Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske / Haugesund


simba
 Share

Recommended Posts

Det går tildels my bra torsk i sundet fra sein desember og utover.. noen kommer tidligere, slik som Simbas fisk.

Nøyaktig hvor den ble tatt tror jeg er litt tilfeldig, men det er jo ingen hemmelighet at området rundt Flataskjær er en hotspot når ferdatorsken er på plass i Karmsundet.

Forøvrig en kjempeflott fisk !! Har ett lite håpe om en og annen selv også i vinter.

Sven : det er jo tatt fisk (torsk) på over 20 kg på vinteren i dette området, Flataskjær/Matlandsvågen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med at det blir en del turer etter ferdatorsken i romjula ja..!

Generelt spm: Har det noe for seg å bruke opphengere i tillegg til shaden når du fisker torsk? Har ikke hatt så mye hell med det enda..

Tøft å tenke på at det går så store fisk i Karmsundet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KArmsundet var utrolig fiskerikt før, var flere fiskere som livnmærte seg på området mellom HAugesind og Kopervik..... men bestefar har fått både håkjerring, fin kveite og torsk over 20kg på grunnt vann i flataskjærs-området.

...Ved "staken" da, eller på innsiden mot Håvik? Bødrene til bestefaren min var visstnok også fiskere i dette området. Kunne nok ha lært mye av den generasjon mtp fiskeplasser o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker faktisk det, er ikke så ung:)

Over til en annen sak: Onkelen min sa at noen dykkere hadde sett mye stor fisk inne i det kunstige bassenget som har blitt lagd ved Husøy nå. Prøvde å komme meg inn der med båten en gang, men passasjen inn er veldig grunn. Vet du om noen som har prøvd lykken der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryvarden er en veldig god brosme plass, rett utenfor inngangen av bømlafjorden

fikk brosme på 14 kg å lange på 15 der i fjor :)

er en plass som er verd og prøve

Ja heilt enig "Skudenesbu" , men ufatettelig at det ikkje blir utøva meir havfiske i område vestom Ryvarden; Lyngholmen og nord mot Tjernagel, er vel og merke ikkje kver dag det er vær til å fiske der.

Men masse bra fiskeplasser som sikkert ikkje har vore utprøvd der.

Eg håpar å ta meg nokre turar sørover mot Ryvarden no etter nyttår, må berre prøvast.

Endret av sigbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heilt enig "Skudenesbu" , men ufatettelig at det ikkje blir utøva meir havfiske i område vestom Ryvarden; Lyngholmen og nord mot Tjernagel, er vel og merke ikkje kver dag det er vær til å fiske der.

Men masse bra fiskeplasser som sikkert ikkje har vore utprøvd der.

Eg håpar å ta meg nokre turar sørover mot Ryvarden no etter nyttår, må berre prøvast.

Har prøvd en del mellom Ryvarden og søre enden på Bømlo i 2007. Fått både brosme og litt langer, men ingenting over 12 kg ennå. Havner lett på mudder om en går dypere enn 200 meter, men det er vel bare å prøve litt ulike plasser. Skal satse litt her til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del mellom Ryvarden og søre enden på Bømlo i 2007. Fått både brosme og litt langer, men ingenting over 12 kg ennå. Havner lett på mudder om en går dypere enn 200 meter, men det er vel bare å prøve litt ulike plasser. Skal satse litt her til våren igjen.

Her er rom for pionerfiske i området ja, sjølv om det ofte er lettest å dregge opp på plasser som normalt det er fisk å få. Det å finne nytt tereng synest eg er utroligt givande, kan ikkje sei at eg lukkast så ofte.

Men desto større glede å dra stor fisk på plasser som det ikkje blir fiska på, det krever ganske mykje tolmodighet å bruke tid og kansje dager uten å få noko særligt, men når fangsten kommer er den ofte desto bra er min erfaring.

Lukke til finnj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

jeg er ny på forumet og relativt ny i Haugesund og Omegn, hvertfall fiskermessig sett... Jeg har båt og liker å fiske og holde på å skal prøve ny fiskeredskap. Jukse, dorg osv... Er det noen som har noen tips om plasser ikke så langt fra byen?

Har tresjark som gjør 6-7 knop og er litt skeptisk til den beryktede "sletta"...

Alle råd og tips mottas med takk! Må si dere tar noe svære rugger karer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ta deg en tur sør i Karmsundet.

Fra karmsundbro og sør over er det nok store muligheter for store

torsker fremover. Det er nok bedre der enn holmene vestover mot Feøy.

Men det er jo mange gode krabbe og garn plasser vestover mot Feøy.

Det er også noen fine sommer plasser der. Lune og barne vennlige, kun

30min med snekkå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Etter en alt for lang tid uten fiske. Fikk vi oss en tur 2. juledag.

Vi satte kursen nord til åpningen av bømla fjorden.

Skal utforske litt mere denne plassen fremover.

Mye sei på toppen av "grunna".

Mer om turen kan du lese på linken under, klikk så videre på 2.juledag :-)

http://www.torvastad.com/havfiske/havfiske.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.