Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan tar dere mort på isen?


eholte
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av eholte

Jo da, garantert. Vannet jeg holder på med nå er Sværsvann, og der har jeg sett morten gå i enorrme mengder om sommeren

Ja det er virkelig enorme mengder der.... Fisket en gang med str 16 krok med levende maur på...så de sank sakte nedover....helt sinnsykt..Dro opp mort konstant, mange store over 300g.Blinket febrilsk i vannet[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket en del mort på isen før. Det som funka for meg var kun en liten myska med en maggot på, myskan dråpeformet rød-rosa med svarte små prikker. den var super effektiv. Når det var mye mort hente det at jeg benyttet en stikke til samtidig.Denne ble det montert en liten dupp på med myska og maggot i enden. (Som dupp kan man sikkert bruke nappindikator pasta). Foret aldrig under selve fisket men en kveld eller 2 i forveien med kvernet brød.Fisket i hullet med for og dupp i et hull ca 40cm vedsiden av.

Skitt fiske

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôret skal fuktes slik at det kan knas til baller som holder uten å løse seg opp. Begynn med litt vann og ilsett litt etter litt til det er passe.

Sprekker ballene opp er de for tørre, virker de våte og klissete er det for mye vann. La fôret så stå i a 10 minutter så vannet får trekt seg skikkelig inn. Sjekk konsistensen igjen og tilsett evt litte grann mere vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.