Anatema Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Etter tre turer og 5 runs fikk jeg endelig landa min første suter i går kveld/natt! Den snagga selvfølgelig, og jeg måtte vasse ut i rundt 1 meter dypt vann, men jeg fikk hvertfall redda fisken! En vakker sak på 2100 gram! Kameraten min fikk en på 1850 gram. Jeg hadde to andre run på stanga, en som jeg ikke fikk kroka, og en som greide å slite 0.30 tvert av. Må ha vært en skade på snøret et sted. Dessverre ingen bilder siden jeg ikke har kamera for tiden og jeg glemte seff å låne pappa sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoika Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Grattis med fin suter! Definitivt en av de råeste fiskene vi har her i landet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted August 11, 2007 Author Report Share Posted August 11, 2007 Grattis med fin suter! Definitivt en av de råeste fiskene vi har her i landet! Det stemmer! Vi så forresten en (eller flere) suter som vandra opp elva 1-2 meter fra land. Gikk og smatta i overflaten, og svømte flere meter med ryggen over vann og plaska og kødda. Er dette normal suter atferd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemms Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 (edited) Grattis med flott suter! Det hender man ser de i overfalten, og at de er oppe og plasker og ruller! Stort sett er det vel på "sivbøing" og bobbler man oppdager de. En kompis har klart og fóre de helt inn på en meter fra seg og 20-30cm vann! Artig fiske! Edited August 12, 2007 by Flemms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts