Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til bruk sammens med litt eldre ambassadeur


Recommended Posts

Da var den daiwa pakka de hadde på skittfiske bestilt:)

Bestilte med 135m 0.36mm sene, holder vel=)

Skal også bestille med et par baits?

Ser de har strike pro, men er det med kroker på disse? Ser nemmelig ut som om det ikker er med på bilde=P

hei jeg bruker 0,28 pp til dem tyngste vobblene , har ikke fått no baklasj på revon enda . 0,19 på dem lettere . tykkere sene tåler så klart mere slitasje men det er vel sjelden sena går i bånn og skulle den gjøre det ved bunnfast er det jo bare å kappe av en halvmeter . bruddstyrken på 0,40 er vel nesten mer en hva fortommen har i bruddstyrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei jeg bruker 0,28 pp til dem tyngste vobblene , har ikke fått no baklasj på revon enda . 0,19 på dem lettere . tykkere sene tåler så klart mere slitasje men det er vel sjelden sena går i bånn og skulle den gjøre det ved bunnfast er det jo bare å kappe av en halvmeter . bruddstyrken på 0,40 er vel nesten mer en hva fortommen har i bruddstyrke

kjøpte med en titan fortom, den må da tåle mer enn sena?=P

En ting er sikkert, hvis dette slår ann blir det en enda dyrer hobby.Detta koster^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte med en titan fortom, den må da tåle mer enn sena?=P

En ting er sikkert, hvis dette slår ann blir det en enda dyrer hobby.Detta koster^^

og skulle du være uheldig å kaste av en vobbler for det skjer som oftest når en begynner å ta i litt med kasta så er det ikke no i veien for å bruke vanlig fortom heller funker bra på buster blant annet :) til lykke med nytt utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg bruker 0,28 pp til dem tyngste vobblene , har ikke fått no baklasj på revon enda . 0,19 på dem lettere . tykkere sene tåler så klart mere slitasje men det er vel sjelden sena går i bånn og skulle den gjøre det ved bunnfast er det jo bare å kappe av en halvmeter . bruddstyrken på 0,40 er vel nesten mer en hva fortommen har i bruddstyrke

altså alle må kjøre med den line størrelsen man vil, så 0,28 er sikkert greit for deg.

Men ut i fra min egen opplevelse mistet jeg en del kroner når jeg kjørte 0,36. Det var sikkert en kombinasjon av udyktighet og ja hvem vet.

Man mister ingen kastelengde av betydning på 0,41 jeg opplever 0 kluss så ut i fra det så velger jeg å være på den sikre siden å kjøre 0,41. Så får andre gjøre det de føler er best......... Men bruddstyre i forhold til fisken man kan forvente å få er overdim. uten tvil, men hva gjør vel det........

Ser du har sendt en PM men får desverre ikke les de !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså alle må kjøre med den line størrelsen man vil, så 0,28 er sikkert greit for deg.

Men ut i fra min egen opplevelse mistet jeg en del kroner når jeg kjørte 0,36. Det var sikkert en kombinasjon av udyktighet og ja hvem vet.

Man mister ingen kastelengde av betydning på 0,41 jeg opplever 0 kluss så ut i fra det så velger jeg å være på den sikre siden å kjøre 0,41. Så får andre gjøre det de føler er best......... Men bruddstyre i forhold til fisken man kan forvente å få er overdim. uten tvil, men hva gjør vel det........

Ser du har sendt en PM men får desverre ikke les de !!!!!

for all del med dem tunge voblene merker en nok lite til dem ekstra meterene . tross alt bedere sena ryker enn snella . har en gjedde kompis som bruker 0,41 på 5601 jb satt på en vobbel på 100 gram og dro til å bråstoppen kom , han mista ikke jerk voblen men snellefoten gikk av i bråstoppen . det er jo litt å tenke på . men så lenge en ikke får baklasj så er det jo greit . har du igjen noen kule jerkvobler etter jerkhomeparty :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del med dem tunge voblene merker en nok lite til dem ekstra meterene . tross alt bedere sena ryker enn snella . har en gjedde kompis som bruker 0,41 på 5601 jb satt på en vobbel på 100 gram og dro til å bråstoppen kom , han mista ikke jerk voblen men snellefoten gikk av i bråstoppen . det er jo litt å tenke på . men så lenge en ikke får baklasj så er det jo greit . har du igjen noen kule jerkvobler etter jerkhomeparty :)

Tror nok ikke jeg kommer til å tenke på den bråstoppen, etter som det garantert var feil innstilling av kastebrems, og det å dra til med et bete på opp til 100 gr er vel kanskje ikke det beste det heller, men som sakt dette må være opp til hver enkelt hva slags line de ønsker å bruke , men hvis noe vil ha min anbefaling så vil den være 0,41 og ikke noe annet. :D

Har vel en del igjen,men det meste er buster og big bandit sammen med noen nickals/cobbs Nå vet jeg jo ikke ha du har i kasse fra før å hva du er ute etter, men jeg skal prøve å få tatt et bilde av det som er igjen så kan du jo se.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg kommer til å tenke på den bråstoppen, etter som det garantert var feil innstilling av kastebrems, og det å dra til med et bete på opp til 100 gr er vel kanskje ikke det beste det heller, men som sakt dette må være opp til hver enkelt hva slags line de ønsker å bruke , men hvis noe vil ha min anbefaling så vil den være 0,41 og ikke noe annet. :)

Har vel en del igjen,men det meste er buster og big bandit sammen med noen nickals/cobbs Nå vet jeg jo ikke ha du har i kasse fra før å hva du er ute etter, men jeg skal prøve å få tatt et bilde av det som er igjen så kan du jo se.............

vet ikke hva han surra med kan ha vert bremsen eller ukonsentrasjon . men som du sier en får bruke det en vil selv og føler seg trygg med . med tanke på jerkene du har så er vel allt annet enn buster intresangt , fargene bør ikke være skrikende , men det jeg har fått med meg ved å se på bilder du har lagt inn på forumet er at du bruker samme farger som jeg har i boksene mine .

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva han surra med kan ha vert bremsen eller ukonsentrasjon . men som du sier en får bruke det en vil selv og føler seg trygg med . med tanke på jerkene du har så er vel allt annet enn buster intresangt , fargene bør ikke være skrikende , men det jeg har fått med meg ved å se på bilder du har lagt inn på forumet er at du bruker samme farger som jeg har i boksene mine .

:)

OK skal ta bilde av det som kan passe inn under dine kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var utstyr i hus (-titan fortom, tomt på lager)

Testa det en times tid idag før det blei for mørkt. Snella var god, dog det aller siste kastet endte med super backlash og tapt strike pro(faan!).

Sena gikk rett av da det ble stopp:)

Morro var det uannsett, selv omå få fisk var lite sannsynlig=P

Skal kjøpe en haug med diverse jerkbaits i vinter sånn at jeg er klar til våren, da også med båt så jeg kommer til gromplassene(umulig å komme dit på beina)=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var utstyr i hus (-titan fortom, tomt på lager)

Testa det en times tid idag før det blei for mørkt. Snella var god, dog det aller siste kastet endte med super backlash og tapt strike pro(faan!).

Sena gikk rett av da det ble stopp:)

Morro var det uannsett, selv omå få fisk var lite sannsynlig=P

Skal kjøpe en haug med diverse jerkbaits i vinter sånn at jeg er klar til våren, da også med båt så jeg kommer til gromplassene(umulig å komme dit på beina)=P

Da er du jo i gang, det er jo knall gutt.

Hvilken sene gikk du får da killen ??

Du må stille kastebremsen riktig, er det ikke slik at når bete selv skal sakte kunne dra ut sene når du har trykt på kastknappen...............

Til hjelp for deg hvis du ønsker................

Når du nå skal kjøpe deg en haug med beten så ville jeg ha rådført meg litt her på forumet.Det er en del av oss som har begynt å få en viss erfaring på hvilke beten som funker å ikke funker, hvem som er lett fisket hva som gårt dypt osv., så hvis du føler du trenger råd så legg ut spørsmålet på siden her. Baits er i utgangsspunktet veldig dyrt å det vil være dumt hvis vi alle skal gå igjennom samme betes sortimentet for å så ende med mye av det samme, da er det greit å kjøpe som mange har god erfaring med i dag, men klart man skal ikke være redd for å teste ut helt nye ting, det er jo det vi kan lære av.

her har du noen som helt sikkert kan snakke litt ut i fra egen erfaring å kan gi deg noe ok tips

Rottman,sjeffiskeren,CB, meg selv,pikophat,svein-andre,x3msport + sikkert mange mange fler begynner å få en viss erfaring å ønsker helt sikker å dele dette med deg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo i gang, det er jo knall gutt.

Hvilken sene gikk du får da killen ??

Du må stille kastebremsen riktig, er det ikke slik at når bete selv skal sakte kunne dra ut sene når du har trykt på kastknappen...............

Til hjelp for deg hvis du ønsker................

Når du nå skal kjøpe deg en haug med beten så ville jeg ha rådført meg litt her på forumet.Det er en del av oss som har begynt å få en viss erfaring på hvilke beten som funker å ikke funker, hvem som er lett fisket hva som gårt dypt osv., så hvis du føler du trenger råd så legg ut spørsmålet på siden her. Baits er i utgangsspunktet veldig dyrt å det vil være dumt hvis vi alle skal gå igjennom samme betes sortimentet for å så ende med mye av det samme, da er det greit å kjøpe som mange har god erfaring med i dag, men klart man skal ikke være redd for å teste ut helt nye ting, det er jo det vi kan lære av.

her har du noen som helt sikkert kan snakke litt ut i fra egen erfaring å kan gi deg noe ok tips

Rottman,sjeffiskeren,CB, meg selv,pikophat,svein-andre,x3msport + sikkert mange mange fler begynner å få en viss erfaring å ønsker helt sikker å dele dette med deg..........

Virker lovende dette=)

Gikk for 0,36 power pro, hadde ikke 0.41, ellers hadde jeg gått for det=)

Skal prøvekaste litt nede ved båthavna der jeg og teste bremsen litt mer, er 2 type bremser? på denne snella etter det jeg har skjønt, mag-force og vanlige spoll-tensioning, stod en smule løst, men kasta gikk bra og langt, utenomd det siste. Merka at sene hadde "gravd" seg nedi på den ene siden, mulig dette som gjorde at det blei krøll, er et par år siden sist jeg fikk backlash på en slik snelle så noe krøll måtte det ha vært=P

Var også litt uvandt med sveiva på venstre side, men det er en vane sak=)

Er bare å komme med tips og hvor/hvilken butikk her i norge man kan hanlde jerkbaits. De 2 jeg kjøpte nå var bare for å ha et riktig bait å kaste med, ikke no krise at den gikk tapt=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.