Anatema Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 (edited) Så såvidt på tv2 i tidsrommet mellom 18.30 - 19.30 i går. Har ikke sjekka, men jeg tror det var holmgang som holdt på. Begynte å se i det de skifta emnet, og jeg snappa såvidt opp ansiktet til hu ene dama som hadde vært deltaker i forrige diskusjon. Det var hu "brunhåra peta kjerringa" som jeg har sett så mange ganger før. Noen som fikk med seg dette? Er jeg kanskje helt på jordet her? Var det ikke PETA kjerringa jeg så? Kom med svar, fordi jeg har lyst til å få med meg de PETA (o.l) diskusjonene som pågår for tida. Edited September 19, 2007 by Bendik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Så såvidt på tv2 i tidsrommet mellom 18.30 - 19.30 i går. Har ikke sjekka, men jeg tror det var holmgang som holdt på. Begynte å se i det de skifta emnet, og jeg snappa såvidt opp ansiktet til hu ene dama som hadde vært deltaker i forrige diskusjon. Det var hu "brunhåra peta kjerringa" som jeg har sett så mange ganger før. Noen som fikk med seg dette? Er jeg kanskje helt på jordet her? Var det ikke PETA kjerringa jeg så? Kom med svar, fordi jeg har lyst til å få med meg de PETA (o.l) diskusjonene som pågår for tida. Hu var fra Noah. De er vaffal litt mer seriøse enn PETA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Det var vel Siri Martinsen du fikk et glimt av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Jeg er glad hun ikke er kjerringen min, da måtte jeg sikkert lagt jaktriflen på loftet eller kvittet meg med henne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 19, 2007 Author Report Share Posted September 19, 2007 Noen som vet hva diskusjonen handlet om og om det er mulig å få sett det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oz Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Det var vel Siri Martinsen du fikk et glimt av. HAHAHAHA!! Tenk hvor mange sauer som har måttet lide for at hun skulle få den gensern der da! Jeg mener, det er jo snakk om godt over tusen. Mvh Oz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Noen som vet hva diskusjonen handlet om og om det er mulig å få sett det ? Jeg så ikke programmet men det var vel noe om nødvendigheten av jakt, gjett en gang hvem som var imot. Mulig at du får sett det på TV2 webTV. HAHAHAHA!! Tenk hvor mange sauer som har måttet lide for at hun skulle få den gensern der da! Jeg mener, det er jo snakk om godt over tusen. Mvh Oz Siri Martinsen bruker bare ull fra sau som leverer fra seg ulla frivillig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest los Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=27824 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stegg Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Jeg er glad hun ikke er kjerringen min, da måtte jeg sikkert lagt jaktriflen på loftet eller kvittet meg med henne. [/quot beholdt bøsa og ut med nei til nei damen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Det var vel Siri Martinsen du fikk et glimt av. Støtter kampen mot pels any day. Kampen mot all kjøttspising blir dog litt slitsom i den enden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truttakiller Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 For mange år siden var det en slik debatt på skolen. Da jeg forklarte hvorfor jakt var så viktig på gården vår, og hvor mange dyr som ble felt hvert år begynte dama fra dyrebeskyttelsen nesten å grine Hun kom også bort til meg etterpå, og sa at jeg var like skyldig i denne nedslaktingen selv om jeg ikke skyter selv da jeg som grunneier er med å sitat: legalisere denne ukulturen av psykotiske testosteronsiklende mannfolks trang til å drepe.... he he, det glemmer jeg ikke med det første kan du si.. Hun mente også at bruk av mark som agn, var like ille som at noen skulle brukt en hund til det samme Mye rare folk og meninger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stegg Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 (edited) Ekstremist kaller jeg sånne som henne Bunker du mener hun er nyansert i debatten om pels og støtter hennen fullt ut. Pels fra tamme eller ville dyr.frittgående eller i bur osv???????? Edited September 19, 2007 by stegg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havengel Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Støtter kampen mot pels any day. Kampen mot all kjøttspising blir dog litt slitsom i den enden. Delvis enig, pels fra lovlig skutte frittlevende dyr, for eksempel canadisk ulv, må være lov. Dette er bestandsregulering som gir inntekter til folk som høster av naturen. Samme med pels/skinn/ull fra dyr som spises. Oppdrett av dyr kun for pels/skinn er derimot noe stort svineri og tjener kun forfengeligheten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 (edited) pels fra tamme elle ville dyr.frittgående eller i bur osv???????? Først og fremst ville dyr i bur selvfølgelig. Men er heller ikke videre begeistra for å ta livet av ville dyr kun for pelsen (dog har jeg stor forståelse for bestandskontroll, og igjen da bruk av pelsen). Pels som et biprodukt av matjakt er noe helt annet, og skulle bare mangle. Edited September 19, 2007 by Bunker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 19, 2007 Author Report Share Posted September 19, 2007 Tabloid var det ja! Da kan det hende jeg finner det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stegg Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 se der, nyansert Bunker . Det er forskjell på pels og pels. Det har denne nei damen svææært vanskelig med å skjønne, som i alle andre sammenhenger hun uttaler seg desverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 se der, nyansert Bunker . Det er forskjell på pels og pels. Det har denne nei damen svææært vanskelig med å skjønne, som i alle andre sammenhenger hun uttaler seg desverre Så lenge hun mener at alle i verden skal bli vegetarianere så skjønner jeg at hun ikke gidder å skille så mye for da er lissom alt like ille. Men det er så minimalt med pels som er fra skutte villdyr under kontrollerte forhold at kamp mot pels i mine øyne er kamp mot pelsoppdrett, og ulovlig jakt. Alt har seffern nyanser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovejan Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 (edited) HAHAHAHA!! Tenk hvor mange sauer som har måttet lide for at hun skulle få den gensern der da! Jeg mener, det er jo snakk om godt over tusen. Mvh Oz For de som ikke har fått det med seg, så blir sauen klippet mens den lever og ulla vokser ut igjen, slik som håret på oss mennesker Det er med andre ord ikke snakk om dyredrap for å få seg en strikkegenser. Edited September 19, 2007 by ovejan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slemmo Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 For de som ikke har fått det med seg, så blir sauen klippet mens den lever og ulla vokser ut igjen, slik som håret på oss mennesker Det er med andre ord ikke snakk om dyredrap for å få seg en strikkegenser. ja, men det ser ikke ut som sauene trives spesielt når de blir satt på rævva og barbert, dyreplageri kan man sikkert kalle det om man vil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oz Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 For de som ikke har fått det med seg, så blir sauen klippet mens den lever og ulla vokser ut igjen, slik som håret på oss mennesker Det er med andre ord ikke snakk om dyredrap for å få seg en strikkegenser. Selvsagt. Har selv vært med på å klippe sau, og de likte det ikke. Tror noen bør ta seg en prat med hu dama der altså. Hun er med på å lønne en industri som årlig plager et helt lass med sauer kun for pengenes skyld. Svina. Samme folka som slipper sauene ut i skauen for at de skal bli spist av ulv og bjørn. Mvh Oz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 INTERN TIL ESPEN: Sorry. Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14391/35341.jpg Levert av: http://fiskevatn.no/foto/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Ørud Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Takkskarruha, Trond...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Å fy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansemann Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 Jeg tipper den genseren ikke er strikka av saueull men av øyebryn hun har nappa på seg selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoffa Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 Mener å huske at hun bruker klær strikket av hundehår... seriøst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts