Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersidentreffet 2004


Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut til at kommende helg få et værøye mellom 2 lavtrykk her i Bergensområdet. Mener at det er lite mulig å gå ut i havet før lørdag eller søndag. Vinden skal dreie nordlig torsdag med opptil liten kuling styrke. På langtidsvarselet er det skiftende bris fra nordvest og sydvest, og lave tempraturer.

Ute langs vestsiden av Sotra og Øygarden har vi mye mindre regn enn det måles i Bergen og da spesielt når vinden kommer fra nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfiske er nok utelukket frem til lørdag. Da blir det bedre vær. Så det er vel en viss fare for at det blir kamp om plassene ved dypvannskaien.

Tror jeg vil prøve meite fra kaien og fiske etter ørret i ferskvann.

Er det noen som kan forbamre seg over meg når det gjelder kjøring? Fruen må ha bilen. Hun kjører meg ut på torsdag og henter meg søndag, så jeg er avhengig av transport mellom fiskeplassene. (frister med hjortegryte)[ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Torsdagens vermelding er det hardt å fiske i Hjeltefjorden også.

Har vert i søndre delen av Hjeltefjorden,der mangler havdønningene, i kuling nordvest og det var ingen fornøyelse.

Når dere kjører nordover Øygarden og kommer til S.Straumsundet bru er det en flott utsikt nordover fjorden og da sees dimensjonene på denne fjordens nordre del. Og det er ingen skjerming mot nord og havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tor Inge

Siste jeg hørte var torsdag kl 0500, vi skal ha 20 kg makrell surret på taket så vi får komme oss av sted mens temperaturen er lav [ :D ]

Betyr det at jeg ikke behøver å skaffe makrell til agn?

Er offline store deler av dagen i morgen. Skal rundt på bedriftsbesøk. Så om noen gir meg en sms om jeg skal prøve å skaffe agn eller ikke så hadde det vært fint. SMS til 90 05 35 27 i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Atle M

Stemmer det Nils,rognesundet heter det...også en glimrende plass.Der er det tatt kveite,breiflabb,steinbit,torsk,sei osv...det beste fisket er dog fra båt men det er ingen problem og fiske fra land,men det kan komme svære stimer med småsei som kan være irriterende til tider

Viss ikke jeg tar helt feil! Stemmer de ikke at du har tatt kveite i rongesundet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg benytte anledningen til å ønske alle som skal på treffet; god tur, og ha en fortreffelig helg. Jeg har selv fått hemmlig nummer slik at AI, Espen, Remy osv. IKKE kan sende meg fangstrapporter.

Selv tar jeg en trøste tur (egotreff) i Arendal.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har kløa tatt meg ihvertfall. Etter 7uker med nærmest totalt fiskestopp, ligger det nå an til 4 dager med intensivt fiske, og ikke minst-intensivt fiskepreik.

Og tanken på at fattern har tatt på seg å tapetsere stua for meg mens jeg er borte...ja det gjør ikke turen mindre koselig det akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av pma

Da vil jeg benytte anledningen til å ønske alle som skal på treffet; god tur, og ha en fortreffelig helg. Jeg har selv fått hemmlig nummer slik at AI, Espen, Remy osv. IKKE kan sende meg fangstrapporter.

Selv tar jeg en trøste tur (egotreff) i Arendal.

Michael

Det var synd at du ikke får vært med.

Og jeg som hadde gledet meg til kursing i kast med garn. Det var mektig synd.[ :D ] Ja ja, regner med at videoen blir vist på fredags og lørdagskvelden.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.