Gå til innhold
Fiskersiden

jerkhomeparty


pikewallis
 Share

Recommended Posts

hvis det er noen som kunne ønske seg å komme opp på torsdag denne uke 18.10.07 så send meg en mail på pio611@hotmail.com. ikke send meg noen PM de får jeg ikke lest uansett........... :D

Jeg har en bunke med jerkbaits som kan selge, mange kg med jiggs, stenger, ja gudene vet hva jeg har. Så ta kontakt på mail slik at kona får laget nok sjokoladekake hehehehe.

Når det gjelder jerkbait så kan jeg nevne wabull,phantom (orginal fra USA) Haukitracker,muskynicke,cobbs, Kjelle Lundberg mm så det er en del bra handgjorde beten. Har også en del av big bandit og buster men litt spesielle farger, også noen fra signatur sortiementet. Legger også ut et par bull dawg's som jeg kan kvitte meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bare funnet ut hva som funker ... :D

Kan nok være noe i den rettningen hehehe, nei da kan garantere at mye av de betene jeg kan kvitte meg med gir fisk, men det er begrensa hvor mange man trenger til slutt og nå har jeg så mange at de ligger over alt i huset, har ikke nok kasser til å få puttet de i. Og da er det på tide å kvitte seg med litt, artig at det er flere som kanskje kan få fatt i noen beter som ikke alle andre har.

:D;)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Kan nok være noe i den rettningen hehehe, nei da kan garantere at mye av de betene jeg kan kvitte meg med gir fisk, men det er begrensa hvor mange man trenger til slutt og nå har jeg så mange at de ligger over alt i huset, har ikke nok kasser til å få puttet de i. Og da er det på tide å kvitte seg med litt, artig at det er flere som kanskje kan få fatt i noen beter som ikke alle andre har.

;):D

Med tanke på baits som IKKJE gjev fisk, er Pingvin ein utmerka kjøpar. Han vil ikkje merke forskjell kva fangst angår... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Si fra klokken 17 og ettersom det er torsdag så kan folk kombinere med en tur i kjellern på Høybråten samme kveld og dermed gjøre en hel shoppingkveld ut av det ettersom det jo er rett borte i gaten.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på baits som IKKJE gjev fisk, er Pingvin ein utmerka kjøpar. Han vil ikkje merke forskjell kva fangst angår... :D

Dette finnes vel ikke et beten som ikke gir fisk, spesielt hvis gjedda er i bette, da tar den vel nesten alt, ;) men så kommer det tider der den kan være litt mer svårt og da kommer mange av disse betene til sin rett.

Du kan fiske noen av disse ekstremt sakte, ved litt hardere nyck farer de nedover i vannlaget å legger bellyen på siden og ofte er dette noe som kan trigge trek gjedde. Mange av disse beten har en side-side og opp og ned gange noe som virker som en god kombinasjon.

Når et slik bete stuper ned å blir hengene litt til neste ryck gjør at den skuter fart opp igjen, da er det svært få gjedder som klarer å holde gjeft............. :D:)

Tips: Si fra klokken 17 og ettersom det er torsdag så kan folk kombinere med en tur i kjellern på Høybråten samme kveld og dermed gjøre en hel shoppingkveld ut av det ettersom det jo er rett borte i gaten.... ;-)

synd det ikke er tak i mellom så hadde det blitt rene kjøpesentret heheheh. :):)

Espen

skjønte ikke helt det med "tips: si i fra kl 1700"

er det

si i fra kl 1700 (skal man si i fra kl 1700)

eller er det ¨

si i fra kl 1700 (altså oppstart kl 1700)

Jeg kan ta noen bilder og skrive litt mer konkret hva jeg vil kvitte meg med så dere vet litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får kunden sette dagsorden heheheh. Men ser vel for meg fra rundt kl 1700 til kl 2100 eller noe. men får jo først se jeg har fått noen mailer når jeg kommer hjem.

Vet at det kommer en som jeg gjorde avtale med i går, klart hvis han blir alene så får han jo plukke fra øverste hylle heheheheh og det er ikke noen ulempe vil jeg tro. :D;)

Oppstart 17 var det jeg tenkte på

Hmmmm, synd jeg da er på vei til vestlandet ellers skulle jeg kommet og spist sjokoladekake i hvertfall ;-)

sjokoladekaka tæll a mor er ikke noe å jake etter, men viktig at de som eventuellt spiser den ser fornøyde ut. Disse damene setter jo pris på litt ros, selv om den ikke er berettiget, men det trenger jo ikke hu vite hehehehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på baits som IKKJE gjev fisk, er Pingvin ein utmerka kjøpar. Han vil ikkje merke forskjell kva fangst angår... :D

:D Vel, noen må jo kjøre båten vet du, så får du heller glede deg over min eminente manøvrering og lokalkunnskap, som gir deg god fangst hver eneste gang.

På den andre siden så hoper ikke baitsa seg opp hos meg ettersom jeg sprer de utover i vassdragene ;-) (Fikk jo ei gjedde sist gang, etter at jeg fikk låne ett blått baits, så 0 en har sprukket). Vurderer sterkt å gå over til "float" baits hele veien, 3 slitte baits. før første gjedda sitter. er dyrt.. Har begynt å legge planer om egenproduksjon i "fiskerboden" til vinteren.

Kan ikke møte Torsdag da fruen er på business over kjølen, og den moderne far koser seg hjemme med barn og huslige oppgaver.

En lett tvil melder seg ifht om Lettaste Døsen vil gjøre en uhilda og objektiv jobb som innkjøper av baits for meg... :D

Tvilen får stå deg til gode, du har herved fullmakt på inntill 500,- Men husk å gå for de små baitsa, stanga mi er for myk for de store. Og alt som går i fargen blått er sef. attraktivt. Helst semi og synk. Ikke legg alle penga i ett håndsmidd baits med bladgull og perlemorøyne, jeg vil ha flest mulig for penga B)

Tar du oppdraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Vel, noen må jo kjøre båten vet du, så får du heller glede deg over min eminente manøvrering og lokalkunnskap, som gir deg god fangst hver eneste gang.

På den andre siden så hoper ikke baitsa seg opp hos meg ettersom jeg sprer de utover i vassdragene ;-) (Fikk jo ei gjedde sist gang, etter at jeg fikk låne ett blått baits, så 0 en har sprukket). Vurderer sterkt å gå over til "float" baits hele veien, 3 slitte baits. før første gjedda sitter. er dyrt.. Har begynt å legge planer om egenproduksjon i "fiskerboden" til vinteren.

Kan ikke møte Torsdag da fruen er på business over kjølen, og den moderne far koser seg hjemme med barn og huslige oppgaver.

En lett tvil melder seg ifht om Lettaste Døsen vil gjøre en uhilda og objektiv jobb som innkjøper av baits for meg... :D

Tvilen får stå deg til gode, du har herved fullmakt på inntill 500,- Men husk å gå for de små baitsa, stanga mi er for myk for de store. Og alt som går i fargen blått er sef. attraktivt. Helst semi og synk. Ikke legg alle penga i ett håndsmidd baits med bladgull og perlemorøyne, jeg vil ha flest mulig for penga B)

Tar du oppdraget?

kan jo si at ingen av mine beten vil koste 500,- pr stk hehehehe......... så du får nok fler et et ja........... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

En lett tvil melder seg ifht om Lettaste Døsen vil gjøre en uhilda og objektiv jobb som innkjøper av baits for meg... :D

Tvilen får stå deg til gode, du har herved fullmakt på inntill 500,- Men husk å gå for de små baitsa, stanga mi er for myk for de store. Og alt som går i fargen blått er sef. attraktivt. Helst semi og synk. Ikke legg alle penga i ett håndsmidd baits med bladgull og perlemorøyne, jeg vil ha flest mulig for penga :D

Tar du oppdraget?

Eg kan alltids handle for deg, men det slår meg at dei to viktigaste ingrediensane du burde putte i fiskekassa di er skikkelege fortaumar og ei oppskriftsbok på knutar :D

Om eg ikkje fortaper meg i handlaga perlemorbladgullbaits, skal eg vere på utkik etter baits som flyt når fortaumsknuten ryk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo si at ingen av mine beten vil koste 500,- pr stk hehehehe......... så du får nok fler et et ja........... :D

Som jerkbaitens Imelda Marcos så tror jeg at enhver kan gå seg vill i samlingen din, og ende opp med noe som bare er dyrt, ikke nødvendighvis brukanes :D

Det går nok bra, flott tiltak.

Og jeg mener fortsatt at det burde være mulig å få til et bytte/selge/kjøpetreff i Oslo-området?

Eg kan alltids handle for deg, men det slår meg at dei to viktigaste ingrediensane du burde putte i fiskekassa di er skikkelege fortaumar og ei oppskriftsbok på knutar :D

Om eg ikkje fortaper meg i handlaga perlemorbladgullbaits, skal eg vere på utkik etter baits som flyt når fortaumsknuten ryk.

Trenger fortaumar ja, syns baitsene er mer følsomme for skrukkete fortaumar. Knuten jeg bruker er den vanlige "to ganger gjennom ringen, og en del runder inni den" varianten. Problemet mitt er tilvenning til utstyret, ikke minst kasting med multiplikator, kombinert med for tunge baits og bråstopp midt i uttkastet, ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 beten, der av 12 stykk buster/big bandit og 3 bull dawg's ligger nå på stue bordet.

Tror nok ikke det er en butikk i Norge som kan vise til et slik sortiment på jerkfronten.

Eller kan vel si at det finnes ikke en butikk som kan fremvise en slik bredde i sortimentet hehehe

stenger jeg kan selge.

sølvkroken Nordic Classsic UL spinn 6,6 fot 2-12gr

Ron Thompson Jerkxtreme 180cm 2-4oz

enticker 10 fot 15-40gr spinn

Crossfirte black max 9 fot medium action opp til 15gr

strikeforce super graphite SF 902HM 2,70 lang oopp til 50gr

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart 17 var det jeg tenkte på

Hmmmm, synd jeg da er på vei til vestlandet ellers skulle jeg kommet og spist sjokoladekake i hvertfall ;-)

Når du ser hva Wallmann bedriver med av kjøring, båtkjøring, fiskeavkroking m.m. så kan det være lurt å holde seg unna den kaka (ikke godt å vite hva kona har i) :):)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffins er jo kjempegodt i seg selv.

Må jo bli knall med det i sjokoladekaka :):)

mmmmmm nå blir det enda mer muffins her, kan det være at du har et samerbeid med kona tru.

muffins i muffins i sjokoladekaka e.. og pia i et sammarbeid :) Hva blir det nest i denne spenndende jerkhomepary serien. Kan det finnes kassutvann i springen, kan det være suter slo i kaka. Eller kan det rett og slett være grevlinghår i suppa. Ja hvem vet, kanskje E.. og Pia................. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.