Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er det bra å fiske fra land i oslo?


Anette
 Share

Recommended Posts

Hei, og velkommen til forumet.

Det er fort gjort å føle seg avvist med følgende settning, men det er slettes ikke meninga, men for å gjøre det lettere for deg å få de opplysningene du er ute etter; Søk i forumet. Gå øverst på sida og trykk "Søk" og fyll f.eks. ut ordene "fiskeplasser oslo", så skal du ikke se bort fra at du får opp en god del tips.

Selv fisker jeg ikke mye i Oslo, men jeg leser at en god del folk går ut på Akershuskaia.

Jeg for min del anbefaler å gå til Oslo S og ta den 15- minutters-togturen til Sandvika, og spasere de 10 minuttene det tar å gå ut på Kalvøya. Østsida der kan gi bra fangst (iallfall i de litt kaldere månedene).

Ikke akkurat Oslo, men slettes ikke langt unna.

Skriv noen ord da, hvis det blir no (her på FS (fiskersiden.no) kalles det Rapport) !

:blush:

Mvh Bad2

Edit; Shit, det var ekstremt dårlig tips ser jeg etter å ha søkt på de to ordene selv. Prøv noe lignende. BLUSH.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Anette

Velkommen til forumet

Jeg er ikke kjent rundt Oslo, men et lite tips skal du få. Når du spør om slike ting, så er det en stor fordel om du sier litt om hvilke transportmuligheter du har. (Bil, sykkel, tog osv) Det er også litt greit at du nevner hvor stor aksjonsradius du kan tenke deg. På denne måten blir det lettere å hjelpe med relevante tips.

Lykke til med fiskinga.

Mvh

Cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir også lettere om du skriver mer om arter og fiskemetoder, men hvis du, som du skriver, er helt nybegynner, så er vel bare det å få fisk det viktigste i starten. Så kan heller målretta fiske etter store eksemplarer eller sjeldne arter komme etter hvert.

Er ikke kjent i Indre Oslofjord, men kanskje noen som er det kan skrive et par setninger om hvilke arter og steder som lønner seg å prøve nå utover høsten? Vil selv anta at havabbor kan være interessant å fiske etter siden det gjerne gir bifangst av makrell, sjøørret og horngjel. Blir vel også mer og mer torsk på grunnere vann om en drøy måneds tid og utover høsten. Synes selv Fornebulandet er fint, og fått endel torsk og litt sjøørret her. Man lærer uansett raskest om man får være med lokalkjente på tur. Det gjelder også for min del, etter over 15 år med mye og variert fiske!

Flytter tråden til Oslo-forumet, siden det nok blir en lokal diskusjon om Oslo. Et godt tips er uansett å bla litt i trådene i Oslo-forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Anette

Velkommen til forumet

Jeg er ikke kjent rundt Oslo, men et lite tips skal du få. Når du spør om slike ting, så er det en stor fordel om du sier litt om hvilke transportmuligheter du har. (Bil, sykkel, tog osv) Det er også litt greit at du nevner hvor stor aksjonsradius du kan tenke deg. På denne måten blir det lettere å hjelpe med relevante tips.

Lykke til med fiskinga.

Mvh

Cannonbang

Takk:)

Jeg har sjåfør hehe..

Hva er aksjonsradius?

Selv fisker jeg ikke mye i Oslo, men jeg leser at en god del folk går ut på Akershuskaia.

Jeg for min del anbefaler å gå til Oslo S og ta den 15- minutters-togturen til Sandvika, og spasere de 10 minuttene det tar å gå ut på Kalvøya. Østsida der kan gi bra fangst (iallfall i de litt kaldere månedene).

Mvh Bad2

Takk for tipset.. Får prøve der en dag:)

Skal skrive rapport hvis jeg får storfisk:p

Det blir også lettere om du skriver mer om arter og fiskemetoder, men hvis du, som du skriver, er helt nybegynner, så er vel bare det å få fisk det viktigste i starten. Så kan heller målretta fiske etter store eksemplarer eller sjeldne arter komme etter hvert.

Er ikke kjent i Indre Oslofjord, men kanskje noen som er det kan skrive et par setninger om hvilke arter og steder som lønner seg å prøve nå utover høsten? Vil selv anta at havabbor kan være interessant å fiske etter siden det gjerne gir bifangst av makrell, sjøørret og horngjel. Blir vel også mer og mer torsk på grunnere vann om en drøy måneds tid og utover høsten. Synes selv Fornebulandet er fint, og fått endel torsk og litt sjøørret her. Man lærer uansett raskest om man får være med lokalkjente på tur. Det gjelder også for min del, etter over 15 år med mye og variert fiske!

Flytter tråden til Oslo-forumet, siden det nok blir en lokal diskusjon om Oslo. Et godt tips er uansett å bla litt i trådene i Oslo-forumet.

Takk for tips:)

Ja jeg er fornøyd bare jeg får fisk jeg:)

Har lyst på makrell og torsk.. Sjøørret gidder jeg ikke å håpe på engang... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Aksjonsradius er hvor langt hjemmefra du kan tenke deg/ har mulighet til å dra. Hvis du har lyst til å få fisk kan det kanskje være en ide å utvide teknikkene litt til agnfiske også. I kystmeitetråden og meitetråden finner du mye om dette, og det er mange arter i Oslofjorden som er lettere å få på agn. Hvis du har utstyr til slukfiske så koster ikke dette så mye ekstra. Ang sjøørret så er det lettest å få denne på våren, fra mars og utover. Som el-nico sier, det er lov å håpe. Husk, sjørreten ser ikke forskjell på en erfaren fisker og en nybegynner. Ikke vet den hvem som har dyrt utstyr og hvem som har billig heller, til enkeltes fortvilelse. Det eneste som er sikkert er at den lever nede i vannet, så skal du få en så må du ut og fiske.

Fortsatt lykke til

Mvh

Cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På (sen)høsten kan en få relativt stor torsk på Bygdøy, innenfor klippene på andre siden av Killingen. Prøv med en shad jig i det floa er på vei. Ute på Brønnøya biter også torsken bra, prøv deg fra brygga på østspissen, og i sundet der. Det er en halvtime å gå, men kan være verdt det. Her kan du også få havabbor og sjøørret. På Huk biter også fisken. Nakenstranda off season=Torsk.Hvervenbukta er bra.Og så videre. Snøret i vannet er stikkordet. Fisker du med shadjigg får du garantert torsk, men utelukker i større grad Makrell, Havabbor og Sjøørret, som gjerne tar høyere i vannet på raskere og mer sildeliknende "agn". Både havabbor og torsk elsker krabbe, og nå får man gode imitasjoner på xxl. Kaster du ut et søkke med 50 cm fortom til en liten krok med skrelt reke på Hvalstrand, kan du dra opp ulike flyndrer, gjerne om våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.