Gå til innhold
Fiskersiden

Slitsom reklame


 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg var annonse ansvarlig i et harley-davidson blad i noen år .(H-DOCN)

OBS det ble reklame det :P

når man vet hva det koster å drive med nett/blad, så er man avhengig å tjene penger,

hva spiller det for en rolle om det kommer opp noe reklame her på F,S

LESER DERE AVISER SÅ ER DET MASSE DER :P

skal de klare å holde den kvaliteten på F,S så trengs det penger masse penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er så rart med de meningene som ofte kommer i en slik sak, er at de er negativladet å de kommer som oftes fra de samme personene. Og de vet egentlig ingen ting om hva og hvorfor enda.......

Hvorfor skal huggestabben tas frem med en gang........

Men klart at dette har man blitt vant til, for meg var og er det kanskje et større problem en reklame som gir inntekter til vidreutvikling av FS. ;):P

men enig at folk skal få si hva de mener, å det har vel alle fått lov til (innen for rimelighetesgrenser) på denne siden i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men enig at folk skal få si hva de mener, å det har vel alle fått lov til (innen for rimelighetesgrenser) på denne siden i alle år.

Ja, og det får de jo også, nå 0,197% faktisk :P Men men, går seg nok til. Men du har et poeng i noe jeg ikke siterte dog ;)

KIS: NEI, unger er bare bry :P Bare tok kjapt noen eksempler på div som jeg fant via kvasir. Søkte også på de ang irriterende reklame, samt andre fiskeforum, men fant ingen lignende tråder, så muligens har vi noen flere kritiske røster på forumet, men all konstruktiv kritikk er jo bra. Feks Marius S sin...

Laksefiskeren: til og med du har reklame på dine egne sider da...

Storfisker sitt forum har faktisk flere reklameplasser enn fiskersidens forum

Missnøyet til noen få er mottatt, men fortsatt har jeg personlig problemer med å forstå at noe som har blitt godtatt i mange år , som var borte i ca 11mnd og kom tilbake på lik måte nå aom tidligere skal ha så mye å si. Videre har jeg problemer med å forstå hvorfor folk skal frykte alt fra 800*800 pix annonser til popups og annonser mellom hver post da det ikke er tilfelle. Samtidig er det mye påstålighet i alt fra hva vi tenker å gjøre, hvilke besøkstall og mer. Som sagt tidligere er det langt bedre å spørre spørsmål enn å skyte fra hofta, spesielt langt utenfor realitetens grenser. (realitetens grenser; store, enorme annonser, popups, politiske lenker, reklame mellom hver post, reklame her og der, inntekter, fortjeneste, besøk, etc etc). Og enda mer komisk er at bannerene har vært der i snart halvannen mnd, først når det kom en mpx reklame og en reagerte blusset det opp til en vedvarende diskusjon som kunne vært unngått om man bare gadd å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksefiskeren: til og med du har reklame på dine egne sider da...

Unnskyld klippingen i originalinnlegget ditt Rèmy; din andre halvdel på sidene her har uttalt misnøye med all siteringen, så jeg tok ut bare det lille jeg ville svare på - og som engasjerer meg i tråden;

Ja, jeg har, foruten en slags snikreklame i og med sidene mine foreløpig stort sett omhandler sneller fra en gitt leverandør, èn reklame - totalt uten annonseinntekt eller annen fordel for meg som eier, men med den fordelen at alle brukere der kan handle FISKEUTSTYR til en rimeligere pris enn om de ikke hadde fått tilbudet igjennom sidene (les: "medlemsfordel").

Hva jeg mener om grensebryting som skjer her mht å annonsere for produkter som ikke er i tråd med det sidene omhandler er dere sikkert knekkende likegyldige til allikevel - derfor er det energibesparende å ikke engasjere seg. Det vil allikevel bare skape to fronter - en imot og en for... (-og kanskje den største gruppa:de som ikke sier noe) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er så rart med de meningene som ofte kommer i en slik sak, er at de er negativladet å de kommer som oftes fra de samme personene. Og de vet egentlig ingen ting om hva og hvorfor enda.......

Eneste grunnen til at de tolkes negativt er aktiv skyttergravsmentalitet fra enkelte (muligens de samme det også?)

Det var altså bare meningen å si ifra, da det kom en hakket mer prangende reklame enn det det var forrige uke. Ikke meningen å støte noen som driver en av få sider jeg gidder å henge på nesten daglig.

Alle skjønner meningen med reklame, men å være skeptisk til utviklinga er naturlig når det drives testing (testing drives stort sett med tanke på framtidige muligheter, ikke kun for moro skyld), ala det Thor så, og også en lignende, dog ikke like drøy, som fikk meg til å skrive min første melding.

Jeg har vært på flere fora som tidligere har blitt ødelagt av reklame, og synes derfor det er greit å si i fra med en gang.

At det er de samme som er skeptiske til reklame nå som forrige gang er vel ikke underlig. Vi er alle forskjellige, og jeg eier ikke et kommersielt fiber i kroppen, og opplever ganske fort brekninger ved synet av reklame, særlig når det er for produkter som suger lut, som Get, og brafilm.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at de tolkes negativt er aktiv skyttergravsmentalitet fra enkelte (muligens de samme det også?)

Det var altså bare meningen å si ifra, da det kom en hakket mer prangende reklame enn det det var forrige uke. Ikke meningen å støte noen som driver en av få sider jeg gidder å henge på nesten daglig.

Alle skjønner meningen med reklame, men å være skeptisk til utviklinga er naturlig når det drives testing (testing drives stort sett med tanke på framtidige muligheter, ikke kun for moro skyld), ala det Thor så, og også en lignende, dog ikke like drøy, som fikk meg til å skrive min første melding.

Jeg har vært på flere fora som tidligere har blitt ødelagt av reklame, og synes derfor det er greit å si i fra med en gang.

At det er de samme som er skeptiske til reklame nå som forrige gang er vel ikke underlig. Vi er alle forskjellige, og jeg eier ikke et kommersielt fiber i kroppen, og opplever ganske fort brekninger ved synet av reklame, særlig når det er for produkter som suger lut, som Get, og brafilm.no.

Skeptisk ja, det er vel normenn i et nøtterskall, vi er så snevra i vårt syn at alt nytt er negativt de som ofte klager og syter er personer som er redd for nye ting, de er redd for utviklingen. Ting man ikke har kontroll på blir man skeptisk til, men til tider må man bare stole på de som utfører testing/utvikling.

Det å si i fra med en gang er viktig skriver du, men har det slått deg at det kanskje ligger mange timers/dagers arbeid bak i en ellers stresset hverdag og så tar det et minutt før folk yttrer sin bekymring over utviklingen, noe redaksjonene skikker har tenkt på selv og sikkert har med seg i vidre arbeid.

Selv om du ikke har komerse fiber i kroppen så kan det være lov å fortåelse for at fs trenger inntekter, og det er det jeg svavner i div innlegg fra de samme, hvorfor ikke slenge inn noe positivt som f.eks "står på" eller " dette bekymrer meg litt, men dette er jo til det beste for FS så stå på, men det ligger ikke i disse menneskers natur, man har ikke evnene eller man vil rett og slett ikke tenke postivit.

Jeg har ikke så mye peiling på hva som er riktig eller feil ang. reklame, men jeg har trua på at gutta gjør det som trengs, og jeg synes det er viktig at ikke bare de som er redde og negative skal uttale seg, for oftes er det jo de som yttrer seg høyest.

Hvis man skuer til alt om fiske som snart bare er reklame, dette gjelder også artikklene.

Se f.eks på jerk artikkelen til Thrumman eller gjeddefisket fra Øyerene, to artikkler som det sikkert har blitt brukt noen kroner på til innkjøp og det er jo to rene reklame artikkler. En for CWC og en for prologic. Men slik er det bare i dette markedet, men hva skal fs gjøre for å få til det samme. De trenger middler for å få kjøpt inn (ved behov) noe som kanskje kan styre hovedsiden og antall brukere vil øke på den siden og det igjen gjør at annonsørene vil ønske å ligge der, så kan man få et renere forum, hvis det er målet, men da må vi kunne være litt overbærende i en periode og ligge litt på vent for å faktisk se hva som skjer å hva det kan gi oss. :)

Det er helt umulig å bruke demokrati i alle saker, og det har ikke noe med at sin er privateid Henning.

Det vil jeg tror du ser selv også så lenge du driver din egen side........... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at de tolkes negativt er aktiv skyttergravsmentalitet fra enkelte (muligens de samme det også?)

Det var altså bare meningen å si ifra, da det kom en hakket mer prangende reklame enn det det var forrige uke. Ikke meningen å støte noen som driver en av få sider jeg gidder å henge på nesten daglig.

Alle skjønner meningen med reklame, men å være skeptisk til utviklinga er naturlig når det drives testing (testing drives stort sett med tanke på framtidige muligheter, ikke kun for moro skyld), ala det Thor så, og også en lignende, dog ikke like drøy, som fikk meg til å skrive min første melding.

Jeg har vært på flere fora som tidligere har blitt ødelagt av reklame, og synes derfor det er greit å si i fra med en gang.

At det er de samme som er skeptiske til reklame nå som forrige gang er vel ikke underlig. Vi er alle forskjellige, og jeg eier ikke et kommersielt fiber i kroppen, og opplever ganske fort brekninger ved synet av reklame, særlig når det er for produkter som suger lut, som Get, og brafilm.no.

Vil bare opplyse om at det var en FEIL under testing av implementering av ett (av 6) bannere som har plassering i topp som medførte bildet Thor henviser til. Tenkte det var på sin plass ettersom dette var "missforståelsen" noe av diskusjonen har bakgrunn i. Et par bokstaver feil i en kode medførte en helt annen størrelse enn hva som var tiltenkt. Så var DÈT oppklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir beng jeg.

Leser flere nettaviser flere ganger om dagen og irriterer meg over de reklamene som starter når musa kommer borti de når jeg scroller.

Ellers gir jeg beng.

Reklame er fint. Liker reklame.

Nå kan jeg klikke rett på norwegian herfra når jeg skal ut reise.

Knall.

Hmmm... reise snart kanskje??

Popups er selvsagt uaktuelt og det har man jo popupblokkere for.

Det er kun snakk om tilvenning. Akkurat som når man klarer å lese innleggene til Walmann uten å irritere seg for mye over midstilt tekst, dårlig norsk, blanding av svensk/norsk på en direkte usjarmerende måte og MINE ord delings feil. (<--ikke sant SMS??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir beng jeg.

Leser flere nettaviser flere ganger om dagen og irriterer meg over de reklamene som starter når musa kommer borti de når jeg scroller.

Ellers gir jeg beng.

Reklame er fint. Liker reklame.

Nå kan jeg klikke rett på norwegian herfra når jeg skal ut reise.

Knall.

Hmmm... reise snart kanskje??

Popups er selvsagt uaktuelt og det har man jo popupblokkere for.

Det er kun snakk om tilvenning. Akkurat som når man klarer å lese innleggene til Walmann uten å irritere seg for mye over midstilt tekst, dårlig norsk, blanding av svensk/norsk på en direkte usjarmerende måte og MINE ord delings feil. (<--ikke sant SMS??)

gift nå ?? da kommer likgyldigheten :)

synes jeg skriver bare værre å værre jeg hehehe. Så jammen er du tolerang Trymeling.........

:wacko::)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gjøre såpass mange brukere som her inne til lags er selvfølgelig ikke enkelt - kanskje til og med er det helt umulig og i gitte sak om utformingen og implementeringen av reklame er det jo helt umulig å et flertall her inne skal føre forhandlingene med annonsører osv... Man er da dum om man skulle forvente noe annet enn at noen få må gjøre enkelte ting.

Det er snarere det at de samme personene som går rett i forsvarsposisjon gang på gang noen har løftet både blikket og pekefingeren her inne for å påpeke noe de ikke liker eller på en eller annen måte er misfornøyde med som skaper et inntrykk av mangel på demokratise holdninger.

Å innta en fientlig holdning ovenfor de som retter en negativ kritikk ang ett eller annet her inne blir for meg helt feil, men jeg har heller ikke mye komerse fibre i kroppen. Det er via respons man utvikler seg - negativ som positiv, men da må man ikke "kneble" folk som bryr seg (om) og har meninger om mangt og meget...

Men jeg mener også at de som retter en negativ kritikk også skal være klar over at å drive og tilrettelegge sider som denne krever mye energi og tid og ved siden av heldagsjobb og andre forpliktelser i tillegg kan det fort bli i overkant mye og DA å få negativ kritikk for noe man har arbeidet med i lang tid og fått til, i den beste mening KAN bli en ekstrabyrde - så rett den negative kritikken i en hyggelig og høfflig tone... (me think). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gjøre såpass mange brukere som her inne til lags er selvfølgelig ikke enkelt - kanskje til og med er det helt umulig og i gitte sak om utformingen og implementeringen av reklame er det jo helt umulig å et flertall her inne skal føre forhandlingene med annonsører osv... Man er da dum om man skulle forvente noe annet enn at noen få må gjøre enkelte ting.

Det er snarere det at de samme personene som går rett i forsvarsposisjon gang på gang noen har løftet både blikket og pekefingeren her inne for å påpeke noe de ikke liker eller på en eller annen måte er misfornøyde med som skaper et inntrykk av mangel på demokratise holdninger.

Å innta en fientlig holdning ovenfor de som retter en negativ kritikk ang ett eller annet her inne blir for meg helt feil, men jeg har heller ikke mye komerse fibre i kroppen. Det er via respons man utvikler seg - negativ som positiv, men da må man ikke "kneble" folk som bryr seg (om) og har meninger om mangt og meget...

Men jeg mener også at de som retter en negativ kritikk også skal være klar over at å drive og tilrettelegge sider som denne krever mye energi og tid og ved siden av heldagsjobb og andre forpliktelser i tillegg kan det fort bli i overkant mye og DA å få negativ kritikk for noe man har arbeidet med i lang tid og fått til, i den beste mening KAN bli en ekstrabyrde - så rett den negative kritikken i en hyggelig og høfflig tone... (me think). :)

Vedlig mye bra her Henning, spesielt det siste avsnitte ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjerne slik at man i utgangspunktet er tildels svært uenig med noen, Hoffa. Sånn er det bare.

Ihvertfall for min egen del er det slik at jeg på forhånd kan være negativt innstilt til noen her inne med erfaringer fra tidligere diskusjoner.

Da tolkes gjerne innlegget på verst mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårsår mao. En fin utfordring er å lese det som står - uten å legge til grunn andre ikke relaterte tidligere diskusjoner.

hehehe det er vanskelig Hoffa meget vanskelig etter som det er de samme som går igjen med sure oppstøt.

Klart folk blir satt i pås ut i fra væremåte, og det skal en del til for å komme ut av den påsen.

Bare se på deg selv det.........

Men du har rett...... :)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.