Gå til innhold
Fiskersiden

Flemms har invitert til TIDENES isfiske i Sarpsbor


cral
 Share

Recommended Posts

En gang på nyåret, når isen når folket i syd.

Følgende steder er nevnt: Isesjø, Mingevann, Tunevannet, Visterflo, Skinnerflo

Greier vi å få det til, blir det Lavo (med brenner) og helgetur.

Kem blir med?

Allerede påmeldte: (edit: burde kanskje vært "Potensielle oppmøtere")

Flemms

Cral

S.U.

LDV (Isesjø)

LAK

Trophy Hunter

Cato (ikke 15-17 jan)

Espen (med forbehold)

Håvard Skjelstad (fiske/dagstur)

Eirik (fiske/dagstur)

Stein (fiske/dagstur)

Remy (motell/modellfly[ :D ])

Caddis

Atle I

Thile (Ikke telt)

HelgeH

Sjefsfeskern (behagelig annlakt med seng i nærheten)

Og subjektet hadde ikke plass til enda en bokstav, derfor er Sarpsborg uten en g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Vill ide....

Om jeg skulle finne alle delene til Lavoen min eller noe andre skulle ha en lavo stående, kunne noen tenkt seg en full helg?

Får legge til at guiden(e) sitter inne med tre flotte Fish-Camp steder på henholdsvis; Mingevann, Vestvannet og Isesjø som egener seg godt for Lavo.

Med en "multifule" i Lavo'n og en god sovepose og liggeunderlag så er det duket for en flott opplevelse i flott vinter-natur med tilhørende "vildlife"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Helt klart.... blir det isesjø, henger nok flere av oss lokale Isesjømafia folk oss på. Er en skikkelig god camp spot på Øyen på isesjø,med plass til opp til flere lavoer, også finnes det jo kjempeBorre her [ :D ]

edit: ps. jeg kan stille med lokalkunnskap om isesjø,hehe [ :) ] , båt også,om det blir en mild vinter,hehe [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til "Isfishing weekend" i Sarpsborg Jan. 2005.

En Fredag til Søndag tur. Kan stå for rigging av Lavo, får kansje lånt en 6-8 manns, eller fint om noen er behjepelige med å skaffe det!

Blir det kun en Lavo satser vi på Base-Camp Vestvannet, Det ligger sentralt og man har kort utflukt til bla Tunevannet, Mingevannet, Isesjø og Visterflo.

Blir det flere Lavoer, staser vi på Base-Camp på Mingevann eller Isesjø(større plass, men litt lenger unna kjernen).

-Bålplass og matlaging over åpen ild(planlegge felles mat/middag)

-Overnatting i Lavo med ovn(multifule)

-Isfiske i mycke bra vann etter grovkalibret; Abbor, Gjedde, Gjørs, Lake, Mort og mange andre fiskeslag + Hork[ :D ]

-Guiding etter beste evne i disse vannene

-Sossiale hyggestunder i Lavo inkludert godt drikke, drikker framstillt av Malt, Humle, Vann og gjær + div etanolholdige drikker!

-Ekstra telt til lagring av utstyr, kjekt!

Dette trenger ikke koste mye, og slike turer er sef mcho artig!

Blir det opplegg med innhandling av felles middag o.l er det en fordel med binendepåmelding. Med litt hjelp kan jeg stå for disse tingen.

Kommer nærmere tilbake med en plan etter Nyttår og etter interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at noen forsøker grave opp dybdekart på vannet man blir enige om og distribuerer dette på forhånd, gjerne merket av med kjente og ukjente godplasser. Kommer an på hvilken helg, men ikke umulig jeg tar en tur. Remy har sikkert tødd opp til da og kan bli med som fotograf og kanskje også fisker. han blir nok frelst snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel ikke drøye for lenge med å sette en dato! Hvem tar tak?

For min del er det ikke aktuelt 14.januar. Da spiller Kampfar og Mayhem opp til låvedans på Hamar. Den er det ikke aktuelt å skulke og da blir det nok overnatting oppe på flatbygdene... Slik tempen er her nede i sørøst ser det jo ikke ut til å bli isfiske på en stund heller. Kanskje lurt å vente til 23.januar?

Med fare for å bli stemplet som en skikkelig pudding: Jeg har tilgang på klubbhuset til Nylende IF. Ligger kloss inntil Visterflo. Ikke akkurat topp moderne men ihvertfall tak over hodet hvis været slår seg vrangt. Hvis ikke kravene til overnattingsstandard er for store er det i hvert fall en mulighet. (Her kunne jeg slengt inn en liten frekkhet om vestkantgutter og krav til fasiliteter men jeg lar som dere ser være [ :D ]) Garderober/dusj/lita badstu/lite kjøkken/stor stue (og stor grusbane hvor modellflyvere kan leke seg mens de voksne er på isen og fisker[ ;) ]).

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver vi Januar så er det vel uansett is rundt omkring men klart det går an å drøye dette. Ellers hadde det vært godt å hatt et tak over hodet hvis vi skal ta en liten fest også. Men forøvrig er 23 Januar en helg som er øremerket fisking uansett så dette blir midt i blinken for meg også det. kanskje vi bare skal spikre denne... Flemms det er du som inviterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.