Gå til innhold
Fiskersiden

Spenolsen har begynt med fluebinding...


Spenolsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, denne skal du ikke skjemmes av (det kan jo være alternative årsaker til den oppgitte årsaken til feilfokuset, kanskje, men det blir jo bare spekulasjoner. ;) )

Det slo meg umiddelbart at du hadde fått hue så lite til å være den første, men så kunne jeg jo med en nærmere titt se at du brukte jo dobbelt så stor krok som jeg med min første. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne skal du ikke skjemmes av (det kan jo være alternative årsaker til den oppgitte årsaken til feilfokuset, kanskje, men det blir jo bare spekulasjoner. ;) )

Det slo meg umiddelbart at du hadde fått hue så lite til å være den første, men så kunne jeg jo med en nærmere titt se at du brukte jo dobbelt så stor krok som jeg med min første. B)

Var veldig heldig med hodet på den, merket det på andre og tredje fluen:-s Første var faktisk den fineste! Skal binde mer seinere ikveld, og få pappa til å fikse kameraet sitt, evt. låne bruttern sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det beste jeg har sett fra ferske fluebindere :):):)

men legger du flua på gulvet , synes den bedre

:blush::D

Takk takk :D Prøvde overalt i rommet, men vanskelig å få fokus...sinnsykt dårlig lys! Tingen var å tilsette lys ved hjelp av lampe og droppe blitzen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Hva skjer og hva gjør du?

Jeg knyter rett og slett vanlige halvstikk med fingrene :blush: Hadde et tilfelle isted der en av halvstikkene løsnet, men hadde heldigvis knytt dobbelt... Ellers er også "varnishen" litt gammel og sirupsaktig, så har gått over til å bruke klar bil-lakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knyter rett og slett vanlige halvstikk med fingrene :blush: Hadde et tilfelle isted der en av halvstikkene løsnet, men hadde heldigvis knytt dobbelt... Ellers er også "varnishen" litt gammel og sirupsaktig, så har gått over til å bruke klar bil-lakk :D

Ok, halvstikk fungerer fint. Og du gjør det vel med bruk av bobin og fingrene? Beste er å legge en dråpe superlim på for å forsterke, så klarlakk for å få glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten om noen andre som leser dette har tenkt å begynne, så ligger det et par fine instruksjonsfilmer på youtube. Er disse jeg har sett tidligere mens jeg har ventet på at settet skulle ankomme:) Skal se om jeg ikke prøver meg på et av de mønstrene de binder der. Espedalsflua skulle egentlig være en "little devil", men hadde ikke alt jeg trengte, og improviserte derfor. Little devil hadde ikke noe hackel (de svarte fjærne framme ved hodet?) og var i litt andre farger.

Er bundet inn en kobbertråd i Espedalsflua inne ved kroken, som fortyngning også. Men all inspirasjon kom fra youtube og David Cammiss :D

Ok, halvstikk fungerer fint. Og du gjør det vel med bruk av bobin og fingrene? Beste er å legge en dråpe superlim på for å forsterke, så klarlakk for å få glans.

Hva er bobin :blush: Skal se om jeg finner noe superlim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæng, det var jommen en flying start på bindinga :)

Flotte fluer det der! Tror de fleste av oss startet på et langt lavere nivå...

Telemarksprinsen hadde jeg lett knytta på fortommen etter SØ og den Espedalsnymfa var det høy klasse over. Kroppen og ikke minst hackelet! Men om jeg får påpeke en ting så ville jeg hatt litt mindre hackel og bundet det litt ned (som nymfe).. Slik den er bundet vil den også kunne fungere, men da mer som en klekker, dvs at den henger i vannfilmen

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæng, det var jommen en flying start på bindinga :D

Flotte fluer det der! Tror de fleste av oss startet på et langt lavere nivå...

Telemarksprinsen hadde jeg lett knytta på fortommen etter SØ og den Espedalsnymfa var det høy klasse over. Kroppen og ikke minst hackelet! Men om jeg får påpeke en ting så ville jeg hatt litt mindre hackel og bundet det litt ned (som nymfe).. Slik den er bundet vil den også kunne fungere, men da mer som en klekker, dvs at den henger i vannfilmen

Tusen takk for tilbakemelding :) Hvordan tenker du på å binde det ned? Lurer litt på dette, da jeg tenkte å lage en Zulu silver. Stod det skulle kragebindes, vet ikke om det er det jeg gjør :) Har en tendens til å bli veldig tørrfluehackel slik jeg gjør det, skulle gjerne fått det skrått bakover. Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.