Gå til innhold
Fiskersiden

50 på topp listene


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av AAB

sitat:Ja er den fisken over 10 synes jeg 15på den norske ser veldig korrekt ut. Den norske er betydelig bredere, og ikke holdes armen ut mot kamera heller.

Ja, men 15,3kg tung og 87cm lang går vel ikke!?

Nja....k-faktor på 2.3... det er ****** høyt... Thors syke røye var på 1.73 med pukkel, men den var ikke så vomfeit egentlig.

Men man skal ikke måle mye feil før det blir "feit fisk", la oss f.eks si at han har målt til kløften og ikke til halens slutt, det er fort 5cm på en slik fisk. Da er k-faktiren plutselig nede i 1.96 og den fisken er feit...

Hmm. Er igrunn veldig vanskelig å si, men jeg synes den fisken ser veldig kompakt og bred ut, både over ryggen og fra rygg-buk.

Har studert begge bildene flere ganger nå, og jeg tviler på at den fisken bare er 87cm, i så tilfelle er det ikke store karen som holder den. Fisken går jo fra brystet til nedenfor kneet. Vanskelig å si noe med det skrå bildet, men fisken må da være lengre enn 87 cm? (Har vi fått bekreftet de 87cm forresten?)

Noen 5cm kløft på en ørrethale har jeg enda til gode å se. Pleier å være ganske tverre i motsetning til laksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor har du funnet info om om en lengde på 99cm?

I Hamar Fiskerforenings (hvor Robert Torp er medlem) jubileumsbok i fra 1998 (Og der gikk snella, forfatter: Helge Hagen) oppgis lengden til 90 cm. Dette gir en k-faktor på 2.1 som også er nokså ekstremt. Omkretsen oppgis til 66cm. Fisken er en hunnfisk, hunnfisk er ofte mye rundere enn hannfisk. Bredsiden til fisken er imponerende så omkretsen kan nok stemme.

Halefinna til stor mjøsørret har ikke kløft, den er flat eller svakt konveks. (Halefinna har svak V form utover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.