Gå til innhold
Fiskersiden

Fotballen ruller igjen!!!


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ja, riktignok har den humpet et par uker i kulingen på de britiske øyer men idag begynner Barcelona på 07/08 sesongen. Laget er i år forsterket med den talentfulle Traore , den gode backen abidal, stjernen av milito brødrene og selvsagt- Arsenals store spiller gjennom mnage år- Henry!

Jeg og mange andre gleder oss til å se Henry med UNICEF på brystet, sammen med Eto, Ronaldinho og Messi utgjør han nå verdens beste angrep-på papiret ihvertfall. Så får vi se om laget fungerer sammen eller ikke. Som de fleste vet ble det ifjo 2.plass-avgjort i siste serierunde. Den sesongen ble sterkt preget av at både Eto og Messi var ute i flere måneder. I år er vi styrket fremst med Henry, og har også styrket laget bakover. Vi går for gull!

FC BARCELONA MES QUE UN CLUB

foto_oficial-0708.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Barca - ingen over, ingen ved siden !

Makaløst artisteri, kan det bli likar ?

Hadde vært en drøm om RBK hadde trukket bl.a. Barca og Man U i CL.

Hadde gått til hel.... men for en opplevelse. Og svinaktig dyr høst :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball er ikke bare seier, det er underholdning. I løpet av 2 ggr. 45 min. skal det være en nytelse å se på.

Og ikke alltid at dette laget vinner (uansett hvor gode de er). Bare se på Brasil, topp underholdning.

De vinner mye, men ikke alltid (taper mot Norge som forøvrig er verdens kjedeligste fotballag).

Man går ikke på kamp for å se gode innkast, vi er i underholdningsbransjen (sitat: Eggen).

Så får det heller gå som det går. Artisteri og god angrepsfotball, det er rock`n roll !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RBK holder på å "bygge seg opp" enda de etter effekten fra Kongen av Rævvafotball fra Sunnmøre.

Og Drillo var ikke det spøtt bedre, tross endel seire på 90-tallet. Destruktiv fotball og gørr kjedelig.

Synd å si det, men jeg har aldri gledet meg over landslaget.

Og unnskyld avsporingen fra trådstarter, som virker som har litt peiling på god underholdning :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareide har selvsagt ikke skylden alene for at RBK ikke spiller den angrepsfotballen vi kjenner fra Eggen-tiden. Men han forandret på mye, året han tok tok over. RBK-filosofien var som visket bort på bare 1 mnd.

Defensivt bra ja, men gørr kjedelig ! RBK var gjerrige bakover det året, men vi mistet underholdningen på hjemmekampene :blush:

Grøss hvor kjedelig det var på Lerkendal det året under Hareide !

De ble seriemestere da også, men jubelen stod ikke akkurat i taket det året: Hvorfor: Trøndere vil ha god underholdning, briste eller bære. Kanskje ble vi altfor bortskjemt under Eggen ?

Og Hareide fløt mest på det Eggen hadde gjort. Han utnyttet ikke sjansen med fortsatt god angrepsfotball, og da tar det lengre tid å bygge opp igjen for de andre trenerne. Uten at man heller ikke kan sammenligne disse med Eggen. Men det er jo bestandig vanskelig å hoppe etter Wirkola ......

Tørum er faktisk den beste treneren etter "gamlefar", men enda er det ikke godt nok.

Tør vi håpe på at Eggen Jr. tar over roret (ikke dir., men trener) engang. For jeg tror nemlig han har den rette filosofien, etter sin far.

Og han har bevist noe i FFK, uten at de der nede skjønte det :-(

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på at Sølvreven stadig kaller det de driver med på Lerkendal for fotball. Det ligner litt på fotball, men et trenet øye ser fort at dette er en etterligning....

Håh, håh. Er det kanskje golf ? :blush:

Og midt i sendingen avbryter jeg herved og bekrefter at Brann har begynt å rakne (????)

1-0 til Start. Og LSK truer de i ryggen så det holder !

Kanskje er det håp enda, også for bartefolket ? Hirr, hirr

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Brasil i siste VM er det kjedeligste laget noensinne. Jeg gir så beng i flott teknikk så lenge folk ikke løper. De gjorde kun de måtte for å vinne (bortsett fra når en ikke kunne gå seg til seier mot Frankrike), og dulla rundt resten av kampen. Det er akkurat like kynisk som klassisk Italiensk fotball, bare med litt bedre teknikk.

Takke meg til den tyske maskinen for løping er det sentrale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.