Gå til innhold
Fiskersiden

Innrømmer ulovlig dumping av giftslam


arne mo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heia Hoffa! Du leder.... :D

Riktig, han leder mesterskapet i skap kapitalisten :) Gutten som drømmer om RS6, fiskestenger til mange mange tusen pr stykk, unner seg ferier hit og ditt, har sikkert stor tv og flere pc'er hjemme etc. Stort hus er vel og på dagsorden. Bedre å være åpen og si at man er kapitalist og faktisk drømmer, eier og har slike luksus goder som takket være kapitalismen eksisterer :D

Anyhow, stem hva du vil. Dumpingen hadde skjedd uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, han leder mesterskapet i skap kapitalisten :) Gutten som drømmer om RS6, fiskestenger til mange mange tusen pr stykk, unner seg ferier hit og ditt, har sikkert stor tv og flere pc'er hjemme etc. Stort hus er vel og på dagsorden. Bedre å være åpen og si at man er kapitalist og faktisk drømmer, eier og har slike luksus goder som takket være kapitalismen eksisterer :D

Anyhow, stem hva du vil. Dumpingen hadde skjedd uansett

Joa, det er mulig det at han mesker seg med luksusbehov, men så er det vel også noen av oss som er fullstendig klar over at oss enkeltpersoner- også av mange kallt og behandlet ene og alene som forbrukere - har en svært stor evne til å tilegne oss privat rikdom enda vi egentlig ikke trenger det. Hvem var det egentlig som savna DVDen den gangen BETA var utspilt og vi bare hadde VHS?????????

Kapitalismen er i sin natur forurensende da den krever økonomisk vekst til enhver tid for å kunne eksistere. Økt privat vekst øker forurensinga!

Derfor trenger samfunnet en sterk offentlig sektor som fungerer som en buffer mot de frie markedskreftene igjennom sin eksistens som økonomisk aktør, og med mulighet for og kunne lovregulere de kreftene som ene og alene er til for å tjene penger på Hoffa, deg og meg. Eller på giftavfallsdeponering for den saks skyld.

Anyhow, mener du dumpinga var uunngåelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyhow, mener du dumpinga var uunngåelig?

Ved å tro at man kan stemme på ett parti og fått den unngått, ja! Må nok lære av franskmenna der om protester og sånn, ola dunk kan ikke det. Å tro at om ett visst parti hadde hatt ordføreren eller mer makt så hadde ikke noe av dette skjedd, er temmlig naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å tro at man kan stemme på ett parti og fått den unngått, ja! Må nok lære av franskmenna der om protester og sånn, ola dunk kan ikke det. Å tro at om ett visst parti hadde hatt ordføreren eller mer makt så hadde ikke noe av dette skjedd, er temmlig naivt.

HER kan jeg jo forsåvidt være enig med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Venstresiden er imot privatisering. Og det var et privat firma som gjorde dette. La meg gjette..... pga profitt?

Ser ut som selskapet som har utført(??) oppdraget er statseid gitt. De fylte også opp bjørvika med 20 tonn dritt. Det rimte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER kan jeg jo forsåvidt være enig med deg. :D

jaha? Dette er jo Hoffa sitt hovedargument i alle debatter som er politisk vinklet, lettere sagt, alle debatter han deltar i. Hvis rett parti styrer blir alt mye bedre, mer riktig og ting gjort rett. Antagligvis glemmer man at alle partier holder aldri hva de lover heller. Så dette med partier er bare en skyteskive for at man ikke vet hvor problemet faktisk ligger?

Ser ut som selskapet som har utført(??) oppdraget er statseid gitt. De fylte også opp bjørvika med 20 tonn dritt. Det rimte.

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som selskapet som har utført(??) oppdraget er statseid gitt. De fylte også opp bjørvika med 20 tonn dritt. Det rimte.

Jada. Det at et aksjeselskap er statseid, gjør det jo ikke stuereint (he,he, tok dere antydninga til den dobble betydninga, eller) av den grunn. Det ligger jo likevel under aksjeloven, selv om man i NOE større grad har mulighet for demokratisk styring av bedriften, men det er jo avhengig av generalforsamlingas føringer og politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statlige eierinteresser er riktig ja - et AS med profitt som mål. Det ser vi spesiellt tydlig nå - for ingen kan vel tro på unnskyldningene om at slett arbeid utført, kloakk dumpet i fjorden etc, etc er noe annet enn snarveier for å maksimere profitt?

Hadde nok folk i Oslo stemt AP - så ville mulighetene vært til stede for å kunne stoppet galskapen en gang for alle. Å gjøre det motsatte - og så klage er ikke bare idiotisk, det er apatiens trumfess. At Bjørnøy skulle vært avsatt er en annen sak som det er lite vits å diskutere.

Å drømme om en kul bil er ellers noe ganske annet miljømessig, enn å gi et parti en stemme til å fortsette dumping av giftavfall i egen sportsfiskefjord. Det tror jeg de fleste som er over gjennomsnittet utviklet vil kunne se.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller alt roing du - alt som du ikke har argumenter mot.

Det er riktig at jeg tjener gode penger i en kapitalistisk bedrift. Født og oppvokst i Oslo, singel og med barn på slep er det vanskelig å gjøre noe annet. Jeg bruker pengene på mine fadderbarn i Chile og Latvia - jeg tar bussen så ofte som mulig - og ikke minst: jeg bryr meg om hva som skjer rundt meg (og ja - jeg bretter fortsatt kartonger til gjenvinning). Ved lokalvalg så skal man bry seg om lokale saker - og stemme inn de politikerene som ønsker å gjøre noe positivt for samfunnet/miljøet etc. AP ønsket å stanse giftdumpingen i Oslo, og kunne hatt politisk makt til å gjøre det. Å stemme FRP og så si at det ikke spiller noen rolle er apatisk og egosentrisk. En rolle du kler kanske best av alle når du prediker denne likgyldighet.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller alt roing du - alt som du ikke har argumenter mot.

Nr en, hvordan kan du sitte og si at jeg stemte frp, nå PÅSKRIVER du meg en situasjon som ikke er riktig.

Nr 2, Roing, det er akkurat det du gjør. Er samme hvilket politisk parti som hadde styrt hadde det skjedd like så. At du tror at din stemme og ditt parti utgjør en voldsom stor forskjell, så er det fint for deg. Men lite klokt. Problemet og grunnen til at det skjedde, det er for mange av deg. Skriker i begrensede fora, familie, venner, men der stopper engasjementet. Hadde alle tatt seg en tur ut og protestert, da kanskje hadde det skjedd noe. Verdensmestere når de føler for det, grå mus når det gjelder.

Nr 3, at du får en bedre selvfølelse av å ta buss, eller gi til fadder organisasjoner, godt for deg. Trua er det viktigste og kjære man har i livet og den må man jaggu ta vare på.

I mine øyne er du det største eslet jeg vet om, tøff bak tastene, kylling i virkelighet. Stor i kjeften, men kommer til kort i handlingen. Og du mener sikkert at jeg er det største eslet du vet om og, det er helt greit. Jeg kan aldri bli enig med deg i noe, det vil faktisk ikke gå. Heldigvis finnes det bare en av deg, så du begrenser deg selv. Fortsett med oppropene dine, fortsett med dine politiske agendaer, fortsett å svare på akkurat det du vil svare på, fortsett å være selektiv når du leser. Men du har ingen rett til å klage heller når du ikke gjør en dritt for det utenom plikten din som borger å stemme.Og du skal kjøre dobbeltmoral :lol: Det er visst greit. Drømme om V8 motor med x antall hk, kjøpe ting som bad2 fremhever ødelegger miljøet, det er greit. Kanskje det går opp i opp med kartong brettingen din da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stemmer du hvis du tror at partiene ikke spiller noen rolle?

Jeg stemte AP ved sist valg for å få billigere barnehageplasser - og det fikk jeg. Nå betaler man 1322 for en 2-3 åring i Oslo Øst - mot 3500 før. Det funker å stemme skjønner du - du må bare stemme riktig.

Ellers så er jo dine stempler relativt utbrukt, og personangrep får du gjerne fortsette med. Jeg engagerer meg ihvertfall, jeg bidrar med det jeg har til de som har mindre og det gjør meg og forhåpentligvis andre godt. Ellers er det gøy å høre at du mener protester er veien å gå - da sees vi kanskje på Cafè blitz ved neste veikors :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med dine politiske utspill er stigmatiseringen din. Alle som ikke gjør som deg, ser politikken som deg, er komplette idioter. At du faktisk våger og tørr å stigmatisere alle som ikke er like som deg i oppfatningen av hva som er riktig og gal politikk er skremmende i seg selv. Jeg stemmer dels fordi det er min plikt, men desverre så har jeg liten tro på både politi, rettsvesen, eldreomsorg, politikere og regjeringen. Enough :lol: Ha en god kveld, det er dine politiske meninger jeg tar forutsetningen at du er et esel, ikke deg som person. Du er kul nok du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert blitt en kul TV-duell. Ikke minst hadde det vært et lite håp om at de hadde vist en snev av folkeskikk og ikke snakket i munnen på hverandre hele tiden heller, noe som ellers er en uting blant våre politikere. Det, samt at store deler av valgkampen denne gang stort sett gikk ut på å kaste skitt på de politiske motstanderne var en sterkt bidragende årsak til at jeg for omtrent første gang nektet å stemme. Jeg synes faktisk at det er et minstekrav at politikerne som skal styre kommunen og landet i det minste har et minstemål av folkeskikk. Har de ikke det får de heller ikke min stemme. Forsøpler de i tillegg fjorden for flere generasjoner får de i hvertfall ingenting. Jeg gjør ikke ting bedre for meg sjøl ved å ikke stemme, men jeg gjør ikke ting bedre for politikerne heller, så det får være min protest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å stemme blankt i protest ja, men grunnet rykter om enormt lange køer på stemmelokalene samt prioritering av middag ble jeg sofademokrat denne gang, noe jeg forøvrig tydeligvis ikke var alene om. Men jeg tror det er andre gangen jeg ikke har stemt. Forrige gang jeg ikke stemte var jeg og fisket, og det synes jeg er gyldig grunn.

Men heder og ære til Stordalen ja, som sendte et verbalt balletupp til politikere som synes det er glimrende lokalpolitikk å forgifte fjorden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å stemme blankt i protest ja, men grunnet rykter om enormt lange køer på stemmelokalene samt prioritering av middag ble jeg sofademokrat denne gang, noe jeg forøvrig tydeligvis ikke var alene om. Men jeg tror det er andre gangen jeg ikke har stemt. Forrige gang jeg ikke stemte var jeg og fisket, og det synes jeg er gyldig grunn.

Men heder og ære til Stordalen ja, som sendte et verbalt balletupp til politikere som synes det er glimrende lokalpolitikk å forgifte fjorden vår.

Du får et ballespark av meg uansett for å ikke stemme i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.