Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersidentreffet 2004


Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakket med Laksefiskern pr tlf i stad og vi lurte på om det ikke faktisk kanskje kunne lønne seg å dra i 22-00 tiden. Da vil vi være fremme sånn passe utpå morgenkvisten og vi som skal kjøre hele veien får slappet av litt etter jobben slik at vi sikrere kan transportere dyrebar last (les: en bråte fiskestenger) over fjellet. Kom gjerne med synspunkter på dette. Vi har vel også delvis kommet til at for å slippe trengsel med bagasje og passasjerer i minibussen, kommer til å kjøre laksefiskerns bil i tillegg. Jeg har da vurdert å kjøre en 6-seter Caravelle i stedet for minibussen, da denne har vesentlig større plass beregnet på bagasje + at den har vesentlig bedre kjørekomfort.

Som sagt tidligere - pakk helst stenger i stangrør, slik at vi kan spenne disse på taket. En fordel med Caravellen er at i hvertfall 9-fot stenger som kan deles i 2 passer på hyllen bak nakkestøtten i baksetet. Pakk ellers i bagger/sekker eller lignende. Kofferter er vanskeligere å tilpasse når bagasjen skal stables.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare verifisere at jeg har sett linken og følger med her... jeg har ennå ikke fått snappa opp om vi skal ha med soveposer og et annet spørsmål; vi kommer til Nautnes på en Helligdag - butikker er stengt mao.. hvordan/hva gjør vi med innkjøp av mat o.lign. for det første døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein !

Kan ikke du sjekke om du kna få tak i makrell, så kommer du med en tilbakemelding innen f.eks onsdag rundt lunsjtider ??

Det beste er å sjekke med ett fiskerimottak og spørre om du kan få kjøpt en skadd(eller uskadd) 20 kg eske med frossen makrell. Dette koster vanligvis ca 200 kroner ! BAre si at trenger agnfisk til havfiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.