Gå til innhold
Fiskersiden

karpe


kim andre
 Share

Recommended Posts

gress smaker godt, veldig godt, hvis du er ei jævla ku! og kyr er flokkdyr, tramper i hjel hunder, ulver og fiskere, spesielt karpefiskere.

denne dagen var vi karpefiskere, gjørs og jeg, og selvfølgelig var det fult av kyr mellom oss og vannet. Etter advarsler fra Karleif at dette var de værste av de værste, vurderte vi diverse våpen og fluktruter

DA vi så oksen, et beist av en mannevond drapsmaskin. plutselig var det sikre, trygge gjerdet ikke så trygt lenger. nakken på beistet var den bredeste delen av kroppen, 800kg muskler lagd for drap og sex. vi ville ungå begge deler......

løsningen var grei, dette hadde gjørs og Karleif vært igjennom før, vi fulgte et gjerde (på MOTSATT side av kyrne) ned til vannet, klatret mindre elegant rundt gjerdet, det og var plutselig mellom flokken og vannet. tanken om hva som ville skje hvis de oppdaget oss lå i bakhodet resten av turen....

foret opp hver vår plass med en neve mais, dupper med knekklys blanserte i vannskorpa over foret, og i løpet av 10 sekunder beveget duppen til gjørs seg....FAST FISK!! etter en runde på swimmen og et fint lite utras, sparket vi fisken på landt og kakket den i hodet for at den skulle ligge stille under veiing...

ny art 1650g(stemmer det gjørs?)

110720071345hMtCmlDQuoIOHgZacT.jpg?57

så var det min tur, frisk fight (overgår ørret til de grader i samme str.)

1775g og ny pers

110720071348iv8gl3CklYbmj158Bl.jpg?55

110720071350bzYcBLmfum25Mdc8Pd.jpg?33

gjørs sin nr 2, mindre enn den første, men fortsatt flott fisk

110720071353kne1Ct3WpxCj77GPzy.jpg?73

siden den var for stor til å kokes på stormkjøkkenet, slapp vi den ut igjen.....

110720071354TVkkSLNqplhXVvkqud.jpg?54

110720071355A7wcygFgD9yrG6Vbce.jpg?18

og hver eneste karpe ga oss en skikkelig sprut vann da vi satt de ut igjen :D

min neste 1750g

110720071356iKdHQx8WHwlLeCXwrM.jpg?44

etter dette fikk vi et par til, mista fisk, og så roet det seg veldig......

bilturen hjem var preget av to trøtte typer, gjørs markerte revir 15 ganger under turen, en skev kortbeint katt sprang dritings over veien, og ei forbanna måke holdt leven da jeg skulle legge meg.

takker for turen gjørs, vår motto er: gjør som Karleif, så får vi fisk"

:):)

fangst:

7 karper, 1775g,1750g,1750g, 1650g resten 1-1,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karpevinden sveier over det regntunge land. Vi karpeloffere vandrer hand i hand. en boilis vi tropper og lista vi snart topper, men kroppen full av karpelopper. Fisken den siger sakte frem, helt til den ser et morgens lem, da får den karpalaksius i lua og trues brutalt av mauertua.

Grattis gutter med flott karpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte fiskene.... :P

BTW- Hadde en fiskeplass hvor jeg måtte krysse beitemark. Som bonden sa: "Nja, opp til deg. Den med ring i nesa er f... ikke god i hue, og du løper ikke fra'n. Opp til deg"

Ikke skjønte han noe når oksen kom for å kose og bli klødd. Nevnte jeg at den hadde fått et eple hver gang den så meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.