Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig karpe over 5kg


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Familien reiste på tur innover til Damtjern, og far hadde like mye trua som bestandig. Men denne gangen hadde jeg glemt årer, vekt og tatt med feil T-stykke til hoven. Så denne gangen måtte jeg vel få fisk. Kjøpte ny vekt i Oslo, og fikk lånt årer av Charlie. Nå var vel det meste i orden for nattens strabaser. 0630 våkner jeg til rolige pip i varsleren. Jeg løper ut, samtidig som jeg kjefter på frua. Må jo ha noen til å hjelpe til med hovinga.

Etter en relativt tam fight, men med noe stanging ute lå fisken trygt i hoven. Da viste det seg att den nye vekta ikke virket (og ja det var ikke batteriene) Så frua ble sendt i bilen på jakt etter ny vekt. Og det var ikke det enkleste. kl. 1030 hadde hun funnet ei digitalvekt i en butikk, og kom tilbake. Da jeg åpnet ser jeg jo att denne vekta trengte 9V batterier, og jeg holdt på å rive av meg det lille håret jeg hadde. Hadde bare med meg div 1,5V batterier. Frua begynner å le, og drar opp ett batteri av lomma. Fy F..... De vet hvilke knapper de skal trykke på :unsure:

Ellers så tok vi noen bilder, og det dårligste av dem, er tatt med mobilen. Men her ser man hvor stor forskjell poseringa kan gjøre, begge bildene er altså av samme fisk. En Commom på 6930g

31528_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12911/31528.jpg

31529_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12911/31529.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6930gram er milevis unna "Endelig karpe over 5kg"

Det er grisenærme 7kg.

Gratuler så mye med skikkelig nydelig karpe.

Og gratulerer til fruen med velykket practical joke :P

Skulle vært der for å sett utrykket i ansiktet ditt når fruen dro opp batteriet av lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin karpe, Robert!

Jeg er også imponert over konen. Hvis jeg noen gang skulle få min frue til å tilbringe en natt med meg i bivvi hadde jeg blitt litt overrasket. Hadde jeg fått fisk og prøvd å sende henne avgårde for å kjøpe vekt eller noe annet jeg hadde klønet til kl. kjempetidlig, hadde jeg neppe fått en fleipende kvinne med batteri i lommen i retur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.