Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyring av ny båt


Chironomus
 Share

Recommended Posts

Hei!

No har eg fått båten min opp til Trondheim. Den skal eg bruke til meite utpå fjorden, ned til ca 500 m. Motoren er ein gammal Yamaha 20, med litt småproblemer. Når den er kald hoppar den ut av gir. Dette blir bra når motoren er varm. Forslag til problemløysing?

Tidlegare fuska den når eg kjørte med full gass. Då blei det slitsom og rykkvis framdrift. Eg skifta tennpluggar, og på den siste turen merka eg ikkje noko til det (bortsett frå pittelitt ujamn gange). Eg mistenker at den får for mykje bensin, så eg skal prøve litt med forgassarjustering. Eg har rensa bensinfilter og forgassar, så det skal ikkje vera særlig mykje drit og vatn inni. Eg hadde ikkje anledning til å blåse gjennom med trykkluft, så kanskje det er litt drit inni likevel. Kva kan elles vera problemet?

Uansett vurderer eg å bytte motor. Båten er egentlig berre konstruert for 10 HK, og ein butikk i Trondheim har tilbud på 9,9 HK firetakt. Det er fristande, men vil eg klare å få båten opp i plan med to personar og 9,9 HK mon tru? Båten veg berre 78 kg. Det store spørsmålet er likevel om eg vil klare å dra opp ein dregg med 9,9 HK.

Kor tung dregg/kjetting må eg ha for å få båten til å ligge stille på 500 m? Er helst ute i relativt roleg vêr.

Er 700 m snøre (5 mm) nok?

Det er stort sett blautbotn i fjorden. Må eg ha ploganker då?

Ja, eg har lese trådane om dregging, og har akkurat ploga gjennom 31 sider med søkeordet "båt".

Her er eit par bilete av båten:

37289_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15120/37289.jpg

37290_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15120/37290.jpg

37291_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/15120/37291.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Puh, det var mange spørsmål her. Men eg er veldig takknemlig for svar :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men ikkje særleg fornøgd til mitt bruk. Det er fordi eg ikkje kan sleppe taket i motoren - då svingar båten. Holdaren kjem litt for langt fram for meg.

:)

Clas O selger løse åregaffelholdere som du kan montere lengre bak på ripa, det vil løyse det problemet (?) Og du kan vel stille friksjonen på styringa ned på stammen på motoren? Utrolig irriterende med "lealaus" motor, selv om det er et poeng ifht. sikkerhet (båten går i ring hvis du ramler uti).

Ellers en perfekt båt, i mine øyne. Misunnelig...? Yepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den er kald hoppar den ut av gir. Dette blir bra når motoren er varm. Forslag til problemløysing?

Det går et stag langs stammen på innsiden (mot båten) som går fra girsjakter til girhus. Dette staget kan løses fra hverandre med en "lang" mutter og settmutter. Denne mutteren er også justeringen på giret. Det kan være justeringer her som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar angåande gearet, Ovejan, det skal eg sjå på.

Faktisk så blei eg brukar på baatplassen.no for nokre dagar sidan, men der styrer dei stort sett med daycruisers og seilbåtar :lol: .

Det med stanghaldarar tenker eg ikkje så mykje på, eg har då ikkje tenkt å dorge!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plogankeret til Biltema er et godt og billig alternativ. Kan forøvrig med fordel skjerpes i fornt av plogen med en vinkelsliper (husk vernebriller, hansker og sko). Der får du forsåvidt også kjetting, sjakler osv til en forholdsvis rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å dra opp anker med 9,9 hk kan jeg aldri tenke meg at det skulle være noe problem. Det blir jo gjort med gamle snekker og 10 hk Sabb :lol:

Du får jo motstand i blåsen, så kan hende du må til med større blåse/kanne for å korte ned på strekningen du trenger ?

Hm, det var interessant. Eg vil jo nødig kjøpe ny motor for så å finne ut at den er ubrukelig...

Klarer eg meg med plogankeret frå biltema på 2 kg, eller må eg opp i fem kilo? Det er jo bra med strøm i området, men ikkje sinnsjukt mykje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett vurderer eg å bytte motor. Båten er egentlig berre konstruert for 10 HK, og ein butikk i Trondheim har tilbud på 9,9 HK firetakt. Det er fristande, men vil eg klare å få båten opp i plan med to personar og 9,9 HK mon tru? Båten veg berre 78 kg. Det store spørsmålet er likevel om eg vil klare å dra opp ein dregg med 9,9 HK.

Gå heller for en totakts motor hvis du ikke skal dorge. De er billigere, mye lettere og går litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var interessant. Eg vil jo nødig kjøpe ny motor for så å finne ut at den er ubrukelig...

Klarer eg meg med plogankeret frå biltema på 2 kg, eller må eg opp i fem kilo? Det er jo bra med strøm i området, men ikkje sinnsjukt mykje.

2 kilo bør holde i lange baner, det er kjettingen som er VIKTIGST!, om du slenger på 5 meter med kjetting (8mm) så henger du nok i det lengste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for asking :lol: For fiske på 500 meter. Det vill si ca 600-700 meter dregge tau før du er nede .

Hvor i alle dager skal du ha alt det dregge tauet :lol:

Siden anker skal kjøres opp vha blåse så kan han jo bruke tynt tau. Ein stor murerstamp vil ha mer enn nok plass. Har satt line på ca 1 km, kan ikke huske at tauet tok så himla stor plass, og linetau er sterkt....

Med vanlig ankertau ville det bli trangt i båten ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje bruke gamle fortøyingstrosser frå danskebåten, hehe. Skal nok alltids få plass til eit tynt snøre i båten.

Av miljøhensyn og bråkehensyn vil eg helst ha firetaktsmotor.

Tusen takk for innspel, kom gjerne med fleire.

I går kutta eg til litt sponplater for div bruk i båten, og kjem til å legge ut bilete etterkvart :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg veit at det ikkje er det optimale materialet, så eg har klaska på eit tjukt lag med oljemaling. Man tager hva man haver som fattig student :blink: .

Hør med et forskalingsfirma i nærheten. Mener at forskalingsplater er vannfast kryssfiner. De skifter ut plater etter som de går føyka, men kan jo være gode nok til tiljer i båten din. Vil tro forskalingsplater har ferdig anti-skli :-)

Er jo heller ikke noe i veien for å lage tiljer av vanlige materialer (plank/bord), og det er jo som regel mulig å få tak i gratis, sjekk på "gis bort" på "torget", finn.no

Sponplatene holder kanskje en stund, men ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal ikkje lage tiljer eller tofter, men agnkuttingsbord og målebrett.

Bruker forskalingsplate til å kutte agn og det varer evig.

Ellers kan jeg si at jeg klarer å dra opp dreggen med en sekshester, har ikke prøvd i den verste strømmen men det det går greit inne i fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.