Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2007


stegg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Akkurat nå er Drammensvassdraget over samme nivå som sitt høyeste på fredag, men det er ventet at det vil stige med ytterligere 30 centimeter :)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/10/505880.html

NVE har nå gitt ordre om å strøype vannet i utløpet av randsfjorden med ca 40 % det betyr

at tyrifjorden roer seg og flommen kuliminere nedover,men at randsfjorden vil stige med 35 cm.

(Dette pålegget er ekstraordinært)

Flotte fluer! :D

Jobber med å fylle opp tubeflueboksen med "godfluer" her også.

10072007120131xAh26j4dA18T.jpg?22

hei en komipis fikk brent tomla i dag kjørte på en stor gris i elva i dag

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur oppom rødsonen i dag, og visst var det mye vann selv om det var mindre nå enn da det var på topp.

110720072017174885CeJyneRy.jpg?20

Her er Midtskjæret:

11072007201738Pl58vfYmm8KL.jpg?11

Her er til sammenligning bilde av Midtskjæret på samme tid i fjor :o

11072007203330a5F1iu4IWRTX.jpg?85

Og her er Landskjæret:

11072007201756uPUjUhwE61t8.jpg?36

Vannet var grumsete, men det var faktisk litt sikt i vannet

11072007201812d71DIbI472J6.jpg?76

Her er kultiveringssonen - ser litt plundrete ut å fiske der nå

1107200720183421iF781P9l23.jpg?57

1107200720185436nf7CckyspP.jpg?86

Men det er likevel fiskbart på Rød !!! :P

110720072019097tOv7Y3uRkxv.jpg?13

11072007201924U93dsoo6YU37.jpg?33

11072007201946AL2lida6eh9P.jpg?100

En gammel kjenning (som faktisk var til stede da jeg fikk min første Drammenselvalaks der for temmelig nøyaktig 20 år siden) sto der sammen med sønnen sin, og om de hadde sett laks - og om de hadde vært borti laks...... Vel, dere kan gjette :D

Jeg tipper denne lista temmelig snart blir oppdatert. Får jeg det til står jeg der på lørdag :angry2:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pratet om at det var fiskbart oppe på vest men så ingen der i dag. Hadde ikke blitt tatt noe der siden 15-kilosen

Uansett - krevende forhold. Både der og på Rød

:)

lista blir oppdatert før lørdag begynner fisket i morgen 21:00(OSTOOOOOOOOOOOR LYKKE)

Jeg tipper denne lista temmelig snart blir oppdatert. Får jeg det til står jeg der på lørdag :)

Tenkte meg dit og fiske på søndag. så du hvordan det var på vest? de må jo fiske ganske tungt nå, spørs om jeg har så kraftig stang :o . håper det synker litt til helga :o

:lol:

D får låne en av telefonstolpene mine. De er stein harde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

lista blir oppdatert før lørdag begynner fisket i morgen 21:00(OSTOOOOOOOOOOOR LYKKE)

:D

D får låne en av telefonstolpene mine. De er stein harde. ;)

:)

da er det siste turen ut med lommelykt etter feit makk før det det braker løs i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Første innlegg - jippi! Slutt på bare å lese..:)

Kommer akkurat hjem fra en kort tur på rød sone (hadde forhåndskjøpt kort, som jeg jo måtte benytte meg av..)

Det var lite fisk å se (så et par på 6-7kg), men ELVA KAN FISKES! :D Mellom tømmer, bildekk og isopor kan sluk, mark, reke og så gar tubeflue plasseres..:) Forsøkte et par bilder, men mobilkameraet til Sony Ericsson er ikke best i dårlig belysning..:( Har forøvrig veldig tro på at elva blir knall, ila helga eller tidlig neste uke..

dsc00366qm2.jpg

Tatt fra toppen av "ljugarhuken" med stativet og litt av fjellet på Landskjær synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Ikke akkurat noen habil Drammenselvafisker. Lenge siden Hellefoss, men har fiska litt i Døvikfoss de siste årene..

Blir spennende å høre fra Stegg, ja.. Kan fort vekk være noe på gang nå..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innlegg - jippi! Slutt på bare å lese..:)

Kommer akkurat hjem fra en kort tur på rød sone (hadde forhåndskjøpt kort, som jeg jo måtte benytte meg av..)

Det var lite fisk å se (så et par på 6-7kg), men ELVA KAN FISKES! :D Mellom tømmer, bildekk og isopor kan sluk, mark, reke og så gar tubeflue plasseres..:) Forsøkte et par bilder, men mobilkameraet til Sony Ericsson er ikke best i dårlig belysning..:( Har forøvrig veldig tro på at elva blir knall, ila helga eller tidlig neste uke..

dsc00366qm2.jpg

Tatt fra toppen av "ljugarhuken" med stativet og litt av fjellet på Landskjær synlig.

Hvor i elva kan det fiskes?er det noe mulighet på blå sonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Hvor i elva kan det fiskes?er det noe mulighet på blå sonene?

Kjenner elva for dårlig til å gi noe svar på dette. Du kommer nok til enkelte steder på Blå Vest, men om det er fiskbart tør jeg ikke svare på. Strømmen var rimelig bra på begge sider (og over..:D Midtskjær, så det kan nok gå ei kule fort på Grevlingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt er evja, nesten helt øverst på Blå Vest en mulighet. Der er det en bakevje som det sikkert står laks i nå og som det sikkert også er mulig å få fisket på. Hvis jeg har forstått det riktig er det også der den 15-kilosen ble tatt. Det at det ikke har blitt tatt noe siden da - til tross for en stor mengde ivrige halvårsfiskere sier jo sitt - desverre.

Dersom noen har forhåndskjøpt kort og ikke bor så altfor langt unna går det jo an og ta turen og sjekke nedover elva - er jo ikke store lommen inne ved land (hvor strømmen ikke tar så sterkt - eller en liten bakevje som har blitt dannet) som trengs for at det er mulig å få laks der. En annen sak er om man får en evt laks som biter på opp - en laks som legger seg på strømmen under slike forhold som nå er vel ute i Svelvik før fiskeren rekker å vurdere om han/hun skal stramme bremsen :D

Jeg vurderer om jeg skal bruke siste rest av opparbeidet goodwill her hjemme for å komme meg en tur dit i helgen. Men det hadde hjulpet litt på optimismen om det hadde skjedd noe på fangstrapport-lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kula burde være en mulighet nå straks, kanskje allerede også. Vannet er som smått gått ned litt.Men kula er jo ikke blå, men rød da. Det KAN være en mulighet enkelte plasser på Horningen også nå straks.

De jeg har sett bilde av her og de jeg selv har sett fiskende der (kula altså) fisker ikke "riktig" i forhold til fiskens ståsted - men det er en annen "historie". Er man heldig så er man det - jeg har sluttet å le av "håpløse laksefiskere" - alt er mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har jo vært borti laks og sett hvor den har vært oppe. Han som hadde på skikkelig gjorde nok ting litt mer "riktig" med tanke på kula, men dog. Ulempen er at man da må sitte i båt (fortøyd i trærne).

Vannstanden er jo jevnt og trutt på vei nedover, så hvilken som helst dag nå kan det løsne. Men kanskje likevel noen dager (uke) igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Nå er de første laksene tatt etter at elva sakte begynte og synke de to siste dagene. Det er registrert 2 lakser på børsen nå i ettermiddag, men det er i tillegg tatt 2-3 stk til som vekta ennå ikke er bekreftet på Endret av GeirN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.