Gå til innhold
Fiskersiden

"Hit and run" fiske


ThorEH
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Lak

På lista er det iallefall spesiellt at suter ikke er med mens asp er med. Et par fler vann det fins suter i enn asp i hvertfall...

Men asp er en fisk som kan slukdenges, mens suteren må meites, og for å få notering på omtalte liste kreves det at fangsten må "være tatt på Sølvkroken sluk, spinner, wobbler eller pilk". Det står riktignok ikke noe om at fisken må krokes i munnen, men jeg vil oppfordre alle til å la suterens vel og ve overstyre ens lyst til å entre denne lista. [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av PtrSev

sitat:Opprinnelig postet av Lak

På lista er det iallefall spesiellt at suter ikke er med mens asp er med. Et par fler vann det fins suter i enn asp i hvertfall...

Men asp er en fisk som kan slukdenges, mens suteren må meites, og for å få notering på omtalte liste kreves det at fangsten må "være tatt på Sølvkroken sluk, spinner, wobbler eller pilk". Det står riktignok ikke noe om at fisken må krokes i munnen, men jeg vil oppfordre alle til å la suterens vel og ve overstyre ens lyst til å entre denne lista. [ ;) ]

Godt poeng det...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av PtrSev

Men asp er en fisk som kan slukdenges, mens suteren må meites, og for å få notering på omtalte liste kreves det at fangsten må "være tatt på Sølvkroken sluk, spinner, wobbler eller pilk". Det står riktignok ikke noe om at fisken må krokes i munnen, men jeg vil oppfordre alle til å la suterens vel og ve overstyre ens lyst til å entre denne lista. [ ;) ]

Og dette kommer fra du som faktisk har tatt en suter på Sølvkrokens Storauren.. fyf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av PtrSev

Heeey, det skjedde jo aldeles tilfeldig under gjeddefiske. Godt å se deg på fiskersiden igjen, Else. [ ;) ]

Pff, det var målrettet slukdenging etter suter [ ;) )] Og jeg fikk ikke puttet punktum mellom Len og Cen, men har ihvertfall fått oppdatert profilen til å vise at jeg er "mann", så slutt med vittighetene dine.. smartass [8D]

L.C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Hva skal vi med Mustad når vi har Owner?

Du er vel litt streng her, bruker mye mustad krok jeg og er strålende fornød med disse. Mustad 3261 BLN i størrelse 1/0-3/0 er mitt førstevalg til flatfisk, det er ikke få esker jeg har brukt av dem gjennom åra.Alternativ til denne er Viking i samme størrelser.Til større fisk på dypt vann bruker jeg bla.Big red , Big gun og gode gamle oshaugnessy.Owner lager glimrende kroker det er helt sikkert,men har vel liitt drøye priser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa, har ikke vært fornøyd med Mustadkrokene jeg har fått kjøpt i Norge før Big Red kom. Har brukt de en del, men bruker nå Owner av samme type, som har en helt annen herding. Ellers har Mustadkroker vært aldeles uskarpe. Har brukt en del store kroker til havfiske, og disse har jeg alltid måtte slipe opp før hver tur, og ofte underveis. I tillegg er de utsatt for rust.

Har bestilt Mustadkroker fra UK de siste åra, og der er saken helt ennerledes. Bruker blant annet Mustad limerick til mindre flatfisk, men disse er av en type som ikke kom på det norske markedet før i fjor. Foretrekker foreløpig kroker fra Owner, Kamasan, Gamakatsu og andre japanske produsenter, men Mustad viser definitivt sunnhetstegn i krokene som har kommet de siste par åra. Når det gjelder treble-kroker er det bare Owner som gjelder. Har testet VMC-kroker, men synes disse er sprø og knekker ved stor belastning. De er sikkert fine til linefiske:)

Synes ikke Owner-krokene er dyre i forhold til kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Lovende, håper dette går bra. Vi har ikke vondt av flere seriøse aktører, ihvertfall ikke som pusher gjennom sportskjedene. Nisjebutikker har vi jo altfor lite av.

Har ennå tilgode å se en sportsfiskebutikk i Norge som pusher noe som helst. Ingenting havner i hyllene før etterspørselen blir for stor til å la være og ingenting forsvinner så lenge det finnes noen som kjøper.[xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting havner i hyllene før etterspørselen blir for stor til å la være og ingenting forsvinner så lenge det finnes noen som kjøper.

Njaaa... er ikke helt enig.

Campelen i Bergen f.eks. var en butikk hvor man kunne få tak i ting (som sluker og jigger og annet dims) før det kom på markedet rundt omkring. Jeg var med på teste masse nytt og ga tilbakemeldinger mot en del gratis varer.

Når jeg så begynte med sjømeite leitet jeg rundt etter tripod. Under en ringerunde til flere av de kjente aktørene her i landet fikk jeg slike svar som dette : "Neeeei... de ble solgt ut så fort at de har vi ikke flere igjen av" .... "Da skal dere kanskje bestille inn flere da, siden det virker som om det er et marked for disse?".....

"Nei."

[V]

(forøvrig syns jeg "Hit and Run" var et bra og kult navn. [ ;) ] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.