Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til bruk sammens med litt eldre ambassadeur


Recommended Posts

Hvilke butikk er det man finner dette på svinesund da, kan ikke huske å ha sett no butikk der som selger fiskeutstyr:)

Skal ta en titt hvis det blir tur om litt, mulig det blir snelle i samme slengen hvis prisen er bra.

Er det power pro som er å annbefale av sene til jerking? Holder det med 0.35 eller der omkring?

De selger det på Outlet Basar. Ligger i nybygget på det gamle Nordysenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skittfiske

Ser du i linken, så trur jeg det er samme snella som Wallman ambefaler. I tillegg er det en Daiwa stang som sikkert er helt grei,alt til 1000kr.

Jøss, så billig, er denne med høyresveiv?

Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe den og teste litt før eventuelt dyrere kjøp, må først få prøvd å jerkfiske for å se om det er noe for meg:)

Om stanga ikke er tipp topp kan jeg alltids kjøpe en bedre til våren.

Endret av Lændingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så billig, er denne med høyresveiv?

Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe den og teste litt før eventuelt dyrere kjøp, må først få prøvd å jerkfiske for å se om det er noe for meg:)

Om stanga ikke er tipp topp kan jeg alltids kjøpe en bedre til våren.

Prøv ut det der, prisen er jo ikke avskrekkende.

Husk å fyll snelle med 0,41 Power Pro, tror det går opp i mot 70 meter på den.

Kjøpt deg et par bft fortommer i titan og du er i gang.

Har noen bete jeg vil bli kvitt så er det av intresse så kan jeg legge ut et bilde av de....... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ut det der, prisen er jo ikke avskrekkende.

Husk å fyll snelle med 0,41 Power Pro, tror det går opp i mot 70 meter på den.

Kjøpt deg et par bft fortommer i titan og du er i gang.

Har noen bete jeg vil bli kvitt så er det av intresse så kan jeg legge ut et bilde av de....... :angry2:

Da går jeg for den, blir som sagt ikke før neste måned ved lønningstid det blir handel=P

Går det ikke mer en 70m med 0.41 på den snella?

Blir ikke det litt lite=P

Om du er høgrehendt, venstresveiv, og omvendt.

Kjøpte cyganus snelda frå Lundgrens for tre veker sidan. Tok tre dagar.

Er faktisk høgrehendt og har alltid brutk å hatt sveiva på venstre side=P

Men spiller igrunn liten rolle, kan sveive med begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra min erfaring med revo snellene så vill jeg ikke anbefale den for jerkbeten tyngre en 40gr, Jeg fikk noe ulyder i min, så jeg har valgt å kjøre den kunn på abborstanga mi og der går det greit. Men jeg kan ha vært uheldig men min da.

Men Henning hva skal de egentlig tåle ? Finnes det noe konkret på det ? Hvilket fiske er den laget til ?

Pr i dag så er egentlig Daiwa den enste lavprofilsnelle jag tørr å anbefale.

Har både revo og ett par andre abu lavprofilsneller og de trørr jeg rett og slett ikke å anbefale for noen til jerkfiske der betesvekten overstiger 60-70gr.

Og slike reklamebilder, ja hva skal man si hehehe. skeptisk ja.

Stoler mer på meg selv og egen erfaring :)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette hentet fra en reelle situasjoner da - ikke oppkonstruerte reklamebilder. At det senere ble lagt inn på Abu's sider ervel bare naturlig - god reklame det!

Hva en snelle skal tåle?? Å bli fisket med selvfølgelig og da tenker jeg IKKE på han som ringte inn og klagde på Matic 1076-snella si..."den var mye dårligere enn den matic 170'n han brukte til havfiske"! :o

Utstyr bør kjøpes inn normert etter det fiske det er tiltenkt. At du ikke er fornøyd med din Revo er sikkert en nyttig opplysning for Lændingen.

Hadde du spurt meg om råd før du kjøpte de andre lavprofilsnellene dine kunne du spart deg kostnadene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette hentet fra en reelle situasjoner da - ikke oppkonstruerte reklamebilder. At det senere ble lagt inn på Abu's sider ervel bare naturlig - god reklame det!

Hva en snelle skal tåle?? Å bli fisket med selvfølgelig og da tenker jeg IKKE på han som ringte inn og klagde på Matic 1076-snella si..."den var mye dårligere enn den matic 170'n han brukte til havfiske"! :o

Utstyr bør kjøpes inn normert etter det fiske det er tiltenkt. At du ikke er fornøyd med din Revo er sikkert en nyttig opplysning for Lændingen.

Hadde du spurt meg om råd før du kjøpte de andre lavprofilsnellene dine kunne du spart deg kostnadene. :)

Jeg og fatter at sneller er til å fiskes med men jeg vil vel tro at en haspel 2000 i forhold til en 6000 har forskjellige bruksområder ?

Nå vet jeg ikke om du har mye info rundt revoen, men for min del så ser det ut til å være en snelle til det noe lettere fiske, altså ikke beten/sluk/bly som har en vekt på over 60gr .

Men jeg vil vel tro at ABU lager sneller ut i fra et spesifikt marked, eller er revon laget uten å egentlig vite så mye om bruksområdet å hvor mye den skal tåle. Finner svært lite info om dette egentlig.

Men som nevt over kan være at jeg var veldig uheldig med min å det er vel egentlig alldri smart å kjøpe en helt ny type snelle da disse som regel har barnesykdommer og dette tror jeg kan komme av at de kanskje brukes til helt feil fiske.......... det kommer ikke av uvettu bruk hos fiskeren, men alt for lite info fra produsenten/selgeren.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lages ikke sneller som kun er tiltenkt ett område.

Eksempel: Revo-snellene er lagd lavprofil med drev og bremselameller i 7000-størrelse - ergo kraftige saker. Samtidig er det en utveksling på 7,1:1 = høy innsveivingshastighet på Sx'n. Dumt å gå ut med at dette er jerkbaitsneller fordi det antakelig utelukker endel andre sportsfiskere som har lyst på snella..og dermed tapt salg.

Om sneller er det det å si at det er jo flere faktorer som er avgjørende om ei snelle fungerer; om den tåler kastevekten, har god nok brems til å fighte fisken, om den er ergonomisk riktig utformet, generell holdbarhet, materialvalg osv... og det er sjeldent lønnsomt å være den første som prøver ut en nylansert snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lages ikke sneller som kun er tiltenkt ett område.

Dumt å gå ut med at dette er jerkbaitsneller fordi det antakelig utelukker endel andre sportsfiskere som har lyst på snella..og dermed tapt salg.

og det er sjeldent lønnsomt å være den første som prøver ut en nylansert snelle.

Enig med deg i det første her, men en form for definisjon som det f.eks er på stenger hadde vært flott, hvis det er mulig da.

Og det siste der er jeg også enig i, og det må jo være et lite problem for produsent/selger, men klart det finne jo dårenikker :) som meg som har trua. Men det må jo være kjpt for en seriøs selger å tilby en slik ny type snelle, når man vet at dette kan by på problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra min erfaring med revo snellene så vill jeg ikke anbefale den for jerkbeten tyngre en 40gr, Jeg fikk noe ulyder i min, så jeg har valgt å kjøre den kunn på abborstanga mi og der går det greit. Men jeg kan ha vært uheldig men min da.

Men Henning hva skal de egentlig tåle ? Finnes det noe konkret på det ? Hvilket fiske er den laget til ?

Pr i dag så er egentlig Daiwa den enste lavprofilsnelle jag tørr å anbefale.

Har både revo og ett par andre abu lavprofilsneller og de trørr jeg rett og slett ikke å anbefale for noen til jerkfiske der betesvekten overstiger 60-70gr.

Og slike reklamebilder, ja hva skal man si hehehe. skeptisk ja.

Stoler mer på meg selv og egen erfaring :D

hei har en revo s som brukes sammen med best master jerk opp til 50 gram kaste vekt, har påka mange timer med salmo fatso på 90 gram og ander tunge vobbler den har ikke noen ulyd det er helt klart min absolutte favoritt snelle . men jeg ser jo at det kastes, beten, som det kalles på over 200 gram og da hadde jeg nok blitt litt skeptisk , men det er vel ikke lenge en årker å stå å påke 200 gram så den funker nok til det å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har en revo s som brukes sammen med best master jerk opp til 50 gram kaste vekt, har påka mange timer med salmo fatso på 90 gram og ander tunge vobbler den har ikke noen ulyd det er helt klart min absolutte favoritt snelle . men jeg ser jo at det kastes, beten, som det kalles på over 200 gram og da hadde jeg nok blitt litt skeptisk , men det er vel ikke lenge en årker å stå å påke 200 gram så den funker nok til det å

Da er det jo håp da ikke noe som er bedre en det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette vere ei høveleg snelde:

Quick Power Striker 3000

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=36306

Eg har ikkje nytta den sjølv, men DAM-utstyret eg har nytta har i alle fall helde det det har lova. Grei pris og.

Vet ingen ting om den snelle.

Vi jerker burte jo bli brukt som testpersoner. :D

Vi bruker jo alt fra beten på 13 gram opp til 160-170 gr og kanskje til tider over det. Vi kaster og kaster og kaster og vil kunne gi snellene en rettferdig bedømning..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette vere ei høveleg snelde:

Quick Power Striker 3000

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=36306

Eg har ikkje nytta den sjølv, men DAM-utstyret eg har nytta har i alle fall helde det det har lova. Grei pris og.

har hatt en sånn dam snelle jeg likte den dårlig , den var ok å kaste med men ikke no mer ville satset på abu eller daiva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT - Erik; jeg ville tatt garantiseddelen/kvitteringen til Revo'n med til butikken jeg kjøpte snella og fått dem til å sende inn snella for sjekk. Enten får du en garantireparasjon eller ei ny snelle som erstatning.

Nå skal jeg gjøre meg til den dårenikken jeg er da :P . Den første revon fungerer jo nå som f*** på abborstanga så den er greit, men jeg har jo klart å kjøpe en revo til som reservesnelle til jerkfiske da ingen hadde daiwasnelle i butikker i nærheten og jeg var på desperat jakt.

Har ikke fått brukt den nye enda, men klart baller det for den også så vil jeg ta dette opp med selger.

:blush::blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den daiwa pakka de hadde på skittfiske bestilt:)

Bestilte med 135m 0.36mm sene, holder vel=)

Skal også bestille med et par baits?

Ser de har strike pro, men er det med kroker på disse? Ser nemmelig ut som om det ikker er med på bilde=P

Endret av Lændingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den daiwa pakka de hadde på skittfiske bestilt:)

Bestilte med 135m 0.36mm sene, holder vel=)

Skal også bestille med et par baits?

Ser de har strike pro, men er det med kroker på disse? Ser nemmelig ut som om det ikker er med på bilde=P

0,18 holder hvis man skal se på vekt i forhold til fisk, men med tynnere PP jo enklere er det å få back class.

Så kjører konsikvent 0,41 er svært svært få problemer med den.

Lykke til og Skitt-fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.