Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske / Haugesund


simba
 Share

Recommended Posts

Etter mange år uten båt er jeg nå klar for stor fisken. Da båten ligger nord i Karmsundet, trenger jeg noen gode fiske plasser. I ommrådene rundt Bokken og Røvær. Jeg har ikke fått fisk over 10kg, så jeg trenger litt hjelp med fiske plasser. Da gjerne med gps kordinater eller kart, men for all del alt hjelper. Spiller ingen rolle hva som biter på, bare det er stort.

Ser for meg å ankre opp og fiske med agn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, skulle vi sett været an til neste helg ? Altså om 1,5 uke.. Kanskje KIS og vil bli med om det er plass ?

Bør være store muligheter til å bikke 10kg grensa der skulle jeg tro!

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=10346&hl=

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=10457&hl=

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=16040&hl=

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...dstrandsfjorden

Når det gjelder dregg, tau og ikke minst kjetting til dreggen ta og snakk med Frode eller Tore Jan på Baardsen ang hva du trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se det ikke er lenge til du får både tips og tilbud om mannskapspåmønstring! Er mange forummedlemmer bortover på dine kanter, men få med båt...

Det ser ut som du hadde rett. Men jeg er ikke sikker på om jeg har råd til norsk mannskap. Den er jo registrert i stillehavs øya / skatte paradiset Karmøy :angry::blush:

Jepp, skulle vi sett været an til neste helg ? Altså om 1,5 uke.. Kanskje KIS og vil bli med om det er plass ?

Når det gjelder dregg, tau og ikke minst kjetting til dreggen ta og snakk med Frode eller Tore Jan på Baardsen ang hva du trenger...

Dregg og kjetting har jeg kjøpt hos Bårdsen. Må bare ha litt lengre tau,tror det var 300m jeg kjøpte. Det kan sikkert passe med en tur om 1,5 uke.

Kan trenge litt hjelp med oppheng og div utstyr. Får du størst fisk så må du jo gå hjem fra Nedstrand :lol:

Sender deg en pm om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ble det tur på oss Thor E.H og meg på lørdag. Først en tur i Karmsundet for å fiske agnfisk. Noe som var fort gjort. Deretter satte vi turen ut til Nedstrand, vi ankret opp på 370m. Det ble ikke så mye fisk, men viktigst av alt var at min var størst. En Brosme på 7,5kg. :)

Nå har jeg lært litt mer om dregging og oppheng.

Så nå er det bare å komme over 10kg, som gjelder. For det er størrelsen det kommer ann på :):P

Takker for en fin tur,ThorEH.

Så snart vinden løyer så er det ut på nye tur, +10kg venter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg kamera neste gang da

ØYH! hva er det du tror, at jeg har vært på tur uten at det har vært minst ett kamera ombord ? Skjerpings :)

Finnes fine bilder av brosma på kameraet til Simba.. Grunnen til at jeg ikke fikk fisk var selvsagt jeg bare viste Simba hvordan ting skulle gjøres, samt tok bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, det er ræl det der og. Navnet funker da.

Har hørt om fotfetish, men måkefotfetish er way out of my leauge.

Siden du måtte påpeke det, tror jeg måkefotfetish er right up your alley. Uten å legge noe mer i det enn akkurat det...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur på meg i dag, selv om jeg måtte på stor havet alene...

Jeg tok turen sør øst av Austre Bokken, N59 12.212 E5 33.578

Fikk meg en lange på 5,2kg og en på 8,7kg

Kjørte ut ca 0730, første stopp var med "slangen" til BioMar. Fikk meg raskt noen små sei til agn.

Agnet med makrell og små sei. Begge langene bet på kroken bak bommen.

Klarte ikke 10kg+ i dag heller, får prøve neste helg :)

Ser jeg fikk mer fisk når ThorEH, ikke var med. Kan det være noen sammenheng her... :):lol:

34387_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.