Gå til innhold
Fiskersiden

endelig en litt større båt


kim andre
 Share

Recommended Posts

du er fader ta meg suveren! TAKK!!

:lol::)

oppdateringer med bilder kommer etterhvert som båten raseres og bygges opp igjen.

Enklere å planlegge og gjennomføre med andre sine båter vet du ;-) Hvis du trenger en stuss til kjøleboks så vil en skroggjennomføring i plast være billig og passe godt (antar jeg). Noen eks:

http://www.maritim.no/productlist.aspx?groupkey=005003043

Når det gjelder pumper så er det stort utvalg og alle mulige priser. Til en kjøle/fiskekumm er det vel bare å ta noe billig? (I farten kunne jeg ikke se at det var noen pumper som kunne pumpe begge veier, men skal jeg være ærlig så ville jeg ikke laget en skroggjennomføring under vannlinjen på en slik båt før jeg virkelig hadde behovet for det).

Om du skal gjøre om bunnen bak i båten så ville jeg prøvd å få til en lensebrønn hvor du kan montere slange til lensepumpe. Samtidig er det praktisk om den er såpass stor at du kommer nedi med et vanlig øsekar.

Skal bli morro å se hva dere får til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal pusses og rives i helgen, så skal det tørkes. men båten din da? skal vi ta den i samme slengen?

Drog den hjem i dag for mekking. Hullet var bare 1 skrue som var vekke på stållista under :P

Setter på ny plate bak i kryssfineer.

Skifter noen kabler til gir.

Setter på lanterne

Ellers lite nytt som skal gjøres. Jo bolte motoren fast gjennom hekken med 2 seriøse bolter.

Så er den klar for nye eventyr igjenn ja

Du fikser ølboks i båten Kim, og jeg skal fikse fiskebåt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått båten over på noe annet enn hengeren, rivet noen kasser og hivd en presenning over mes det regner.

planen er:

lørdag-søndag, rive opp bunnen, starte pussing.

mandag-fredag, pusse og slipe til sprekker og skader, klargjøre for støping. tørke glassfiberen med kupevarmer.

når det blir tørt: støpe glassfiber, forsterke skroget. legge opp stivere, nytt gulv (dørk,dekk).og så går det slag i slag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.