Gå til innhold
Fiskersiden

Slitsom reklame


 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reklame kommer i forumet, etter altfor lang tid. Hvis dere syns et er så plagsomt så finnes det andre poisjoner å ha det i. De kommer ikke til å bli fjernet!!! Hva med den nye trenden, som MANGE store fora bruker, reklame på 600*100 pix imellom hvrt 8 innlegg, ville det vært bedre? Er bra pris på slike bannere da ;) Kanskje vi skulle vurdert det hehe... Nei, det blir noe ala det som synes nå, med justeringer. Har fortsatt friskt i minne skrikene etter forumplattformbytte ;)

Det er fritt valg for FS om de ønsker reklame på forumet, men som bruker melder jeg fra når reklamen senker verdien av forumet for min del. Håper det ikke er del av en større utvikling. Hvor slitsom reklame blir mer framtredende for da beveger jeg meg sakte bort hefra. Som sagt, jeg skjønner at dere selger reklame på sida, bare ikke bli for grådige. Det lønner seg sjelden i lengden.

Og hvis noen lurer, jeg HATER bevegelige bilder, men jeg kikker jevnt på addsa dere har på forsida, og har handla av flere av dem.

Er en tveegget kniv, enten finansiert via reklame, eller betaling direkte fra brukere.

Dette er selvfølgelig bare piss. Dere veit godt at ingen hadde giddi å betalt for forumbruk i lengden.

Er Espen som er serviceminded, jeg foreslo å banne alle som ikke lovpriste dette

;) I god arbeiderparti ånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Der var de borte ;) Godt...

Mvh Oz

Akkurat på fiskersiden har jeg faktisk ikke blokkert reklame siden jeg synes det er greit å få med hva fiskesjappene driver på med, men gudbedre så mye behageligere det er å lese nettaviser med adblock, det er jo et helvetes leven ellers....man kan få epilepsianfall av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på fiskersiden har jeg faktisk ikke blokkert reklame siden jeg synes det er greit å få med hva fiskesjappene driver på med, men gudbedre så mye behageligere det er å lese nettaviser med adblock, det er jo et helvetes leven ellers....man kan få epilepsianfall av mindre.

På forsiden blokkes ikke reklamene, men de på forumet måtte bort. rett og slett. Nå er jeg glad, og ser frem til å lese aviser uten f***skapet.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Anfiske i sjøen, Trolling i Skandinavi, Jakten på stor røya og Ørret eldorado"

Kva i helvete betyr dette? Reklamen var ganske slitsom, men (dei grove) skrivefeila var dobbeltslitsomme.

:rolleyes:

Er det noe vi kan så er det å lage reklame som blir lagt merke til. Du lot deg lure. Svææært kjent reklametriks. F.eks slenge inn en stor bokStav midt inne i et ord. Suverent blikkfang! For å sitere Reodor: "Der sattn Blodsrtupmoen i fella, gitt...!"

(Husk å bestille bok da ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å få retta prisen på den bokpakken nå. Ble litt overrasket da jeg bestilte og prisen brått hadde blitt en hundrings dyrere.. Greit nok med reklame forøvrig, men opplysningene i annonsen bør i alle fall være riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å få retta prisen på den bokpakken nå. Ble litt overrasket da jeg bestilte og prisen brått hadde blitt en hundrings dyrere.. Greit nok med reklame forøvrig, men opplysningene i annonsen bør i alle fall være riktige!

Will do tonight!

(Har fått råfila på mail nå, så slipper jeg lage den fra scratch..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fritt valg for FS om de ønsker reklame på forumet, men som bruker melder jeg fra når reklamen senker verdien av forumet for min del. Håper det ikke er del av en større utvikling. Hvor slitsom reklame blir mer framtredende for da beveger jeg meg sakte bort hefra. Som sagt, jeg skjønner at dere selger reklame på sida, bare ikke bli for grådige. Det lønner seg sjelden i lengden.

Og hvis noen lurer, jeg HATER bevegelige bilder, men jeg kikker jevnt på addsa dere har på forsida, og har handla av flere av dem.

Dette er selvfølgelig bare piss. Dere veit godt at ingen hadde giddi å betalt for forumbruk i lengden.

:blush: I god arbeiderparti ånd!

Bare en liten OT her Bunker. Er blandt annet medlem i Audi Volkswagen club norwegen. Her er det 400 i ret for å være medlem, det gir rettigheter til forumet (som stort sett er det som blir brukt på nett), ett medlemskort som gir noe rabatter her og der, en klubbavis sm blir gitt ut en gang i blandt og noen treff på bane. Det er over 3500 medlemmer. Dvs de har mye penger å rutte med i året :D Noe lignende hadde vært kult innenfor fiske også? Der man får ett blad 4 ganger i året, div treff som er betalt, rabattkort etc etc. Vi var uansett inne på tanken med rabattkort tidligere og snakket med en del forretninger og de var positive til tanken....

Og jeg og de andre betaler gladlig for å få bruke bla forumet. Der er det OGSÅ reklmaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den Thor henviser til lå vel noen sekunder ute under litt testing og blir ikke aktuell med det første ;-)

Og til Bunker - hvorfor skal vi, når vi først har annonser, bare ha annonser vi tjener dårlig på? Ved å ta i bruk hele markedet og ikke kun fiskerelaterte annonser så vil vi kunne gjøre litt ekstra og altså slippe å pøse på med reklame over alt, så tja - noen ganger er det flere momenter inne i en vurdering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thor henviser til lå vel noen sekunder ute under litt testing og blir ikke aktuell med det første ;-)

Og til Bunker - hvorfor skal vi, når vi først har annonser, bare ha annonser vi tjener dårlig på? Ved å ta i bruk hele markedet og ikke kun fiskerelaterte annonser så vil vi kunne gjøre litt ekstra og altså slippe å pøse på med reklame over alt, så tja - noen ganger er det flere momenter inne i en vurdering....

Jeg har ikke noe bedre argument :P enn at jeg personlig hater all markedsføring, og blir støtt av dens eksistens i det offentlige rom, og at dette kommer til å gjøre meg mindre aktiv på denne sida hvis utviklinga fortsetter. Jeg liker konseptet med annonsørforum veldig bra, da det innebærer mer informasjon enn slitsom markedsføring. For all del, hvis dere vil endre sida til et kommersiellt søppelberg, be my guest, men

tro ikke at brukerne holder kjeft.

Jeg visste ikke at å tjene penger var hovedgreia med denne sida, men mulig jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har heller aldri vært hovedgreia, men når man tilrettelegger ting for andre og har brukt kanskje 1000 timer i året på det de siste 8 årene, så er det jo moro om man kan få noe igjen annet enn fornøyde brukere, mer opplyste fiskere, gleden av å se folk møtes for å fiske osv...

Tror ikke det er så mange her som har lagt ned rundt 4 årsverk på noe av ren goodwill....

Skjønner forøvrig hva du mener og det er harde diskusjoner på kammerset hver gang endringer eller lignende ifm annonsering/annonser er nevnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med brukerne her som Dere er avhengige av for i det hele tatt å få betalt for reklamen. Vil de få noe igjen ? når reklameinntektene øker så kan vel noen effekter selges til brukerne til nettopris ? (ja jeg vet at klistremerkene blir gjort det). Ved en slik løsning så vil toleranseterskelen være mye høyere for reklame mm. (iallefall hos noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - vet ikke hva du mener jeg, men man kan vel si såpass som at vi har delbetalt såvel tidligere treff, premier til treff osv for at folk skulle få en trivelig og hyggelig og rimelig helg. I tillegg til f.eks jobben (her meget godt hjulpet av gode venner av sidene) med å hente inn premier fra annonsører til f.eks vestlandstreffet som vel oversteg samlet påmeldingskontigent med klar margin osv osv...

Det er forøvrig ikke rare marginen vi sitter med ifm effektsalg, men dette er fordi vi ønsker at effektene skal være av bra kvalitet fremfor å selge "søppel" med trykk på og tjene bra på det, men skjønner hvor du vil hen og du vil bli overrasket over hvor mye som faktisk har gått inn igjen mot treff og lignende arrangementer.

Litt må en ha på plussiden også for å betale serverleie og andre driftsutgifter.

Det kan ellers nevnes at ingen i redaksjonen noengang har fått så mye som en krone for sin forholdsvis greie innsats for å skape en møteplass for "dere"... (Vet ikke om det kanskje hjelper på "misnøyen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har heller aldri vært hovedgreia, men når man tilrettelegger ting for andre og har brukt kanskje 1000 timer i året på det de siste 8 årene, så er det jo moro om man kan få noe igjen annet enn fornøyde brukere, mer opplyste fiskere, gleden av å se folk møtes for å fiske osv...

Tror ikke det er så mange her som har lagt ned rundt 4 årsverk på noe av ren goodwill....

Skjønner forøvrig hva du mener og det er harde diskusjoner på kammerset hver gang endringer eller lignende ifm annonsering/annonser er nevnt...

Litt viktig å huske at brukerne av forumet også legger ned tid i dette. Hadde ikke folk prata hadde sida ikke vært verdt en dritt, men jeg skjønner at en vil ha noe tilbake etter mye tid.

Ellers er det mange måter å gi tid av goodwill på. De fleste bidrar med mye som er utenom det de får betalt for, selv om jeg ikke skal nekte på at 8000 timer er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne som jeg gjorde i en annen tråd at i år vil vi formidle premier for over 50 000kr til brukerne (jada, noen kommer sikkert ikke før neste år :P )

Ang denne:

Litt viktig å huske at brukerne av forumet også legger ned tid i dette. Hadde ikke folk prata hadde sida ikke vært verdt en dritt,...

-Du er klar over at vi har en side utenom forumet også? Med artikler, reportasjer, storfisk, omtaler, fluetips osv osv? Vi har veldig mye treff på disse sidene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ellers nevnes at ingen i redaksjonen noengang har fått så mye som en krone for sin forholdsvis greie innsats for å skape en møteplass for "dere"... (Vet ikke om det kanskje hjelper på "misnøyen")

Åpenhet er alltid hyggelig. Min hovedfiende i dette her er uansett blinkende fargesprakende reklamer, og jeg håper dere finner en vei utenom. Jeg sier dog først og fremst fra fordi jeg frykter det skal bli enda værre. jf, testinga som traff Thor i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bør man få noe igjen for å drifte en side så intenst og dedikert som det det har blitt gjort. Men å glemme at innholdet er mer viktig enn innpakningen kan nok etterhvert skremme bort endel folk. Litt reklame er flott - for mye...... og folk bytter kanal. En overkommersialisering fjerner siden fra det den er best på - my five cents. Må si at med Firefox så er det akkurat passe - legg reklamene på forsiden:)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som folk har en tendens til å glemme... Det var ingen reaksjoner eller klager i det gamle forumet, og det hadde reklame, tja, akkurat samme sted som nå... ;) har bare tatt en del timer, kvelder, netter for å finne ut av hvordan man integrerer det!

Som KIS nevner er det vel så stor trafikk på hovedsidene som på forumet, og den krever jobb for å holdes i gang. Grunnen til at vi også prøver ut andre mediakanaler enn kun fiskeutstyrsbutikker bla er for å supplemere både økonomisk og markedsmessig. Mange av våre annonsører har vi ikke tatt betalt av i penger, men produkter som igjen brukes til gaver. Fra utsiden er det kanskje ikke så lett å forstå hva som skjer på baksiden av disse websidene og forumet, men det er langt hyggeligere om man spør enn å komme med påstander og trussel lignende tekster.

Personlig håper jeg at vi kan fortsette som før der vi setter av penger til ulike aktiviterer og premier, samtidig som vi kan ha en formidabel inntekt og igjen kanskje leve av å drifte en side, men det er kanskje en urealistisk drøm. Jeg har holdt på med fiskersiden, under ulike domener, i snart 10 år. Ila av de årene har det kanskje gått med ett årsverk eller to av så og si gratis jobb. Visst er brukere og hva dere skriver en verdi for oss, desto mindre er ikke verdien for akkurat deg som bruker at en annen bruker propper forumet med informasjon. Men jobben med å holde forumet på rett kjøl er også stor, og enda større er det å forberede oppdateringer og oppgraderinger av både server og software. Her er det også en økonomisk betingelse som spiller inn. Mange tror det kanskje bare er å leie en server på 1gig med lagringsplass fra feks b-one.net til 10kr mnd. Så er det ikke. Vi har trafikk, vi snakker gigabytes med filoverføringer i mnd og her kommer kostnaden inn. Vi må betale en god del for feks båndbredden vi bruker. Så om noen lurer på noe ang slitsom reklame eller andre finasielle ting vedrørende dette webstedet ta heller kontant enn å fyre av fra hofta.

Så jeg håper heller dere finner reklamen nyttig, den dagen dere skal handle noe etc så hadde det jo vært fint om dere klikker via våre bannere om interessen er der. Jo mer effektiv reklamen er, desto mindre burde det være av den også.

Ett annet moment er jo selfølgelig å ha ett årskontigent innenfor rimlighetens grense. Nå vet jeg hva dere har sagt om det før så dere trenger ikke fyre av igjen på det, men ved denne løsningen kan man løse mye. Feks gratis treff i året, penger til premier, penger til god reduserte effekter i større skala, medlemskort med godt innarbeidene rabatter hos ulike aktører i markedet pluss pluss pluss... Det fungerer så vidt jeg vet innenfor bilsport, hjem og hobby, klatring, fotball, +++, men ikke for fiskere. Hvorfor vet jeg ikke, men skulle gjerne visst svaret på det.

En annen merkverdig ting er som medlem av en 8 - 9 andre store forumer har jeg ikke opplevd noen tråder der reklamen utvikler slikt missnøye. Ingen av de forumene er heller ikke fiskerelaterte, kan det ha noe med saken å gjøre? Og så langt jeg ser av både norske og internasjonale forumer som er relativt store har vi lite reklame i forhold. Det må da være positivt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang denne:

Litt viktig å huske at brukerne av forumet også legger ned tid i dette. Hadde ikke folk prata hadde sida ikke vært verdt en dritt,...

-Du er klar over at vi har en side utenom forumet også? Med artikler, reportasjer, storfisk, omtaler, fluetips osv osv? Vi har veldig mye treff på disse sidene også.

Jada, dere har en side utenom også, men jeg er temmelig sikker på at trafikken på forumet grisebanker trafikken på forsida, og det er jo opplagt derfor annonsørene vil ha reklamen inn her. Du får ikke helt tak i hva Bunker sier her Karl Inge. Et forum er aldri bedre enn sine brukere. Det står og faller på kunnskapen og kvaliteten på innleggene fra brukerne. Ikke på moderatorer, reklamer, annonsører og eiere. Dere er jo helt avhengig av at folk faktisk skriver noe på forumet her, uten det... Bye bye reklameinntekter....

Jeg forstår jo ønsket om å tjene litt penger på driften av siden, og det unner jeg dere helt klart, men det bør være en avveiing ifht brukervennlighet, utseende og slike ting også. Vel er dere avhengig av reklameinntekter, men dere er også avhengig av at folk bruker sida.

Når det er sagt, slik bannerne oppleves nå er de til å leve med. Jeg er ingen stor fan, og blokkerer reklamen, men det kunne vært mye verre. Ikke gjør det verre er dere snille.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.