Gå til innhold
Fiskersiden

Fotballen ruller igjen!!!


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

..og når fikk draktreklame noe med saken å gjøre ?

Tipper de drar inn på reklame uansett (stadion osv..), så ikke prøv å få det til å virke som de er så mye "bedre" enn de andre :)

Dette er fotball, alle usaklige og skitne triks er tillatt :o

Dessuten var det du som drog kommersialisering inn i diskusjonen, det er ikke vår feil at vi er verdens største fotballklubb. (Alt etter hvordan man regner riktignok, men uansett med i topp 3 sammen med RealM og ManU)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vel mer på pengene dere brukte på spillere jeg da...

EDIT : forøvrig mener jeg å ha hørt rykter om at Arsenal klatrer helt til topps på den lista i år :)

Arsenal ligger litt bak enda, men har klatret enormt siste året pga ny stadion.

Litt info om BARCELONA fra wikipedia:

I tillegg til å være blant Europas største fotballklubber, er FC Barcelona også den største idrettsklubben i verden, med over 130 000 medlemmer. Fotballaget er det eneste som har deltatt i europacuper uavbrutt siden begynnelsen i 1955.

Sommeren 2006 understreket Johan Laporta og ledelsen eksakt hva de mener med slagordet "Mès que un club" ved å signere en sponsor avtale med verdensorganisasjonen UNICEF. Det er en unik avtale, da Barcelona ikke tjener penger på dette, men gir bort 1 % av budsjettet til organisasjonen. Slike avtaler hadde aldri før vært gjort i fotballhistorien. Den dag i dag kan man se hele laget spille med trøyer der UNICEF-logoen er midt på brystet på draktene.

Da ble det 3-0 hjemme over gode Atletico Madrid idag, meget bra. Valencia tapte poeng igår men RM vant sin kamp idag de også. Uansett et godt resultat.

Fant denne infoen:

Lista for de rikeste fotballklubbene kom ut i går og Real Madrid er fremdeles den rikeste klubben i verden. Selv etter å Real Madrid ikke har vunnet noen titler i de tre siste årene topper klubben listen. Inntekten for klubben i 2005/2006 var 2.367 millioner kroner, en økning på 6 prosent.

Erkerivalen Barcelona kom på andre plass med en inntekt på 2.099 millioner kroner, men de spanske og europeiske mesterene hadde en imponerende vekst på 25 prosent forrige sesong.

Manchester United fallt i samme periode fra andre plass, til fjerde plass. Før det hadde klubben vært øverst åtte år på rad. Likevel er klubben den mest profitable i verden, med et overskudd på 601 millioner kroner for 2005/2006!

Oversikten komme fra siste versjon av Deloitte Football Money League rapporten for 2007.

1. Real Madrid - 2.333 millioner

2. Barcelona - 2.069 millioner

3. Juventus - 2.006 millioner

4. Manchester United - 1.936 millioner

5. Milan - 1.906 millioner

6. Chelsea - 1.764 millioner

7. Internazionale - 1.649 millioner

8. Bayern Munich - 1.633 millioner

9. Arsenal - 1.535 millioner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har til de grader tatt over som Englands desiderte kjøpelag!!! Grattis....

Tja... hadde vi bare kjøpt spillere i like stor grad, og til samme pris som f.eks Chelsea så...

Ta og en titt på hvor mange av de spillerne som er kjøpt inn til en slikk og (eller) ingenting mens de var 15-16-17 år gamle... og ikke kjøpt ferdigutviklede til 20 millioner £. Vil påstå at det ligger en stor forskjell der. Selv om også jeg gjerne skulle sett ett par engelskmenn til på laget. Men spilleren skal passe inn på laget også.. samt de skal ikke koste dobbelt så mye som de er verdt pga Chelsea også byr på dem.

PS : siden du sikkert ikke har peiling så kan jeg ramse opp de spillerne jeg mener for deg :)

Almunia

Glichy

Toure

Senderos

Fabregas

Flamini

van Persie

Adebayor

Diaby

Tipper du ikke hadde hørt om en kjeft av de spillerne før de ble kjøpt av Arsenal. Og bare 2 av dem kosta over 5 mill £. Og det var ikke Toure eller Fabregas for å si det sånn ;) Og begge de er vel hver godt over 20 mill £ idag, Fabregas mest sannsynlig over det dobbelte.

Forøvrig så kom jo vårt engelske alibi, Walcott, inn i dag og gjorde en kjempekamp

Messi er verdens beste spiller om dagen, her er litt fra youtube:

Ihvertfall verdens beste offensive spiller..

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan prøve å innbille meg at du hadde oversikt over alle de du ramser opp før de ble kjøpt av Arsenal :)

Og i tillegg hadde du sikkert fulgt med både Nani og Anderson i tre-fire sesonger.....

Det suger balle å ikke klare å stille en eneste engelsk spiller på laget!!!!

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke med de andre men fabregas var "ferdig" fra Barcelonas ungd.akademi når han ble hentet av Arsenal.

Tull og tøys... dessuten så var han 15 år.

EDIT : gir meg, han var 16 :)

Hadde Barca hatt tro på han, og han hadde vært ferdig utvikla så hadde Barca fortalt ham det og han hadde blitt der! Barca er/var jo tross alt klubben i hans hjerte!!!

Ja du kan prøve å innbille meg at du hadde oversikt over alle de du ramser opp før de ble kjøpt av Arsenal

Og i tillegg hadde du sikkert fulgt med både Nani og Anderson i tre-fire sesonger.....

Ikke alle, men en del av dem

Nani og Anderson har jeg visst om ett par år ja...

Men det er igjen spillere det er betalt unevnelige mengder med penger for... Men utvilsomt gode spillere, men begge er såpass gamle at de ikke er spillere som er/kommer til å bli utviklet hos ManU men i Portugal

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på regelverket-og han var 16 da han ble hentet, her fra wikipedia:

"Francesc «Cesc» Fàbregas Soler (født 4. mai, 1987, Arenys de Mar, Catalonia, Spania) er en katalansk fotballspiller som spiller for Arsenal og Spania. Fabregas begynte sin karriere i FC Barcelona B, men ble som 16-åring hentet av Arsenal sommeren 2003, da var han fortsatt for ung til å signere profesjonell kontrakt med Barca. Fabregas har i lang tid blitt sett på som en av Spanias aller største talenter, og har allerede rukket å vise sin storhet i Arsenal."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det suger balle å ikke klare å stille en eneste engelsk spiller på laget!!!!

Men når man kan skaffe seg bedre spillere til en brøkdel av prisen i utlandet, er man jo rett og slett dum om man ikke forholder seg til de gjeldende EU-regler for fri flyt av arbeidskraft. Jeg vil jo faktisk påstå at Arsenal bedre enn de fleste har levd opp til EUs idealer på dette området. Jeg hadde gjerne sett flere engelskmenn på Arsenal, det ville ikke minst vært bra for engelsk fotball at flere unge engelske talenter slapp til på øverste nivå. Men når engelske spiller prises ut av markedet er jo valget enkelt. Og det aller viktigste er at Arsenal er best. Hva slags pass spillerne har er da underordnet. Å hevde noe annet er jo kanskje på grensen til en slags lett-utgave av rasisme....? Og btw, Arsenal hadde jo en engelskmann på laget i går, og han var sterkt delaktig i at det ble tre velfortjente poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.