Gå til innhold
Fiskersiden

Fluer til mandalselva


randselva
 Share

Recommended Posts

Min egen "Mandalitten" kommer ikke jeg utenom, den går i svart/orange og gull med litt krystallflash i vingen, men de siste turene har jeg gått nesten utelukkende med en svart/grønn/sølvkropp med MASSE flash i vingen(litt langvinget str 6) fisken i Mandal liker flash :lol:

Men diverse alleys, garryglitter, sillen er alle fluer som leverer i Mandal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange svarte og små svarte er alltid bra. Men orange trebler er ikke dumt det heller. Nesten alle bruker disse variantene så det er ikke dumt å prøve andre typer heller, green highlander er nok bra der det er svartor. Kobber og rødt og svart og sølv er beste farger på sluk og det er lurt å bruke fluer med disse kontrastene. Sjøørreten tar små svarte med en liten gul hale, muddler får du stor sjøørret på! Det kommer ofte flak med stor sjøørret fra 15. juni og da er Møll sonene å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ofte flak med stor sjøørret fra 15. juni og da er Møll sonene å anbefale.

Ser ikke ut til at Møll-sonen er så populær - det er jo ikke forhåndssolgt et eneste kort der, men det er svært mye opptatt på de andre sonene - er kanskje ikke så bra på laksen? Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.