Gå til innhold
Fiskersiden

Kjempe karuss


AAB
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Matthew

Er politi tilstede krav hos NMU? [ :) ]

Ja det er vel snart krav på at en må vite fiskens levekår fra år til år også for at det skal bli godkjent!

Sende en fiske rekord til NHU? never from me!!

Hvist ikke et bilde og et vitne er bra nok so driter jeg i hele rekorden på den lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er dere sikre på at det dreier seg om to fisker? Da moren til fiskeren ringte meg i forrige uke snakket hun om karuss på 2,7 og noe veid på privat vekt. Jeg ba dem ta med fisken til en butikk, noe de gjorde. Der ble det konstatert en vekt på 2,3+. (Et klart bevis på at private vekter mildt sagt kan være unøyaktige). Rekordkrav og bilder er ennå ikke mottatt av norgesrekordjuryen. Jeg er sikker på at jeg ville ha hørt noe om det var snakk om en fisk på 2,8 i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Suter skrev: Sende en fiske rekord til NHU? never from me!!

Hvist ikke et bilde og et vitne er bra nok so driter jeg i hele rekorden på den lista!

For det første så er NMU ikke de som registrerer norgesrekorder... for det andre så er kravene til godkjent innmelding av specimenfisk til NMUs konkurranse et regelverk godkjent og bestemt av medlemmene på landsmøtet og fastsatt for å sikre at fangster er reelle. Gode bilder som tydelig viser fiskens størrelse er helt OK. Har du problemer med det suter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Isgalt

Hmm, er dere sikre på at det dreier seg om to fisker? Da moren til fiskeren ringte meg i forrige uke snakket hun om karuss på 2,7 og noe veid på privat vekt. Jeg ba dem ta med fisken til en butikk, noe de gjorde. Der ble det konstatert en vekt på 2,3+. (Et klart bevis på at private vekter mildt sagt kan være unøyaktige). Rekordkrav og bilder er ennå ikke mottatt av norgesrekordjuryen. Jeg er sikker på at jeg ville ha hørt noe om det var snakk om en fisk på 2,8 i tillegg.

Trekker tilbake det jeg skrev. Har snakket med mora, og hun bekrefter at han dagen etter tok en på 2,784 kg på mark. Den ble gjenutsatt. Papirer og bilde for reg. av n-rek er i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.