Gå til innhold
Fiskersiden

Og der satt skolesten...


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Slenger nå inn en liten tekst i forbindelse med ny spennende art på lista mi jeg...

Det var i forbindelse med Tysvær havfiskeklubb sin klubbtur 2.juli at det blei en noe uventet fangst, min merkeligste til nå.

Vi lå på 200+ dybde og fisket etter svære langer og diigre brosmer...som jeg vel må innrømme at det ikke blei noe av for min del...

Hadde hørt om at denne fisken var å finne i disse traktene, men å få den på kroken er noe helt annet...

Ikke så mye å si om fisken egentlig, bildene forteller det meste.

80cm lang, 35cm rundt magen og 1,724 kilo...(som er mer enn verdensrekorden hehe.)

Skulle hatt ett kamera med meg på sjøen, været var helt upåklagelig denne dagen.

Utenom skolesten gikk det i pigghå,svarthå,brosme og lange.

Noe begrenset kvalitet på bildene som er tatt med videokamera og fettlinset delvis defekt fotoapp(med skotupper).

110620071928OIeBJlN4AYFYEFFOin.JPG?41

110620071953odGf1bWtAU3mP7mtxJ.JPG?78

020620071914iWwpAOshr52HLInWoC.JPG?97

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge til at den ikke er godkjent som ny verdensrekord...enda. :blush:

Den tok på en blanding av makrell og kokt reke, takk til kiwi på Avaldsnes :lol: .(reka)

Da jeg ikke fikk lov av kapteinen å bruke bom, måtte jeg nøye meg med tre kroker på rekke over et lodd.

Tror den kroken fisken tok på var en vanlig j krok i 6/0 størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff fisk ja!

Disse raringene skall vi jakte på i sommer håper virkelig vi får se en "live" .

Og gutta dropp bommen dem lager bare mer krøll en nytte ihvertfall hvis dere er noen stykker ombord.

Bruk 2mm nylon så trengs ikke bom også får dere mindre ting som skaver på snøret når det floker sammen.

jeg har opplevd snørebrudd på grund av bom med skarpe kanter.

Jeg sier ikke att ni fisker dårligere med bom bara att det kan skape en del problem og tru meg det funker uten :lol:

P.s Folk har lov og bruke bom ombord te meg men jeg anbefaler det ikke :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være sur for at jeg ikke fikk bruke bom, fikk jo fisk alikevel da.

Det er somregel alltid noen som har meninger om bommer ombord, men somregel går det greit.

Pleier alltid å "bomme" jeg, men kapteinen har jo dobbeltstemme...

Havnet forøvrig på delt førsteplass på den klubbturen, så det var en bra dag hehe.

Har lest at den skal være ok som matfisk, men tror ikke at det blir aktuellt for min del.

Må bare sanke inn de nødvendige underskrifter nå, skal sende innmelding til AOF, IGFA(V.rek.) og Villmarksliv(N.rek.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny norgesrekord og ny art! Knut i klubben skulle nok helst sett at den var litt mindre, men nå har han tross alt hatt rekorden lenge nok. :)

Glidebom til lange kan jeg se poenget med hvis man bruker store agn. Fast bom er det verre med, gir verken bedre nappdeteksjon eller bedre kroking ved tilslag* pga mindre direkte kontakt.

*For man bruker da vitterlig ICKE! sirkelkrok til lange! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med utrolig flott fisk, norgesrekord og verdensrekord :)

Er det en fisk som står på topp over dem jeg gjerne skulle møtt under vann (og fått på stang), må det være skolest.........eh og kanskje spiritist..............og sildekonge pluss etpar til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.