Gå til innhold
Fiskersiden

Nye spor av giftlekkasjer i Oslofjorden


cb
 Share

Recommended Posts

For meg visker det som om sentrale politikere og SFT er mest opptatt av å ikke miste ansiktet. Spredningene er bare en bisak.

SFT og myndighetene må naturligvis forsvare sitt valg. Det som skremmer meg er at de ikke forsøker å gjøre dette med saklige faglige argumenter, men heller avfeier den svenske rapporten med arroganse. De går jo ikke inn i en faglig diskusjon om de observasjoner og påpekninger den svenske rapporten har kommet med, og de spørsmål som der stilles. Det gir meg det inntrykket at myndighetene er på gyngende grunn rent faglig.... de vet rett og slett ikke hvor farlige de midlertidige spredningene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvid jeg veit blei andre deponeringsløsninger utredet, og jeg tror deponering på spesialavfallseponiet på langøya ville koste noen titalls millioner mer enn den løsningen som ble valgt.

M

Hovedproblemet med deponiet på langøya er at dette avfallet er langt mindre giftig enn det som lagres der vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFT og myndighetene må naturligvis forsvare sitt valg. Det som skremmer meg er at de ikke forsøker å gjøre dette med saklige faglige argumenter, men heller avfeier den svenske rapporten med arroganse. De går jo ikke inn i en faglig diskusjon om de observasjoner og påpekninger den svenske rapporten har kommet med, og de spørsmål som der stilles. Det gir meg det inntrykket at myndighetene er på gyngende grunn rent faglig.... de vet rett og slett ikke hvor farlige de midlertidige spredningene er.

Det værste er antagelig at politikkerne vet hvor farlig det er, men velger det bort ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.