Gå til innhold
Fiskersiden

Ressurected from NordNorge


Remy
 Share

Recommended Posts

Eh ja :D Spionert eller? Var en tur over grensa og handlet litt rom og øl og noe mat :D

Derav brukernavnet ditt? Du fra oppi der eller? Ser du har hatt ett annet lokalt brukernavn også ;)

Hehehe, spion el. ikke, kan ikke røpe slikt...men Polmak er jeg fra, men bor i sør som mange andre vel. Har vel mistanke at Nessebyværingene reiser som alle andre i øst-finnmark over grensa for mat og drikke :-). 300 meter før Polmak bru når du skal mot finland, kommer jeg fra, sikkert ikke lett å huske...50 meter ned til elva fra huset, har hatt fryktelig mye bra fiskeopplevelser der i oppveksten, og nå er jeg der ihvertfall på sommeren slik at de 2 barna skal få oppleve det samme som meg (myggen:-) + mye bra fiske da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at V.Jakobselv er en sykt vakker elv.

Men fyttigrisen hvor vanskelig det er å få laks der.

Har vært der 3 sesonger på rad. Sett sykt mye fisk, men har gått tomhendt hjem hver gang.

Ganske frustrende å fiske i båtkulpen. Fisken hopper hele tiden. Svømmer nesten rundt føttende dine i nedre del av kulpen. Men vil ikke ta flua di..

Prøvde du brukulpen?

Endret av Sofus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at V.Jakobselv er en sykt vakker elv.

Men fyttigrisen hvor vanskelig det er å få laks der.

Har vært der 3 sesonger på rad. Sett sykt mye fisk, men har gått tomhendt hjem hver gang.

Ganske frustrende å fiske i båtkulpen. Fisken hopper hele tiden. Svømmer nesten rundt føttende dine i nedre del av kulpen. Men vil ikke ta flua di..

Prøvde du brukulpen?

Gått elva fra 3 fossen og helt ned til under riksveien :blush: Fikk da fisk :blink: Men ingen store. Ble jo tatt en og annen fisk, men fordelt på antal fiskere så var det ikke mange. Men elven er verd å fiske selv om man ikke får fisk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: Utenbys fra får ikke jakte. Naboen til Per flyttet til Oslo, 2år har gått og han ville tilbake på rypejakt i høst men ble nektet da han ikke bor her lenger!

Høres litt rart ut. :) Jaktkort til småviltjakt er åpent for alle, kan kjøpes på inatur.no. Billig er det også. Bor selv utefor fylket og jaktet i Finnmark i fjor. Tror det blir begrensninger på elgjakt for personer utenfor Finnmark til høsten, men det er eneste begrensningen jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: Utenbys fra får ikke jakte. Naboen til Per flyttet til Oslo, 2år har gått og han ville tilbake på rypejakt i høst men ble nektet da han ikke bor her lenger!

Høres litt rart ut. :) Jaktkort til småviltjakt er åpent for alle, kan kjøpes på inatur.no. Billig er det også. Bor selv utefor fylket og jaktet i Finnmark i fjor. Tror det blir begrensninger på elgjakt for personer utenfor Finnmark til høsten, men det er eneste begrensningen jeg vet om.

Varangerbotn, Tana kommune etc har innført dette. Du får ikke jakte rype engang! Rart de lokale skal klø seg i huet av denne regelen hvis den ikke eksisterer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, høres godt ut. Den grensehandelen var temmelig dryg :blink: Mye suspekte mennesker der som kanskje burde gått istedenfor å kjøre for å kjøpe 2,75L vodka til 114kr :lol:

:) så sant så sant, man skulle filmet litt derfra, hadde blitt bra komedie film det :o

Varangerbotn, Tana kommune etc har innført dette. Du får ikke jakte rype engang! Rart de lokale skal klø seg i huet av denne regelen hvis den ikke eksisterer :P

Oisan, det må sjekkes, kommer tilbake med rapport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varangerbotn, Tana kommune etc har innført dette. Du får ikke jakte rype engang! Rart de lokale skal klø seg i huet av denne regelen hvis den ikke eksisterer :o

I fare for å virke kvervulerende, :) men i og med at jeg jakter i finnmark, har jeg egeninterese i å finne ut om dette virkelig kan stemme.

Så derfor har jeg tatt en telefon til fefo som eier all grunn i Finnmark. De sa at denne regelen ikke eksisterer, fritt frem for alle å jakte i hele fylket. Noe som også blir bekreftet i denne folderen: Les her

Dermed kan de lokale slutte med hodekløing inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å virke kvervulerende, :D men i og med at jeg jakter i finnmark, har jeg egeninterese i å finne ut om dette virkelig kan stemme.

Så derfor har jeg tatt en telefon til fefo som eier all grunn i Finnmark. De sa at denne regelen ikke eksisterer, fritt frem for alle å jakte i hele fylket. Noe som også blir bekreftet i denne folderen: Les her

Dermed kan de lokale slutte med hodekløing inntil videre.

Ok, skal ringe og høre! OG be de fremme det skriftlig til meg hva som gjelder eller ikke!! ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god. Kanskje det var noe de sa for å holde søringer borte fra jaktområdene sine? :D

Vel, jeg jakter ikke :) To gutter fra Tromsø som jeg møtte hadde hørt om det de og så de jakten ikke der. (de jeg møtte i masjokk). Tviler på at de juger når vi sitter og spiser kaffe og kaker etc og snakker med personen som har blitt nektet å jakte :P Og mulig det gjelder for Tana kommune? Vet ikke, kommer tilbake ang det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.