritatt for avsky og frykt. Hillbillies med armbrøst, pil og bue etc, vil aldri være frittat fra avsky og frykt[^][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøye, de blir avlivet kjappere der enn hvis de setter garn og lar de gå og stange en liten stund!!! "Hillbillies med armbrøst, pil og bue etc, vil aldri være frittat fra avsky og frykt" nå må du ikke dømme deg selv så hardt da kjære Frisch, vi har alle oppturer og nedturer, men ikke døm deg selv så hardt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Nøye, de blir avlivet kjappere der enn hvis de setter garn og lar de gå og stange en liten stund!!! "Hillbillies med armbrøst, pil og bue etc, vil aldri være frittat fra avsky og frykt" nå må du ikke dømme deg selv så hardt da kjære Frisch, vi har alle oppturer og nedturer, men ikke døm deg selv så hardt!!!

Tror deltagerene på bildet dømmer seg selv greit nok[ :D ] Jeezes for et skue[ :o )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av Isgalt

Det er nok fra USA. Jeg tror nok ikke karpen har så høy status der borte. Den er inført også der, og har eksplodert i antall enkelte steder - ikke som hos oss, der den såvidt klorer seg fast. Så det kan være snakk om et uttynningsrbeid. Men det ser ekkelt ut, ja.

I noen av elvene der borte går det digre, slanke elvekarper som visstnok skal være sinnssykt spreke. Noe for Avkroken & Co?

Har vært på tanken. St. Lawrence lgger høyt på ønskelista. Sponser Alt om Fiske en tur er jeg med jeg[ :D ]

VM skal jo arrangeres der til neste år og Norge har 3 plasser. Så da sender vel Alt om Fiske over 6 mann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.