Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Arsenal 9 8 1 0 21 - 6 25

...

Tottenham 10 1 4 5 17 - 21 7

Derby 10 1 3 6 5 - 22 6

Bolton 10 1 2 7 9 - 16 5

Ja, St.Tottringsday kommer nok rekordtidlig denne sesongen... :D

For øvrig er det på plass med en liten korreksjon; Arsenal har en total score på 39-6 på sine 15 kamper til nå denne sesongen, uansett imponerende, selv om man skal være klar over at 10 av de 15 kampene er hjemme. Men alle 10 kampene hjemme er vunnet, med en målforskjell på 31-4, og i CL har man enda til gode å slippe inn mål... Og aller mest imponerende er kombinasjonsspillet, det er så presist og hurtig at motstanderne rett og slett ikke klarer å henge med i svingene. Og det ser jo ut som man er blitt hakket mer kyniske enn tidligere. Man angriper, ja, men ikke så hodeløst som vi har sett noen ganger, og som man er blitt straffet for. Og dette er viktig når man nå skal ut i de virkelige testene i PL, mot Pool og ManU. Selv om PRH her lever i en drømmeverden, og håper at man ikke skal klare å nullstille seg før kampen i helgen, så tror ikke jeg det blir problemet. Utfordringen blir å klare å bryte igjennom betongforsvaret til Pool. Og det er jo en fare for at man blir stangende, og ikke får hull på byllen, som vi så så mange ganger i fjor. Og hvis det er et lag som kan klare å hindre Arsenal å få spillet til å flyte er det jo nettopp boring liverpool. Her kreves det stor bevegelighet og presisjon! Og hvis Arsenal selv ikke klarer å score, så er det jo alltid en risiko for at Pool klarer å utnytte en av de få mulighetene de trolig kommer til å få (for de pleier jo ikke akkurat å skape så MANGE sjanser det laget, men en og annen sjanse vil de nok få). Det ville vært helt typisk, og et gufs fra fortiden om Pool vant ufortjent på en lompe sent i kampen. time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært helt typisk, og et gufs fra fortiden om Pool vant ufortjent på en lompe sent i kampen. time will show...

Enda mer tåkeprat fra den kanten, men for oss som kjenner'n er ikke det noe uventet.

Vi får se på søndag, fallhøyden blir stor nok.

Skal ha rimelig tykke Arsenal-briller for å mene noe annet enn at seieren i 2004 var VELFORTJENT. Selv om Boy-Mellor's scoring kom på et litt heldig tidspunkt. :D :D

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer tåkeprat fra den kanten, men for oss som kjenner'n er ikke det noe uventet.

Vi får se på søndag, fallhøyden blir stor nok.

Skal ha rimelig tykke Arsenal-briller for å mene noe annet enn at seieren i 2004 var VELFORTJENT. Selv om Boy-Mellor's scoring kom på et litt heldig tidspunkt. :D :D

har da ikke noe problemer med å innrømme at DEN ene seieren var fortjent, men jeg tenkte ikke bare på innbyrdes oppgjør, men mer en typisk trend over tid; kjedelig møkkafotball, og så stjeler man seieren - mange ganger ufortjent - helt på slutten... i Pool-time (eller ManU time om man vil). Og hvis du ikke ser det, så spørs det hvem som egentlig har størst problemer med brillene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da ikke noe problemer med å innrømme at DEN ene seieren var fortjent, men jeg tenkte ikke bare på innbyrdes oppgjør, men mer en typisk trend over tid; kjedelig møkkafotball, og så stjeler man seieren - mange ganger ufortjent - helt på slutten... i Pool-time (eller ManU time om man vil). Og hvis du ikke ser det, så spørs det hvem som egentlig har størst problemer med brillene...

Ja ja, den diskusjonen får vi fortsette over en Guinness på Dubliners ikveld. :P

Du skal jo ut og se The Mighty Reds så. He he :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, den diskusjonen får vi fortsette over en Guinness på Dubliners ikveld. :P

Du skal jo ut og se The Mighty Reds så. He he :blush:

kommer nok til å dra hjem før kampen begynner, kan jo like godt dra hjem for å sove, istedenfor å gjøre det på en pub... men rekker nok noen øl og litt diskusjon før det.

Liverpool - bedre sovemedisin skal man lete lenge etter...

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en flott kamp.

:lol:

Håper denne sitter i hodene deres leeeeeenge, da kan det bli en fin forestilling på Anfield til søndag. ;):ph34r:

Vel, etter prestasjonen i Istanbul ikveld, burde det ikke vaere noe store forestilling paa Anfield paa Soendag :) Naar kommer dere til aa bytte treneren????? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liverpool - bedre sovemedisin skal man lete lenge etter...

Mine ord er vel i behold....? Men egentlig var dette et dårlig resultat for Arsenal. Det hadde vært mye bedre om Liverpool hadde fått noe ut av denne kampen, og fortsatt å tro at de er bedre enn de faktisk er. Nå er de jo såret, og kommer til å mobilisere, kanskje over evne, på søndag. Dette blir en tøff kamp for Arsenal. Så gjenstår det å se om Pool rett og slett har kvalitet nok til å stoppe Arsenal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter prestasjonen i Istanbul ikveld, burde det ikke vaere noe store forestilling paa Anfield paa Soendag :lol: Naar kommer dere til aa bytte treneren????? :)

Ikke denne sesongen. That's for sure.

Hadde en ræva følelse foran denne kampen (ditto god foran søndagens), så det ble ingen stor nedtur..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If pigs could fly!

Vi har hatt han, så nå er det noen andres tur. ;):D

I foelge ryktene, saa er han paa vei til aa erstatte Irlands treneren som ble sparket igaar! Stakkars Irland, jeg tror ikke at Souness er loesningen for dem, som Du sier, vi har sett hva han kan eller ikke kan andre steder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I foelge ryktene, saa er han paa vei til aa erstatte Irlands treneren som ble sparket igaar! Stakkars Irland, jeg tror ikke at Souness er loesningen for dem, som Du sier, vi har sett hva han kan eller ikke kan andre steder! :D

Helt klart.

SoonMess er forøvrig en jævlig trivelig kar, men en drit dårlig manager. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke denne sesongen. That's for sure.

Hadde en ræva følelse foran denne kampen (ditto god foran søndagens), så det ble ingen stor nedtur..... ;)

Hei,

Hvordan er foelelsen naa PRH? god eller raeva?:lol:

Treneren's spoersmaalet kommer nok snart opp, tror jeg! Han brukte masse penger til nye spillere i aar, for ingenting. Dere er heldige som har Gerard, Riise og (selv om jeg ikke fordra ham) Carragher. Det er denne gamle skolen som gjoer en bra job for Liverpool, hadde de ikke vaert her idag, hadde det nok blitt 3 eller 4-1. De nye er helt fravaerende paa banen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt blandet følelse ihvertfall... med 2 stolpeskudd så følte jeg at vi burde ha dratt dette i land ! Og ikke minst så skulle vi vel hatt en straffe i det 76-77 minutt, der Carragher tar ett grepa tak bak i nakken på skjorta til Fabregas...

Hvilken straffe Beatles-gutta snakker om skjønner jeg ikke, da den forseelsen på Kuyt en gang i slutten skjer utenfor :lol: På samme måte som første straffen mot Everton forrige helg! Kan ikke få straffe på forseelser utenfor 16-meteren hver gang vet dere gutter ;)

EDIT : så har man tenkt seg om :D joda, handsen på Sagna skulle kanskje vært straffe... Men da er det 1-1 i straffer vi aldri fikk da ;)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det beste er at han ble utnevnt til "Man of the match" paa Sky "Super Sunday"!!

men han var forskjellen i dag da... sammen med Gerrard. En av dem ute, så hadde det sett stygt ut for Beatles-gutta :lol:

Arsenal 10 8 2 0 22 - 7 26

Manchester U. 11 8 2 1 19 - 4 26

Manchester C. 11 7 1 3 15 - 13 22

Chelsea 11 6 3 2 16 - 8 21

Blackburn 10 6 3 1 15 - 9 21

Liverpool 10 5 5 0 17 - 6 20

Portsmouth 11 5 4 2 19 - 12 19

Newcastle 10 5 2 3 17 - 13 17

Everton 11 5 1 5 15 - 13 16

Aston Villa 10 4 3 3 14 - 13 15

West Ham 10 4 2 4 12 - 9 14

Reading 11 4 1 6 14 - 23 13

Birmingham 11 3 2 6 11 - 15 11

Fulham 11 1 6 4 13 - 17 9

Sunderland 11 2 3 6 12 - 20 9

Wigan 11 2 2 7 10 - 17 8

Middlesbrough 11 2 2 7 11 - 22 8

Tottenham 11 1 4 6 18 - 23 7

Bolton 11 1 3 7 10 - 17 6

Derby 11 1 3 7 5 - 24 6

Fine tabellen :D

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er foelelsen naa PRH? god eller raeva?:P

Treneren's spoersmaalet kommer nok snart opp, tror jeg! Han brukte masse penger til nye spillere i aar, for ingenting. Dere er heldige som har Gerard, Riise og (selv om jeg ikke fordra ham) Carragher. Det er denne gamle skolen som gjoer en bra job for Liverpool, hadde de ikke vaert her idag, hadde det nok blitt 3 eller 4-1. De nye er helt fravaerende paa banen :D

Følelsen er "så där". Kampen sett under ett, så var det greit med uavgjort men det holder ikke for oss i kampen for å holde oss i toppen.

Du kan ikke mene at Riise var en av de aller beste igår, Gamlingen? Da er ikke jeg sikker på hvilken kamp du så..... ;) Skjønner ikke hvordan du kan utelate Javier og Alonso (til han måtte forlate banen).

Du snakker om "de nye". Hvem av dem var med igår? En skadet Torres? En malplassert Voronin (som forøvrig var en backup-spiller som kom på Bosman)?

Ellers så tror jeg at Liverpool FC får ny manager til sommeren......

Ja tabellen ser bra ut! Onsdag's kampen burde gi tre poeng til saa det gaar nok i riktig retning, selv om veien er langt ennaa! :)

Onsdagskampen? Er ikke det Ligacupen da? :D

Vi skal ihvertfall ha Cardiff og Gud på besøk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig fornøyd med denne kampen. Greit resultat, på tross av at Arsenal hadde kampens to største (dobbelt)sjanser utenom målene. Det viktigste var dog å se at Arsenal har vokst som lag; de mestrer nå å møte aggressive og fysisk spillende lag på en annen måte enn før, selv om de har fortsatt en del å gå på når det gjelder bevegelse offensivt i slike kamper. Presisjonen må også bli enda bedre. Men de er på vei, og jeg er helt sikker på at de også har lært mye av denne kampen. Erfaringene herfra kan være godt å ta med seg videre i kampen om de gjeve pokalene. Og det kan jo være greit å ta med seg at Arsenal fortsatt er et ungt lag, som på ingen måte er ferdig utviklet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen er "så där". Kampen sett under ett, så var det greit med uavgjort men det holder ikke for oss i kampen for å holde oss i toppen.

Du kan ikke mene at Riise var en av de aller beste igår, Gamlingen?

Riise gjoerde sin job, synes jeg, god innsats paa venstre siden naar han var der, uheldig med skudd over maalet, saa ikke saa verst :)

Da er ikke jeg sikker på hvilken kamp du så..... ;) Skjønner ikke hvordan du kan utelate Javier og Alonso (til han måtte forlate banen).

Den eneste innsats som jeg kan huske fra Alonso er hans "fake dive" foran maalet, som ga dere deres maal (ypperlig skudd av Gerrard). Det er paa tiden at profesjonel fotball blir en voksen sport og starter aa anvende TV opptak, som man har i rugby. Da blir det endelig slutt paa hele det forferdelig skuespiller game som vi ser hver eneste helg! :lol:

Du snakker om "de nye". Hvem av dem var med igår? En skadet Torres? En malplassert Voronin (som forøvrig var en backup-spiller som kom på Bosman)?

Torres var helt "fravaerende" paa banen, Riktig nok skulle han ikke ha vaert der. Den andre som jeg tenkte paa er nok Voronin, null innsats. Han var kansje malplassert, men for begge spillere,hvem er det sin skyld om ikke de leverte en god performans: treneren vil jeg si! :P

Ellers så tror jeg at Liverpool FC får ny manager til sommeren......

Ja det tror jeg ogsaa! ;)

Onsdagskampen? Er ikke det Ligacupen da? :)

Jep! min feil, jeg bare saa at det var en kamp, ikke hvilken! :lol:

Vi skal ihvertfall ha Cardiff og Gud på besøk. ;)

Lykke til med det :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.