Gå til innhold
Fiskersiden

Smørflyndre


Recommended Posts

Om du er ganske/veldig sikker på at det ikke er en av de andre flyndrene, og noen har vha en fiskebok identifisert den som en smørflyndre, og du (etter å ha sett bilde i ettertid) er ganske sikker på ID'en så ser jeg ingen grunn til at du skal måtte trekke denne. Det er jo ikke snakk om fisk som er så like som sypike/skjeggtorsk at det gjort i en veldig kjapp håndvending å feile heller !

ER helt enig med ned den store taler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt spørsmål. Har fått dei særare flyndrene mine på svartonglar storleik ukjend - funne i naustet på tur på fjorden - når hensikta har vore å fiske liten kviting. Agnet har vore brislingbitar i storleiken veslefingernagl. Tackelet var eit slep etter loddet med to, tre krokar som subba botnen.

Lenge sidan eg fekk denne, so dokumentasjon type bilete finst ikkje. Men meda veit eg!

Eit liknande tackel såg eg for meg i dag då eg filosoferte over fangstmetodikk. Rett og slett eit tyttebærhekle festa bak glidebommen. Kanskje eit mini pæresøkke heilt bakerst, for å sikre at krokane vert liggande nedpå. Bør vel prøve ulike agn. Smørflyndremunnen er jo vendt nedover, så paternoster er nok sannsynlegvis ikkje det beste.

At eg trudde arten skulle koma med hjelp av båt har tydeligvis berre sendt meg ut på villspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brukbart med smørflyndre i Oslofjorden også. Da jeg drev med yrkesfiske så fikk jeg ganske mange og størrelsen lå på 0,5-1 kg. Jeg husker hvor jeg fikk mange av de og om noen har lyst til å prøve seg så send meg en pm så skal jeg gi svar. Dybden var stort sett drøye 100 meter der jeg fikk mest.

Det hadde vært moro å forsøke seg etter arten og til helga så er det meldt lite vind og bra vær... Så kanskje jeg skulle gjøre et forsøk selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otte & Co fekk vel rundt 30 stk i bunntrålen like utanfor kysten, så at det er eksemplar inne i fjordane er vel ganske sikkert, det er bare å gutse!

:)

Nja, Pethon sier de ikke finnes her, så da har nok Otte &Co tøysa litt med artsidentifiseringen. Hva sierru Otte, kom igjen nuh! Hva har du å si til ditt forsvar :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, Pethon sier de ikke finnes her, så da har nok Otte &Co tøysa litt med artsidentifiseringen. Hva sierru Otte, kom igjen nuh! Hva har du å si til ditt forsvar :)

Mvh Oz

Jeg har sett bilder av de firflekka så jeg kan bekrefta at artsidentifiseringa er riktig, hva Pethon sier har vel ettrhvert vist seg at man kan ta med ei klype hasj , mye som har endra seg i havet de siste årene, Mora og firflekka var fikk de mange av, men går utifra at Otte er på banen her snart med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder av de firflekka så jeg kan bekrefta at artsidentifiseringa er riktig, hva Pethon sier har vel ettrhvert vist seg at man kan ta med ei klype hasj , mye som har endra seg i havet de siste årene, Mora og firflekka var fikk de mange av, men går utifra at Otte er på banen her snart med bilde.

For å gjøre det ganske klart... Jeg tviler definitivt ikke på Otte og kompanjongene hans, og er selvsagt klar over at Pethon ikke alltid har rett. Men ironi er kanskje ikke noe man bør prøve seg på før lunsj? :)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var då voldsomt til masing då!

Trur nok eg skal klare å grave fram seks ulike posisjonar der me har fått firflekka var, to av dei ligg nord i norskerenna, fire ligg på sokkelen nord for Stad. Dybda har for det meste vore 3-400 meter. I godt ver og med ein bra båt, så skal ein rekke ut til den "heitaste" plassen (gav vel omlag 30 individ på eit relativt kort trålhal..) på rundt to timar med avgang frå staden for Vestlandstreffet. Tar nokon utfordringa?

Djupne, temperatur og botntype me har fått arten på før kan me også finne i mange av fjordane, så det burde ikkje vere noko i vegen for at den snart hamnar på ei av artslistene ved ein tilfeldighet.

Smørflyndre ser det ut som de har kontroll på no. Veldig flott at de har eit stadig fokus på artsidentifiseringa her inne og at det går an å stille spørsmål utan å bli uglesett (stort sett..).

Stå på! De står for mykje bra forskning langs kysten.

Otte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brukbart med smørflyndre i Oslofjorden også. Da jeg drev med yrkesfiske så fikk jeg ganske mange og størrelsen lå på 0,5-1 kg. Jeg husker hvor jeg fikk mange av de og om noen har lyst til å prøve seg så send meg en pm så skal jeg gi svar. Dybden var stort sett drøye 100 meter der jeg fikk mest.

Det hadde vært moro å forsøke seg etter arten og til helga så er det meldt lite vind og bra vær... Så kanskje jeg skulle gjøre et forsøk selv. :)

PM! eh, spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forsvare avartaren min litt: Pethon har gjort eit formidabelt arbeid med å samle data. Utbreiing av artar har me vel vore inne på før, ein kan ikkje bevise at ein art ikkje fins ein bestemt plass, men ein kan bevise at den er der. I tillegg kjem endringar i utbreiing, og utdøying enkelte stader. Nettopp på grunn av ovannemnte poeng, vil ein i framtida kanskje berre sjå ein auke i utbreiinga, utan innskrenking. Det er jo dumt, men praktisk umogleg å unngå.

Det viser seg å vera vanskelig å artsbestemme enkelte artar, og feilbestemmingar kan få store konsekvensar. Berre sjå på kloskate og flekkskate. Begge desse har vore/er norgesrekordar, trass i at dei kanskje mest sannsynleg var piggskater. Flekkskate har (sannsynlegvis) fått feilaktig utbreiing i Nord-Trøndelag.

Uansett kor dårleg Pethonboka måtte vera, så er den samla sett sannsynlegvis den beste boka me har for norske fiskar og rundmunnar i Norge per i dag. Ting blir betre, meir oppdatert og korrekt etterkvart. Eg håpar verkeleg at nokon tek opp arven etter Pethon og reviderar boka i næraste framtid. Den aukande interessa for rare artar i Norge for tida støttar opp om dette.

Pethon ruler!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har sagt at Pethon er dårlig, bare at ikke all informasjonen stemmer 100%. At enkelte ting er feil betyr jo ikke at hele boka er dårlig. Slik jeg ser det er det for mye å kreve at absolutt all info om alle arter skal være helt uten den minste feil.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forsvare avartaren min litt: Pethon har gjort eit formidabelt arbeid med å samle data. Utbreiing av artar har me vel vore inne på før, ein kan ikkje bevise at ein art ikkje fins ein bestemt plass, men ein kan bevise at den er der. I tillegg kjem endringar i utbreiing, og utdøying enkelte stader. Nettopp på grunn av ovannemnte poeng, vil ein i framtida kanskje berre sjå ein auke i utbreiinga, utan innskrenking. Det er jo dumt, men praktisk umogleg å unngå.

?????

Kva er så dumt med dette? at temperaturen stig er jo et faktum, og om den ikkje hadde gjort det så hadde Norge lege under 1000 meter med is enno....

Nye artar kjem til og andre forsvinn ,slik har det alltid vore og vil alltid vera, ein må ikkje bli ekstremist om det døyr ut ein art (lokalt) det kjem nye til, det har jo vist seg dei siste åra, med Havabbor, Mulle, St. petersfisk, Havbrasmer osv..., eg ynskjer alle nye fiske artar velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med keiservar (Zeugopterus regius) da?

Er ikke den registrert i Norge? Vanskelig å finne ut på nettet egentlig, men jeg tok bilde av en var for 2-3 år siden som jeg trodde (håpet på) kunne være kongevar. Bilder ble sendt til Havforskningen, men det viste seg imidlertid at det kun var en helt vanlig tungevar :)

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, ei misforståing her, Asmund. Eg meiner det er dumt at me ikkje kan gjenspegle den "eksakte" utbreiinga til artar, nettopp fordi me ikkje kan bevise at ein art ikkje er der, men me kan bevise at den er der.

Når ein art fyrst har blitt påvist i eit område, vil den i litteraturen vera utbreidd der for alltid, sjølv om den kanskje ikkje er det. Det er kjedelig, men praktisk umogleg å unngå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling Moe Fisk og vilt på Youngstorget har som regel mange smørflyndrer som er fisket i Oslofjorden. Ofte er det flere smørflyndrer enn rødspetter til salgs i vinduet når jeg går forbi. Må alltid ta en titt da...

Det virker som om det er bra med smørflyndre i Oslofjorden....sikkert mulig å få en hvis man fisker litt målrettet på riktig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Nei, det er det temmelig sikkert ikke...

I alle fall ikke alle. Tviler på at det er noen som har piggvar, slettvar,hårvar, småvar, glassvar, tungevar, sandflyndre, skrubbe, rødspette, lomre, smørflyndre, gapeflyndre, kveite, blåkveite, tunge og glasstunge på artslista si.... :lol:

Mvh Oz

Tydelig tegn på at folk ikke fisker nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling Moe Fisk og vilt på Youngstorget har som regel mange smørflyndrer som er fisket i Oslofjorden. Ofte er det flere smørflyndrer enn rødspetter til salgs i vinduet når jeg går forbi. Må alltid ta en titt da...

Det virker som om det er bra med smørflyndre i Oslofjorden....sikkert mulig å få en hvis man fisker litt målrettet på riktig plass.

Nettopp dette er poenget med tråden - smørflyndre er supervanleg (i Pethon er den vel rekna som karakterart for norske fjordar) men svært få har fått den på krok!

Umogleg er det dog ikkje, denne her er nok veldokumentert (nrek):

Smørflyndre 0,70, Rune Damsgaard, Toppdalsfjorden, 28.07.1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.