Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske / Haugesund


simba
 Share

Recommended Posts

Planlegger en ny tur neste helg. Dersom drita været gir seg...

Har sett meg ut 4 plasser 3 i Nedstrand og 1 ved Arsvågen.

Målet er lange på 10kg++

Hvor ville dere fisket :lol:

35553_s.jpg

Det kan jo hende jeg setter turen over Sletta til Bømlafjorden. Men da må været

bli mye bedre.

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14475/35553.jpg

Endret av simba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Punktene du har innerst i nedstrandsfjorden er egentlig kjent for å gi så og si kun Brosme. Men 10+ på Brosme er jo egentlig heller ikke å forakte..

Det ytterste punktet i selve fjorden er i området hvor vi, og flere andre pleier å gå. Du har vel vært der selv også etter hva jeg forstår..? Kjent for å kunne gi stor lange. 20+ har uteblitt på meg, men har 10+ av både Brosme, Lange og Blålange fra dette området.

Punket utenfor Bokn er litt vanskelig å "treffe".. Enten får man ingenting, eller så treffer man stedet og da kan 20+ være innen rekkevidde. Har fisket der en gang med en lange på 12kg som resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryvarden er en veldig god brosme plass, rett utenfor inngangen av bømlafjorden

fikk brosme på 14 kg å lange på 15 der i fjor :)

er en plass som er verd og prøve

Takk for tipset. Var ved inngangen av bømlafjorden i dag. 8 stk (brosmer og langer) fra 5-9 kg.

Endret av finnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen inn til Nedstrand i dag 29/9-07, var vel ferdig oppankret klokken 0830. Vi ankret opp på punktet merket Nedstrand 1, på innlegget ovenfor.

Vi kom hjem med ca 50kg med lange. Så det må jeg si er bra, på 2 mann. Jeg klarte målet på 10kg+ i dag, fikk meg en lage på 11,4kg. Jeg fikk en på 11,4 og 3 på 7,5kg.

Vi agnet med makrell og små sei.

35848_s.jpg

Her er det en på 11,4 og en på 7,5kg på vei opp.

35850_s.jpg

Flott fangst dette. :)

35858_s.jpg

Enda en lange på 10kg+ på vei...

Slik fangst som dette er det bare å: :blush: (bøye seg i støvet)

E ikkje så gale dette når eg e heilt ferske i oppankring og dyphavsfiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger ny tur til Nedstrandsfjorden, på søndag.

Denne gangen har jeg planer om å sende ned en sekk med godsaker. Har en 10L bøtte med knust krabbe i frysen + jeg får innmat av hjort av jeger kompiser. Detta må da bli ei herlige suppa :blush:

En vet ikke hva som kan bli lokket til plassen nå?

Ps. Har fått meg bysse gutt for turen. http://www.torvastad.com/havfiske/havfiske.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur til Hjartholmen denne helgen. Først tok vi turen ut til Karmsundet for å få noe små sei til agn, noe som skulle være lettere sagt enn gjort. Vi fikk da noen få seier og hadde masse frossen makkrell.

Så når agn fisken var sikret, måtte vi velge om vi skulle kjøre nord eller sørover. Vi kjørte nord over og havnet ved Hjartholmen.

Siden jeg har satt ny pers hver gang jeg har fisket, siden jeg begynte med oppankring, så måtte jeg jo gjøre det denne gangen også. Fikk meg en Lange på 13,30kg, ett lite monster. Fortsetter det slik mot jul, kan jeg snart bruke fiskene til Skeie som agn :)

Vi måtte jo selvfølgelig glemme å se på klokken, for når vi hadde fått opp dregg tauen var klokken 1730.

Og vi skulle til Torvastad, og over sletta var det kommet en del sjø. Hvor den sjøen kom i fra vet ikke jeg, men den var nå der. Kl 1840 var vi fremme, så det gikk så på minuttet.

Så det blir nok Nedstrand neste gang, er litt tryggere det.

Fangsten til stakkaren som var med snakker vi ikke så mye om, det er jo godt med kjøtt. Ikke sant Magne? ;)

Neida, han fikk seg en fin brosme på nesten 9kg.

Det blir nok mer å lese om det på denne siden : http://www.torvastad.com/havfiske/havfiske.htm

36978_s.jpg

Her napper det ja...

36979_s.jpg

36980_s.jpg

36981_s.jpg

36982_s.jpg

Se, min e større enn din....

36983_s.jpg

36984_s.jpg

Han fikk nå lov til å stå ved siden av monsteret, tror han var litt redd :)

Han kommer nok sterkt til bake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du forresten den annonserte fluposen??

Jeg sendte fluposen ned med ankeret. Det er ikke er nok ikke den beste metoden, pga posen havner ikke helt der vi fisker.

Har brukt flupose flere ganger på trollgarnet, det er sykt bra...

Er litt i test fasen med flupose, har ikke helt tenkt å gi meg enda. Kunne muligens montert ett juksajul fremme på båten som jeg kunne sendt fluposen ned med. Finner nok på noe smart.....

Lurte litt på om jeg skulle montere noe mini flu poser eller lignende på eller ved bommen.

Det får bli neste hemmelige triks, så ikke si det til noen :angry2:

Det er jo ikke langt til 20+ nå. Det er jo bare til å sende ned en stor krok, stort agn og dra opp en stor fisk. Enkelt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk meg en liten lufte tur i dag 11/12. Tenkte jeg skulle fiske litt små sei før jeg satte kursen sørover mot Arsvågen, og stor langa. Så jeg satte kursen til "slangen" i Karmsundet. Pleier da gå greit å få litt små sei her, men ikke i dag. Fisket med tyttebær oppheng. Det var kjempe bra sist gang, men ikke i dag. Fikk kun noen få stykker.

Så det ble ingen tur etter langa i dag. Får bare håpe på god vær i romjula, for da er jeg klar.

Skal hamstre litt agn fisk fra et av de lokale fiskemottak, slik at jeg kan bruke all tid etter de store.

Ny pers hver gang altså! Artig statistikk!!

For å ikke ødelegge statisikken, dro jeg opp en torsk på 9,86kg. Tok den på en stor selvlysende shad,

ett lite stykke rett ut av enden på slangen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.