Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2007


stegg
 Share

Recommended Posts

:P Nå er de første laksene tatt etter at elva sakte begynte og synke de to siste dagene. Det er registrert 2 lakser på børsen nå i ettermiddag, men det er i tillegg tatt 2-3 stk til som vekta ennå ikke er bekreftet på

:P

Ett døgn med denging og roen har senket seg.

Resultat kjørt to fikk sett en av de 8-10 kg flott tur

fisket på kula.(pøvde nye kroker til makken i dag ultrapoint red fra mustad ,noen av dere som har noe erfaring med denne)

nytt døgn på rødt starter 2100 onsdag(o lykke)

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, dette var en bra dag i Drammenselva, både for meg og generelt. På Rød som jeg fisket ble det tatt 3 og kjørt på 3 + flere napp, og det ble tatt flere fine laks på Blå vest også.

Vannstanden går fortsatt nedover, og dette bildet viser hvor mye man nå ser av Landskjæret:

1607200700450287Y975ikrA8O.jpg?94

Sikten i vannet begynner også å bli bra, så nå begynner det å hjelpe.

På Rød var det bare området rundt bua det var mulig å fiske fra land, det er fortsatt altfor dypt utenfor trærne til at det går an å vade der, så derfor er det tillatt å fiske fra båt som ligger inntil trærne. Jeg og en annen prøvde det på lørdagskvelden uten hell, men Geir Nyhus lyktes der i dag.

Her kjøres det faktisk fisk:

16072007004759EwmAh773Kjf5.jpg?63

En vakker laks på 8,9 kilo

160720070045487W3T4ccn79C3.jpg?96

Men det ble tatt fisk ved bua også. Her er Per-Roger Furuhaug i ferd med å lande sin laks på 6,2:

160720070048414lcgkWbuEQH1.jpg?22

Og det ble (som det er nevnt over) fisk på meg også i dag :)

Først en liten sjø-ørret på mark på morgenen

160720070035mRJgtQ3yAc6kf4pSDU.jpg?57

Og så drømmefisken min:

16072007004531rk2gvnVYtQk6.jpg?47

Hadde et napp til på sluken, og kjørte på en laks en stund tidlig kveld, men det ble ikke noe mer - men det er greit det :rolleyes: Jeg er strålende fornøyd med dagen.

Blir spennende å følge med på hvordan fisket blir nå framover - ser jo absolutt ut som det er i ferd med å løsne nå. Og det merkes på interessen for fiskekort - var visst mange på trekningen i kveld...

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er bra på Rødsonen i dag også: http://www.flyshop.no/ostsidenjff/statframe.htm

Det er nå man skulle hatt ukeskort der :)

Og vannstanden synker fortsatt: http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0012.00534.000/index.html

:D Grattis med flott laks, Gabrielsen, den er velfortjent og roa nok nervene for resten av sesongen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Er det mulig å fiske på Kultiveringssonen nå ? Eller er det vanskelig pg fortsatt mye vann ?

Lurer på å prøve meg rett over helga (hvis jeg får kort) på enten rød sonen eller kult.sonen.

:)

Hei stian kultsonen er nok ikke noe å satse på enda.

vil anbefale deg rød :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for tilbakemelding, da blir det muligens rød til uka :P

:D

Kommer akkurat fra drammenselva nå begynner det virkelig å bli fiskbart.

fikk en mellomfisk på 6,5 på kula og hadde tak i to til ville ikke bli med hjem

fin tur (ps; kamera var ikke med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.