Gå til innhold
Fiskersiden

"Black bird Skate"!! Ny ART???


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Sinnsyk fet skate ja! Men det kan vel være flere skater med den snuten KIS.. svart, spiss og stor er forsåvidt alternativer(mtp. snuten), men det mest naturlige er vel spiss.. men helt umulig å si uten å se fisken både over og under

Med den snuten og de vingene er det vel 99% sannsynlighet for spiss. Men HELT sikker kan man aldri være når det gjelder skater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Fantastisk flott fisk... Utenfor Stord, skriver du Aasmund - (innenfor, mener du vel..) vet du kanskje hvor i Husnesfjorden den ble tatt da? Helt sør isåfall? Den ligger jo helst mellom kommunene Tysnes og Kvinnherad. Artig sammenlikning forresten! :-)

--------------------------------------------------------------------------------

Mvh, gss

Tipper det var på Nyleitet eller i området rundt Huglo, det ble spekulert i om skata hadde utvikla en "stealth" teknologi så den ikke skulle syns på ekolodd, men planen med de framoverstikkende finnene var en dårlig kombinasjon med breiflabbgarna til Erling....[ :) ]

Til KIS og Thor E:til en opplysning var skata grå/svart på undersida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er denne fangsten ekstra artig synes jeg, da jeg har fisket målrettet etter skate utenfor Huglo i Husnesfjorden - med glidetackle og wirefortom. Har enda ikke fått en eneste en, men kan ikke gi meg så lett... Den store drømmen må jo være en svær storskate. Kanskje tipset til cb bør testes ut; krabbe som agn.

Et damebekjentskap av meg var på Akvariet i går, og hadde følgende kommentar; "den var utrolig spesiell å se på". Tror jeg må ha meg en tur snarest. Skal isåfall prøve å ta noen digitalbilder, og kanskje få dem lagt ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.60 tror jeg ikke holder til skater på tosifret nei, er igrunn litt spinkelt til mindre sakter også. Problemer er jo at når man fisker de fra land slik jeg har gjort med mine, suger de seg til bunns hele tiden innover, og det føles som å flytte bunnen litt innover hele tiden. Setter STORE krav til utstyret og kanskje spesielt fortom og knuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått skate selv, men truffet Terje Nordtvedt (se Nrek-lista i saltvann!) på målretta tur etter skate. Neppe noen i Norge som har fått flere skater enn Herr Nordtvedt, og hans krystallklare anbefaling var wirefortom. Han fortalte at de flere ganger har opplevd at mono opp til 1,2 har blitt klippet over av skate uten at de har merket noe før de sveivet opp et takkel uten krok. Videre anbefalte han rett krok med oppoverbøyd øye, motsatt av sirkelkrok som flere andre har prøvd med godt hell, og som jeg også ville tro var ideelt til skate. Oppoverbøyd øye begrunnet han med at denne lettere ville få feste i den spesielle munnen til skater ved tilslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.