Gå til innhold
Fiskersiden

"Black bird Skate"!! Ny ART???


Recommended Posts

Hadde vært moro å ha den karen her på forumet.

Mine skater har blitt tatt på sirkelkrok, og de har vært skikkelig kroket, litt for godt et par av de, måtte kappe snøre. Men det er jo vanskelig å vite om napp som ikke har blitt med inn har vært skate eller ikke. Men skater har skikkelige run på baitrunnern da, mye mer enn de fleste andre artene vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Har ikke fått skate selv, men truffet Terje Nordtvedt (se Nrek-lista i saltvann!) på målretta tur etter skate. Neppe noen i Norge som har fått flere skater enn Herr Nordtvedt, og hans krystallklare anbefaling var wirefortom. Han fortalte at de flere ganger har opplevd at mono opp til 1,2 har blitt klippet over av skate uten at de har merket noe før de sveivet opp et takkel uten krok. Videre anbefalte han rett krok med oppoverbøyd øye, motsatt av sirkelkrok som flere andre har prøvd med godt hell, og som jeg også ville tro var ideelt til skate. Oppoverbøyd øye begrunnet han med at denne lettere ville få feste i den spesielle munnen til skater ved tilslag.

Svært interessant, og godt å få bekreftet at wire er tingen:-) Har opplevd selv avkuttet snøre uten at jeg har merket noe som helst. Det var riktignok 0,70 gut, men allikevel.. kan sikkert ha vært pigghå, men merkelig at jeg ikke skulle kjenne noe som helst..vel, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som er interresert i å komme og prøve skata i lyngninfjorden på isen? det er her de fleste norgesrekordene er tatt, da bl.a av herr Nordvedt. jeg bor 3 mil unna, og kan ordne med overnatting etc. jeg har selv aldri fisket på isen i saltvann, så jeg kunne gjerne tenkt meg å blitt med noen folk med erfaring på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.