Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefestival - Storsjøen


Recommended Posts

Når blydunker`n la ut rapport fra steinsfjorden var det ikke mange negative svar...Og der er det vel faktisk antalll kg per båt som teller...

Blydunker'n hadde fortjent noen reale kraftsalver ifm slakting han og ja. Forkastelig at folk ikke tar hensyn til senere generasjoner.

Vinnerbåten på Steinsfjorden/Storsjøen i disse slaktefestivalene kommer til å ha ca 3 kg fisk i 2017. Og er bomba sikker på at alle slaktere da sier til sine medslaktere: Nei, ***** kompis, fisket var så mye bedre før i tiden.

Og det er rart.... DØØØØHHHHHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blydunker'n hadde fortjent noen reale kraftsalver ifm slakting han og ja. Forkastelig at folk ikke tar hensyn til senere generasjoner.

Vinnerbåten på Steinsfjorden/Storsjøen i disse slaktefestivalene kommer til å ha ca 3 kg fisk i 2017. Og er bomba sikker på at alle slaktere da sier til sine medslaktere: Nei, ***** kompis, fisket var så mye bedre før i tiden.

Og det er rart.... DØØØØHHHHHH

Nå har vel Steinsfjorden mer eller mindre som mål og utrydde/begrense gjedda. Da biter neppe kritikken så veldig hardt.

Argumenter om at storgjedder holder gjeddebestanden nede er nyttigere, dog jævlig vanskelig å knote gjennom banjostrengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets gjeddefestival i Steinsfjorden må ha vært det dårligste i manns minne. Aldri før har det blitt tatt så lite (mindre enn 1000 kg) over 2 konkurransedager. Ikke minst - størst gjedde var ikke i nærheten av 10kg's merket. Forferdelig synd med tanke på gjeddebestanden; så forresten konturene av dette på de trollingturene jeg har tatt på Steinsfj. tidligere i år. Da fikk til normalt en snittstr. på 4-5 kg og mange av de. I år har denne sunket til 2-3, noe som også var snittet under konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Steinsfjorden mer eller mindre som mål og utrydde/begrense gjedda. Da biter neppe kritikken så veldig hardt.

Argumenter om at storgjedder holder gjeddebestanden nede er nyttigere, dog jævlig vanskelig å knote gjennom banjostrengene.

Steinsfjorden som mål å utrydde/begrense gjedda?

Hva mener du?

At de som forvalter vannet, vil utrydde gjedde for å få en bra ørretsjø?

Hvem er det egentlig som forvalter Steinsfjorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blydunker`n la ut rapport fra steinsfjorden var det ikke mange negative svar.

??? Har jeg lagt ut rapport fra Steinsfjord???

Blydunker'n hadde fortjent noen reale kraftsalver ifm slakting han og ja. Forkastelig at folk ikke tar hensyn til senere generasjoner.

Vinnerbåten på Steinsfjorden/Storsjøen i disse slaktefestivalene kommer til å ha ca 3 kg fisk i 2017. Og er bomba sikker på at alle slaktere da sier til sine medslaktere: Nei, ***** kompis, fisket var så mye bedre før i tiden.

Og det er rart.... DØØØØHHHHHH

Klø meg et visst sted.. skal vi følge sånne som deg ville det bli forbudt å spise fisken tilogmed.

Men jeg er enig i at en konk bør ikke arrangeres for at fisken hives etterpå.

Til slutt vil jeg si:

Det ødelegges/slaktes mer fisk UTENOM en stakkars festival/konk....våkne nå

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsfjorden som mål å utrydde/begrense gjedda?

Hva mener du?

At de som forvalter vannet, vil utrydde gjedde for å få en bra ørretsjø?

Hvem er det egentlig som forvalter Steinsfjorden?

Er litt usikker, men jeg minns jeg har hørt at de som arrangerer festivalen, ønsker en reduksjon av gjeddebestanden i troen på at ørettfiske blir bedre. Andre får svare hva som skjer med populasjoner i ett vann når du tar ut "toppene" i næringskjeden", men ryktene sier at det ikke er noe kjempetriks.

Ellers så er det muligens mye riktig det Blydonkern sier her. Det som teller er hvor mange kg (og hvilke fisk?) som blir kakka i året, og at festivalen ikke står får det største uttaket, men "hverdagsfisket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets gjeddefestival i Steinsfjorden må ha vært det dårligste i manns minne. Aldri før har det blitt tatt så lite (mindre enn 1000 kg) over 2 konkurransedager. Ikke minst - størst gjedde var ikke i nærheten av 10kg's merket. Forferdelig synd med tanke på gjeddebestanden; så forresten konturene av dette på de trollingturene jeg har tatt på Steinsfj. tidligere i år. Da fikk til normalt en snittstr. på 4-5 kg og mange av de. I år har denne sunket til 2-3, noe som også var snittet under konkurransen.

På festivalen på Storsjøen ble det også meget dårlig fangst etter hva jeg har hørt. Lite fisk og en vinnerfisk på kun 5,8 Kg.

Dette er ikke bekreftet, så ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets gjeddefestival i Steinsfjorden må ha vært det dårligste i manns minne. Aldri før har det blitt tatt så lite (mindre enn 1000 kg) over 2 konkurransedager. Ikke minst - størst gjedde var ikke i nærheten av 10kg's merket. Forferdelig synd med tanke på gjeddebestanden; så forresten konturene av dette på de trollingturene jeg har tatt på Steinsfj. tidligere i år. Da fikk til normalt en snittstr. på 4-5 kg og mange av de. I år har denne sunket til 2-3, noe som også var snittet under konkurransen.

Skudd for baugen...

da vi kikket på statistikken over fangst fordelt på antall påmeldte stenger så var det ganske javnt antall stang kilo gjennom alle åra untagen 2000/2001 da det gjorde et kraftig hopp.

Fisk litt mer min venn og ikke puss opp kåken din hele tiden.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd for baugen...

da vi kikket på statistikken over fangst fordelt på antall påmeldte stenger så var det ganske javnt antall stang kilo gjennom alle åra untagen 2000/2001 da det gjorde et kraftig hopp.

For ørtiende gang: dette handler IKKE om:

* Antall kg totalfangst.

* Antall gjedder.

* Biomasse av gjedde.

* Utrydning av gjedde.

* Å slippe ut igjen ALL gjedde.

Dette handler om:

* Størrelsesfordelingen i gjeddebestanden.

* Antall specimengjedder.

* Å slippe ut igjen de største gjeddene av hensyn til bestanden og andre sportsfiskere.

Men gang på gang skal enkelte forvrenge velmente og ærlige oppfordringer om C&R på de største gjeddene til ekstreme synspunkter som "gjedda er hellig", "gjedda er utrydningstrua" osv. Det er aldeles utenkelig at dere ikke har forstått poenget i kritikken mot slike festivaler, så slutt å tillegg motstanderne av slike festivaler andre meninger enn de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ørtiende gang: dette handler IKKE om:

* Antall kg totalfangst.

* Antall gjedder.

* Biomasse av gjedde.

* Utrydning av gjedde.

* Å slippe ut igjen ALL gjedde.

Dette handler om:

* Størrelsesfordelingen i gjeddebestanden.

* Antall specimengjedder.

* Å slippe ut igjen de største gjeddene av hensyn til bestanden og andre sportsfiskere.

Men gang på gang skal enkelte forvrenge velmente og ærlige oppfordringer om C&R på de største gjeddene til ekstreme synspunkter som "gjedda er hellig", "gjedda er utrydningstrua" osv. Det er aldeles utenkelig at dere ikke har forstått poenget i kritikken mot slike festivaler, så slutt å tillegg motstanderne av slike festivaler andre meninger enn de har.

visfing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ørtiende gang: dette handler IKKE om:

* Antall kg totalfangst.

* Antall gjedder.

* Biomasse av gjedde.

* Utrydning av gjedde.

* Å slippe ut igjen ALL gjedde.

Dette handler om:

* Størrelsesfordelingen i gjeddebestanden.

* Antall specimengjedder.

* Å slippe ut igjen de største gjeddene av hensyn til bestanden og andre sportsfiskere.

Men gang på gang skal enkelte forvrenge velmente og ærlige oppfordringer om C&R på de største gjeddene til ekstreme synspunkter som "gjedda er hellig", "gjedda er utrydningstrua" osv. Det er aldeles utenkelig at dere ikke har forstått poenget i kritikken mot slike festivaler, så slutt å tillegg motstanderne av slike festivaler andre meninger enn de har.

Det er nesten bare å gi opp SMS. Selvsagt har du helt rett, men det er bare det at akkurat det budskapet er så innmari vanskelig å få frem hvis du ikke stapper det inn med teskje. Personlig tror jeg ikke slaktivalen påvirker størrelsessammensetnigen så innmari negativt, men den bidrar utvilsomt, sammen med et omfattende yrkesfiske i fjorden til reduksjon av gjeddebestanden. Steinsfjorden trenger absolutt ikke det nå da den er i ferd med å gå tett av mort. I tillegg er fjorden kraftig i ferd med å eutroferes, sannsynligvis, blant annet som følge av morten. Vasspesten kveles av mudderavsetninger og sikten i vannet på dyp grunnere enn 5meter er nå nede i 1-1,5meter mot normalt 5. Selvsagt vil noen påstå at slikt også bare er BLA,BLA!. Og vi Nordmenn har jo tradisjon for å ødelegge fiskebestander i vår fantastiske forvaltningstradisjon. Best å være etterpåklok...da fermstår man ihvertfall som klok..eller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd for baugen...

da vi kikket på statistikken over fangst fordelt på antall påmeldte stenger så var det ganske javnt antall stang kilo gjennom alle åra untagen 2000/2001 da det gjorde et kraftig hopp.

Fisk litt mer min venn og ikke puss opp kåken din hele tiden.

:blink:

Det der gidder jeg ikke å svare på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virker det som at Steinsfjorden ikke er i så "dårlig" som dere vil ha det til..Les tråden:En sosial helg på Steinsfjorden den står under østlandet siden...Virker da som at det fortsatt er fisk i fjorden og detta var vel også etter gjeddefestivalen om jeg ikke tar helt feil...Og det med at det har blitt tatt lite fisk i Storsjøen under festivalen der,må jo bare være kjempe bra for dere som ikke liker denne festivalen.Men ikke kom å si at det er fordi at det er lite gjedde igjen i Storsjøen.Jeg var med for noen år siden under lignene vær forhold som det var nå i helgen og i båten jeg satt ble det tatt en gjedde,etter 14 timer med dorging...Men det hadde vært moro om noen kunne lagt fram litt tall med antall kg fisk\vær\temp både på land og i vann osv for de 10 siste årene fra en av disse festivalene.Kommet med noe fakta på bordet,så slepper vi at noen legger skylda på alt og alle forde at dem har hatt en eller to fiske turer uten fangst...På de 20 årene jeg har fisket rundt omkring i dette landet,så mangler jeg fortsatt ei gjedde på over 10 kg(7.8kg) og jeg har nok fått godt over 500 gjedder i mitt liv...Men det er bare moro å ha noe å strekke seg etter...Skitt fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virker det som at Steinsfjorden ikke er i så "dårlig" som dere vil ha det til..Les tråden:En sosial helg på Steinsfjorden den står under østlandet siden...Virker da som at det fortsatt er fisk i fjorden og detta var vel også etter gjeddefestivalen om jeg ikke tar helt feil...Og det med at det har blitt tatt lite fisk i Storsjøen under festivalen der,må jo bare være kjempe bra for dere som ikke liker denne festivalen.Men ikke kom å si at det er fordi at det er lite gjedde igjen i Storsjøen.Jeg var med for noen år siden under lignene vær forhold som det var nå i helgen og i båten jeg satt ble det tatt en gjedde,etter 14 timer med dorging...Men det hadde vært moro om noen kunne lagt fram litt tall med antall kg fisk\vær\temp både på land og i vann osv for de 10 siste årene fra en av disse festivalene.Kommet med noe fakta på bordet,så slepper vi at noen legger skylda på alt og alle forde at dem har hatt en eller to fiske turer uten fangst...På de 20 årene jeg har fisket rundt omkring i dette landet,så mangler jeg fortsatt ei gjedde på over 10 kg(7.8kg) og jeg har nok fått godt over 500 gjedder i mitt liv...Men det er bare moro å ha noe å strekke seg etter...Skitt fisk

Vel, i og med at det for deg ikke "virker som" om Steinsfjorden har det dårlig så vil jeg bare si at det er akkurat samme holdning som forvaltere har hatt i veldig mange tilfeller hvor man har kjørt bestander og vassdrag i senk. Er du ikke enig i at det er best å være varsom. Gjøre undersøkelser av bestandsutvikling og vannkvalitet basert på fakta og ikke synsing ?? Vi sportsfiskere ønsker jo å bevare vannets unike kvaliteter fordi vi liker å fiske der, og gjerne vil fortsette å gjøre det også de neste 20 årene. Da må vi få opp øya og hue opp av sanda. Dessverre så er det ikke fisk med fettfinne i Steinsfjorden (med unntak av krøkle og sik) det betyr at penger til forskning kan du se langt etter. Da er det bare vi sportsfiskere som står igjen med muilghet til å gjøre noe. Til å trå varsomt i det minste. Skjønner du ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du skal ta alle gjeddebildene i den tråden du nevner til inntekt for Steinsfjorden som et gromt storgjeddevann neppop av den grunn at du ikke skal se bort i fra at de fleste gjeddenei tråden er tatt en helt annen plass. Abboren derimot var det mer trøkk i på "Steins".

At du ikke har fått gjedde på f.eks over 7,8 i løpet av en lang sportsfiskerkarriere kan nok komme mer av at du enten har fisket "feil", på feil sted, til feil tid, med feil metoder, ikke fisket målrettet etter stor gjedde, gjort for dårlig research eller en kombinasjon av disse. Se f.eks på Waldemannsen, han har gjort en innsats for å finne ut av "storgjeddene" og har passert 10-kilosgrensen en rekke ganger de par siste årene. Det samme kan også sies om forumbrukere som AAB, JL og CB - de har gjort innsatsen som skal til og blitt belønnet deretter.

Ellers klapper jeg for syver. Vi som har fisket Steinsfjorden siden f.eks midt på 80-tallet ser at noe har skjedd. Hva det komer av kan selvsagt diskuteres, men som syver sier; det er lov å være føre var innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du skal ta alle gjeddebildene i den tråden du nevner til inntekt for Steinsfjorden som et gromt storgjeddevann nettopp av den grunn at du ikke skal se bort ifra at de fleste gjeddene tråden er tatt en helt annen plass.

Stemmer... :) Og abbor var det MYE av på de rette plassene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner lite her jeg nå...

Forumet her har lært meg at å prøve å desimere gjedde i større vann er komplett umulig. Og da vil vel ukritisk høsting bare ha en tidbegrenset varihet?

Vi er vel alle egoister - de som klubber ei stor gjedde for å ha et trofè på veggen og de som releaser andres storgjedde fordi de vil så gjerne ha muligheten til å få satt ny pers selv?

-Og siden det ikke er lovpålagt krav om C&R er det i bunn og grunn fiskeren som har stor-gjedda som "eier" fisken i den andre enden og som bestemmer hva en vil gjøre med den?

At specimenfiskere er redd for å få et mindre attraktivt vann å fiske på er vel et godt tegn på egoisme - på samme måte som han som klubber gjedde for å ha et, for ham, et imponerende trofè.

Da har vi to leire med to grunnleggende forskjellig syn, men med èn felles følelse: egoisme - ikke rart det blir "vollgravkrig" og lite respekt for motparten!

(P.s skrevet med litt ønske om utfordring, men mest litt høyttenking omkring temaet). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med Catch & Release av den enkle grunn at jeg ikke har bruk for gjedda... Og at det er moro å se hvor stor gjedde jeg kan få.. :D Da ser jeg liksom ikke meningen med å banke til den i hodet og kaste den i vann-kanten som mange gjør. DET må du vel være enig i? Skal noen lage mat av gjedda, så værsågod.. Men da er vel ikke en 10+ gjedde noen god matfisk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At specimenfiskere er redd for å få et mindre attraktivt vann å fiske på er vel et godt tegn på egoisme

Jeg er redd for et midre attraktivt vann å fiske i for senere genrasjoner, og det er vel ikke mye egoistisk.

Jeg har vel kun fisket etter gjedde 20-30 ganger i mitt liv, men alikevel setter jeg umåtelig pris på at når jeg først har lyst til å prøve den arten, så er det faktisk litt fisk å få.

Jeg står sånn sett på utsiden å ser på hva "sports"fiskenorge driver med, og ser at noen har forstått endel mens andre er slik jeg ser det, helt på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at en del av de store gjeddene som blir kakket hadde fått overleve om folket hadde visst at det er mulig å sette fisk tilbake, og hvorfor det kan være lurt å gjøre det.

I tillegg bør man få fjernet ideen om at gjedda er en ufisk som fortjener å dø.

Det handler om holdninger. Savner et opplegg i Norge hvor man kan finne informasjon om feks gjedde, utover at gjedde blir gode gjeddekaker. I forbindelse med kjøp av fiskekort så kunne man fått informasjon om hvordan man setter ut stor fisk uansett arter.

Skal man ha gjedde som mat så gjør gjerne det, men la oss beholde de store er min bønn :D

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at en del av de store gjeddene som blir kakket hadde fått overleve om folket hadde visst at det er mulig å sette fisk tilbake, og hvorfor det kan være lurt å gjøre det.

I tillegg bør man få fjernet ideen om at gjedda er en ufisk som fortjener å dø.

Det handler om holdninger. Savner et opplegg i Norge hvor man kan finne informasjon om feks gjedde, utover at gjedde blir gode gjeddekaker. I forbindelse med kjøp av fiskekort så kunne man fått informasjon om hvordan man setter ut stor fisk uansett arter.

Skal man ha gjedde som mat så gjør gjerne det, men la oss beholde de store er min bønn :D

Stein

Må stemme i med Stein her.

For mange av oss er gjedde fiske like viktig som laksefiske er for mange andre. Men det er en stor forskjell på fokus. Laksefiske får og har en mye høyere status, det er regulert og forsket på i mange år, mens gjedda leve sitt eget liv etter som den ikke har noen form for status, jo den har jo det egentlig det hos mange, den er en ufisk. Klart at gjedda kan oppleves som et problem i en del vassdrag, det har jeg full forståelse for, men det bør være mulig å ha et par bra vann med gjedde på Østlandet og ellers i landet.

I andre land så er det en helt annen fokus på gjedda å det innføres fredningssoner/tider/størresle begrensininger med mer for å kunne opprettholde en bra gjeddebestand, kom gjerne med det i Norge også etter som vi selv ikke klarer å tenke riktig uttak.

Snakket med en nedelender i helgen og han spurte meg plutselig, what do you do with all the pikes, han hadde vært her under gjeddefestivalen og ble virkelig forfjammset over vår måte å ivareta i utgangspunktet et bra gjeddevann på. Han slapp all fisk ut igjen.

Nå skal jeg være den første til å inndrømme at jeg har fått mye hjelp til mitt gjeddfiske igjennom fiskesiden, men vi er også en liten gjeng som bruker mye tid på å finne ut hvor och når og etter som gjedda ikke har det vernet som f.eks laksen har så må man gå litt stille i dørene om hvor och når selv om det skulle være utrolig artig om flere kunne ta del av dette fisket. Et fiske som er uhyre spennende der fisken kan bli både stor och sterk. Hadde man kunn hatt med folk under 15 år å gjøre så hadde det ikke vært noe problem etter som det gang på gang viser seg at de tenker mye mere naturlig på C&R og ikke ser på det som en plage.

For 1000 gang så må jeg bare si at jeg ikke er fanatiker når det gjelder c&r, men jeg ønsker og jeg vil at mine etterkommere (hvis det blir noen) skal få lov til å oppleve eller å ha muligheten til å fiske etter stor fisk,liten fisk, kronglete fisk mm slik som jeg for lov til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stemme i med Stein her.

For mange av oss er gjedde fiske like viktig som laksefiske er for mange andre. Men det er en stor forskjell på fokus. Laksefiske får og har en mye høyere status, det er regulert og forsket på i mange år, mens gjedda leve sitt eget liv etter som den ikke har noen form for status, jo den har jo det egentlig det hos mange, den er en ufisk. Klart at gjedda kan oppleves som et problem i en del vassdrag, det har jeg full forståelse for, men det bør være mulig å ha et par bra vann med gjedde på Østlandet og ellers i landet.

I andre land så er det en helt annen fokus på gjedda å det innføres fredningssoner/tider/størresle begrensininger med mer for å kunne opprettholde en bra gjeddebestand, kom gjerne med det i Norge også etter som vi selv ikke klarer å tenke riktig uttak.

Snakket med en nedelender i helgen og han spurte meg plutselig, what do you do with all the pikes, han hadde vært her under gjeddefestivalen og ble virkelig forfjammset over vår måte å ivareta i utgangspunktet et bra gjeddevann på. Han slapp all fisk ut igjen.

Nå skal jeg være den første til å inndrømme at jeg har fått mye hjelp til mitt gjeddfiske igjennom fiskesiden, men vi er også en liten gjeng som bruker mye tid på å finne ut hvor och når og etter som gjedda ikke har det vernet som f.eks laksen har så må man gå litt stille i dørene om hvor och når selv om det skulle være utrolig artig om flere kunne ta del av dette fisket. Et fiske som er uhyre spennende der fisken kan bli både stor och sterk. Hadde man kunn hatt med folk under 15 år å gjøre så hadde det ikke vært noe problem etter som det gang på gang viser seg at de tenker mye mere naturlig på C&R og ikke ser på det som en plage.

For 1000 gang så må jeg bare si at jeg ikke er fanatiker når det gjelder c&r, men jeg ønsker og jeg vil at mine etterkommere (hvis det blir noen) skal få lov til å oppleve eller å ha muligheten til å fiske etter stor fisk,liten fisk, kronglete fisk mm slik som jeg for lov til i dag.

Må bare komentere: Hvor mange ganger har du klaget på at jeg mener og utrtykker min mening rundt akkurat det samme, bare at det gjelder sjøørret? Da er jeg plutselig gal, men når det gjelder gjedde er det greit... Ikke lett å bli klok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komentere: Hvor mange ganger har du klaget på at jeg mener og utrtykker min mening rundt akkurat det samme, bare at det gjelder sjøørret? Da er jeg plutselig gal, men når det gjelder gjedde er det greit... Ikke lett å bli klok

Bare for å ha sakt det så slipper jeg ut ørret, kan ikke skjønne hva du har andre ting fra, men jeg er ikke 100% c&r fanatikker, det vet du også.

Jeg vet at dette er et vansklig tema og at jeg kanskje skrev noe for en tid tilbake men man har kanskje endret mening på visse områder i dag.

Jeg er veldig opptatt av at det ikke skal ta ut for mye SØ på sørlandet, men jeg vil heller ikke diktere de som sitter i min båt som er voksne å bør kunne tenke selv.

Men jeg tror nok at noe kan ha blitt oppfattet som mass og mass og det var vel kanskje det jeg reagerte på før i tiden, men jeg må vel få lov til å si at jeg ikke har kalt deg gal i forhold til dette i det siste i hverfall, da må det være andre ting. :D

Det som er mulig er å se fremover å ikke hva som har skjedd, ting forandrer seg, men blir kanskje mere voksen/bevist på ting. Og det håper jeg må være lov.

Jeg kan med hånda på hjerte si at det er mye her inne jeg ville ha ugjort, ting jeg har skrevet eller ment, men der og da føltes det sikkert riktig, men kanskje pr. i dag så skjønner jeg ikke hvorfor jeg mente det jeg gjorde den gangen.

Når jeg ser verdien fisket gir meg så ønsker jeg mer å mer at de som kommer etter kan ha muligheten til å oppleve det samme, om de benytter den får være opp til de, men jeg skal i hverfall ikke være den som ikke har prøvd å gjøre noe. For meg finnes det ikke en ufisk og for meg finnes det ikke en fiskemetode som er bedre eller dårligere en andre. Jeg fisker med mitt, så for andre fiske med sitt.

tiden forandrer seg og forhåpentlig vis så gjør kanskje jeg det også på visse områder..................... :D

så herr redaktor this is my answer to you.............. ;)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.