Gå til innhold
Fiskersiden

Brokeback Mountain


kim andre
 Share

Recommended Posts

1. noen som har sett denne?

2.noen som synes den var bra?

3.noen som synes at det var et poeng med filmen, og at dette kom frem i det heletatt?

at denne filmen får 7,8/ 10 hos imdb, er for meg uforståelig, noen som forstår hvorfor?

:blush:

Har ikke sett den ikke tenkt å se den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei

2. Sannsynligvis ikke, siden alle jentene jeg kjenner synes den er knall

3. Er vel et homopoeng inni der som jeg har hørt

4. Imdb kan bomme innimellom men det er sjelden.

Filmtips: Apocalypto --- Fytti så bra!! Den beste filmen jeg har sett siden Crash.

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. noen som har sett denne?

2.noen som synes den var bra?

3.noen som synes at det var et poeng med filmen, og at dette kom frem i det heletatt?

at denne filmen får 7,8/ 10 hos imdb, er for meg uforståelig, noen som forstår hvorfor?

1. har sett den

2. husker ihvertfall filmen ,det pleier å være ett tegn på at filmen var god .

3. poeng ? sikkert at homoer er ok mennesker de og !!

Har dere homofobi ? :blush:

Når jentene liker den er vel det grunn god nok til å se den, sammen med en jente .

Ps :filmen gjorde intrykk ,det er vel det film skal gjøre ..og da er den vel god !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei

2. Sannsynligvis ikke, siden alle jentene jeg kjenner synes den er knall kona synes den var ræva

3. Er vel et homopoeng inni der som jeg har hørt - jeg leita ,men kom bare frem til at homser er jævler sånn som de holdt på....utroskap,løgn, kjøp av prostituerte, osv....

4. Imdb kan bomme innimellom men det er sjelden. derfor jeg endte opp med denne filmen, alle snakker om den, men ingen har sett filmen. gidder ikke å være en av de kule som skryter av å IKKE ha sett en film.

Filmtips: Apocalypto --- Fytti så bra!! Den beste filmen jeg har sett siden Crash. støtter denne. flott film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filmen sammen med kona, syns den var veldig bra og veldig trist. Filmen var jo lagt til nær fortid og jeg syns derfor den var aktuell, problemstillingene som ble tatt opp kunne ha vært høyaktuelle for feks våre foreldre. Problemstillingene er fortsatt høyaktuelle i mange land og verdensdeler, og også i Norge i feks i mange konservative religiøse miljøer og i enkelte fremedkulturelle kulturer i Norge. Ja og sef. blandt mange som anser seg å være "vanlige" uten særlig tilknytning til spesielle religiøse/kulturelle miljøer men som bare misliker "rævpulere" av en eller annen grunn.

Poenget var feks at den tok opp manglende aksept og forståelse for homofili blandt familie, venner og samfunnet generelt og hvilke (døds) alvorlige konsekvenser det kunne gi å være homofil. Syns kontrasten mellom den vakre kjærligheten og den brutale og perverterte maskuliniteten gjorde det til en sterk film. Og ikke minst spenningene mellom det å skulle holde oppe "fasaden" som den lykkelige familie, noe som kan relateres til mange andre forhold enn homofili. En historie om to mennesker som kjemper hele livet uten å kunne "forløse" sin kjærlighet, gode greier :-)

------------------

For å koble det opp til mitt eget liv så husker jeg fra tidlig 80 tall en kompis som flytta til Gøteborg. Når han kom hjem på ferie fortalte han hvordan han og storebroren, samt noen andre svenske venner, innimellom kjørte rundt i Gøteborg og fant en eller annen homo som de banka opp. Da bare for å ha noe å gjøre, som ren underholdning på en kjedelig kveld. Og slikt skjer jo fortsatt.. det er jo bare jævlig, rett og slett jævlig.

Ut fra det perspektivet mener jeg en film som dette, som blir sett av så mange, også blir en viktig film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var rett og slett dette jeg ikke følte kom så veldig godt frem, fordommer og konsekvenser av dette. men det virker som at filmen ikke var noe for meg, for poenget skal være der, men til tross for at jeg har venner som er homofile og på ingen måte er noen homofob,klarete jeg ikke helt å se det store poenget med filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var rett og slett dette jeg ikke følte kom så veldig godt frem, fordommer og konsekvenser av dette. men det virker som at filmen ikke var noe for meg, for poenget skal være der, men til tross for at jeg har venner som er homofile og på ingen måte er noen homofob,klarete jeg ikke helt å se det store poenget med filmen.

Poengene var mer av den uutalte typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer nok det, er bare jeg som ikke klarer å se det....følte det glapp endel da de på tross av sine redsler heiv seg over hverandre midt i byen foran kona, selv om de "gjemte" seg litt.

dette var en mørk og dyster film, alvoret var deprimerende og ti stede samtlige minutter av filmen. eneste som var et pluss, var naturen de hadde seg i.....

tror jeg rett og slett blir for provosert av utroskap (der de velger bort barna sine) til å kunne se det oprinnelige budskapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. noen som har sett denne?

2.noen som synes den var bra?

3.noen som synes at det var et poeng med filmen, og at dette kom frem i det heletatt?

at denne filmen får 7,8/ 10 hos imdb, er for meg uforståelig, noen som forstår hvorfor?

1. Så den sammen med x'en.

2. Eneste bra med den var at den var såpass utenfor min gate at jeg stort sett satt og tukla med x.

3. Poeng? At fiske/guttetur ikke alltid er for fiskinga sin skyld, men for......??????

4. Jenter/"følsomme" gutter som ga karakter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange mener at budskapet og poenget med filmen har gått dem hus forbi, det skjønner jeg godt da den var "lavmelt" og tegnet med bred pensel. Men at den var "så" vanskelig å"skjønne" forstår jeg ikke helt. Dog har jeg sett mye film gjennom årene, altid vært filminteressert, kan hende det har utvilet mine analytsike evner ifht å tolke budskap til film? ;-)

I såmåte tror jeg de som gidder å registrere seg og gi poeng på IMDB også er filminteressert utover det vanlige og dermed kanskje har et annet forhold til film enn de fleste. Selv opplever jeg vel at filminteresserte tilnærmer seg film som et medium som kan gi mye utover ren underholdning. Som underholdning er jo ikke BM en "feelgood movie" akkurat.

Så blir det å definere hva man mener med en "god" film. Mange jeg kjenner sverger til en definisjon som ligger opp mot "feelgood", og det er jo greit nok. En kontrast kan jo da være Breaking the waves (usikker på stavinga her) som jo er helt forferdelig, eller Festen, eller Når nette blir lange, alle er jo direkte fæle filmer som røsker langt inn i ryggmargen, hvis man orker å se dem. Til tross for det mener jeg at feks Breaking the waves er en veldig god film som gir mye utover det å tilbringe et par timer i en tilstand av "feelgood".

Jeg syns også at BM er en god film, men ikke såå god. Om jeg skulle gi poeng fra 0 til 6 så blir det en firer, med fem i parantes.

Og bare for å ødelegge poenget med alt jeg har sagt så syns jeg feks at Nattsvermeren er en dårlig drittfilm. ;-)

Endret av Pingvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange mener at budskapet og poenget med filmen har gått dem hus forbi, det skjønner jeg godt da den var "lavmelt" og tegnet med bred pensel. Men at den var "så" vanskelig å"skjønne" forstår jeg ikke helt. Dog har jeg sett mye film gjennom årene, altid vært filminteressert, kan hende det har utvilet mine analytsike evner ifht å tolke budskap til film? ;-)

har vel sett en og annen film de siste årene jeg og, og at poenget med denne er at det er vanskelig å være homofil er jo ikke akkurat grensesprengende nyheter, men film er som alt annet, smak og behag. de har her brukt gode skuespillere som gjør en god jobb, og filmen har et særpreg av dysterhet. men det stopper der for meg, trodde det var et langt større poeng i filmen, ventet litt på "wow" faktoren som aldri kom.

I såmåte tror jeg de som gidder å registrere seg og gi poeng på IMDB også er filminteressert utover det vanlige og dermed kanskje har et annet forhold til film enn de fleste. Selv opplever jeg vel at filminteresserte tilnærmer seg film som et medium som kan gi mye utover ren underholdning. Som underholdning er jo ikke BM en "feelgood movie" akkurat.

enig, filmen er en tankevekker, og er vel ikke det jeg anbefaler å kose seg med gode venner til.....(ikke sånn kose.....)

Så blir det å definere hva man mener med en "god" film. Mange jeg kjenner sverger til en definisjon som ligger opp mot "feelgood", og det er jo greit nok. En kontrast kan jo da være Breaking the waves (usikker på stavinga her) som jo er helt forferdelig, eller Festen, eller Når nette blir lange, alle er jo direkte fæle filmer som røsker langt inn i ryggmargen, hvis man orker å se dem. Til tross for det mener jeg at feks Breaking the waves er en veldig god film som gir mye utover det å tilbringe et par timer i en tilstand av "feelgood".

filmer er jo gode på hver sin måte, ta for eksempel "shindlers liste", som er en utrolig god film, og som treffer deg rett i trynet innimellom med grusomheter som faktsik har hendt.

Jeg syns også at BM er en god film, men ikke såå god. Om jeg skulle gi poeng fra 0 til 6 så blir det en firer, med fem i parantes.

hadde gitt den en treer, eller 5'er på imdb. men har tydlighvis ikke sett hele poenget :wub:

Og bare for å ødelegge poenget med alt jeg har sagt så syns jeg feks at Nattsvermeren er en dårlig drittfilm. ;-)

hehe, synes den var bra jeg, og til og med "Hannibal,the rising" var helt ok, selv om den IKKE får gode karakterer ellers....

må vel legge til at mine favoritter er bla disse: "pulp fiction", "the shining", "alien"(alle), haisommerfilmene, "the Rock", "the green mile", "matrix", "star wars", osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.