Gå til innhold
Fiskersiden

..


Spenolsen
 Share

Recommended Posts

Hei

Til det fisket du beskriver er en troutstix 9,3 fot klasse 6 meget passende fordi stanga er kraftig i bunn, den er litt lenger enn vanlig 9 fot og den er rå å få fisk på.

Ikke stiv i toppen, nesten en halvaksjons-stang....

Så denne kan jeg anbefale.

Billig er den også, mye bra forslag her inne forresten.

For streamstix stanga sjekk www.flyfishing-adventure.no eller www.noroco.no

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre forvirringen større kan jeg jo trygt anbefale deg en Redington CPS, jevn og god stang jeg blir mer og mer fornøyd med etterhvert som jeg får testet enda flere andre stenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre forvirringen større kan jeg jo trygt anbefale deg en Redington CPS, jevn og god stang jeg blir mer og mer fornøyd med etterhvert som jeg får testet enda flere andre stenger

Hei

Jeg har CPS i klasse 7, meget god stang. Progressiv, lett i vekt, rask(ikke ultra rask) og utrolig god å kjøre fisk på.

Den har ikke vunnet tester uten grunn.

Mye bra med andre ord :blush:

Jeg smiler hver gang jeg bruker min Redington CPS 9 fot klasse 7.

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greys stanga er sikkert bra, men skal du opp i det prissjiktet ville jeg lett valgt min egen Scott S3 (nå 4700,-) :blush:

Vet ikke om tilbudet på Slate-stanga gjelder i nettbutikken til Prima eller kun i butikk.

Scott er meget bra! Når det gjelder Greys-en så er det nok den stanga som jeg har prøvd som har funket best til både overhode og speykast, andre stenger er ofte litt dårligere på det ene, mens greysen er ekstremt bra på begge deler! (Ikke det at scott er noe dårligere :P )

Greys er bedre enn Hardy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig gode, men synes de er dyre selv til halv pris. Dette er en stang som sikkert vil bli brukt litt i elv, men trolig mest i sjøen. Dyre stenger kjøper jeg til ørretfiske, prøver å skaffe litt billigere til saltvannsbruk. :ph34r:

Hei

Du blir garantert fornøyd med Streamstix troutstix 9,3 fot klasse 6

Den er nesten halvaksjon selv om den ikke føles slik p.g.a den kraftige bunndelen.

Kul å kjøre fisk på, tåler forbausende mye vind, vil si det er en rimelig kraftig 6er.

Den er heller ikke ille i pris.

Uansett om du får en haug med tips så er mitt tips:

PRØV FØR DU KJØPER

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, brukt den til begge deler.

Absolutt mest til sjø fordi den er meget robust og rå å kjøre fisk på...

Som jeg skrev, skikkelig trykk/tung i bunndelen-. Samtidig som den ikke er for tøff i toppen, med det mener jeg stiv.

At den er 9,3 fot er genialt.

Snakk med Bjørnar på flyfishing-adventure.no

Hyggelig kar som sikkert ordner dette for deg.

Flere som ønsker denne i Grenlands-traktene etter å testet min, de blir veldig positivt overrasket over at en stang til den prisen er så bra.

Har 9 forskjellige stenger i div merker, men denne bruker jeg mest ved siden av Redington CPS i 7.

Sistnevnte er litt mer "pinglete", bruker den til litt lettere sjøfiske. CPS er også meget bra, men til ditt fiske ville jeg spurt om åfå teste en troutstix 9,3 fot klasse 6.

Lykke til!

Mvh

Torgeir

Endret av Torghino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott er meget bra! Når det gjelder Greys-en så er det nok den stanga som jeg har prøvd som har funket best til både overhode og speykast, andre stenger er ofte litt dårligere på det ene, mens greysen er ekstremt bra på begge deler! (Ikke det at scott er noe dårligere :) )

Greys er bedre enn Hardy :lol:

Hmmmm

Har hatt greys Grxi og testet ut G-tech gode stenger men bedre en hardy!? kansjo de gamle men i hvertfall ikke Swift mk2 modellene etter min mening da...

Fantastiske stenger både til søfiske og speying i elvene...

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker Greys bedre, iallefall G-Tech.. Men for all del, Hardy har jo noen smykker av stenger, men noen av modellene mener jeg (og noen andre) faktisk blir overgått av noen av Greys sine.. (men nå er jo jeg litt "forelska" i Greys da.. :D

Forresten! Prøv Scierra! Dritbra det også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.